اخبار خودرو

قیمت‌گذاری دستوری برای خودرو هم ممنوع شد؟

عضو شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی با توجه به انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت تعیین قیمت اجباری پس از ابلاغ برنامه هفتم توسعه، توضیح داد که ممنوعیت اجباری قیمت خودروها منوط به این موضوع است. در مورد نظر شورای رقابت در مورد انحصاری بودن یا نبودن خودرو.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش ایسنا، صبح امروز خبری مبنی بر اظهار نظر یکی از اعضای شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در خصوص ممنوعیت قیمت های دستوری منتشر شد.

حمیدرضا فولادگر با تاکید بر اینکه ابلاغ برنامه هفتم توسعه راه را برای مسائل اقتصادی در دولت چهاردهم باز می کند، تصریح کرد: با توجه به آغاز ابلاغ برنامه هفتم توسعه و آغاز فعالیت دولت چهاردهم می توان انتظار گشایش برخی مسائل اقتصادی را داشته باشیم.

وی با اشاره به ماده 48 قانون برنامه هفتم توسعه که به تعیین تکلیفی قیمت ها اشاره دارد، تصریح کرد: بر اساس این ماده، تعیین قیمت اجباری در سایر کالاها به استثنای کالاهای اساسی، یارانه ها، کالاهای انحصاری و دولتی ممنوع است. . و خدمات، و این موارد سه تبصره تعریف شده است.

آیا خودرو مشمول ممنوعیت قیمت گذاری اجباری می شود؟

به دنبال این موضوع، این سوال مطرح می شود که آیا خودرو نیز مشمول این ماده می شود و با اجرای برنامه هفتم توسعه، قیمت گذاری اجباری آن ممنوع می شود؟

در همین رابطه این عضو شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: ممنوعیت تعیین قیمت بسته به ضوابط شورای رقابت برای خودرو دستوری خواهد بود یا خیر. اگر شورای رقابت اعلام نکند که صنعت خودرو انحصاری است، این موضوع شامل خودرو نیز می شود. اما اگر شورای رقابت تلقی کند که صنعت خودرو همچنان در انحصار باقی می ماند، همچنان مشمول قیمت های دستوری خواهد بود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا