دانستنی ها

قهوه چه ربطی به سلامت قلب دارد؟

بخشی از یک سبک زندگی سالم شامل فعالیت بدنی فراوان روزانه است. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشند تا با افزایش توانایی قلب در پمپاژ خون، از سلامت خود محافظت کنند.

به گزارش عصر ایران، مطالعات متعدد نشان می دهد که سبک زندگی کم تحرک می تواند اثرات مخرب مختلفی بر سلامت کلی بدن داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله دیابت نوع 2، فشار خون بالا، پوکی استخوان، سرطان و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. همچنین هنر این سری از مطالعات در وب سایت کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده موجود است. بی تحرکی به طور کلی به طور مداوم با انواع مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و علل دیگر مرتبط است.

تحقیقات جدیدی که اخیراً در مجله BMC Public Health منتشر شده است نشان می دهد که نوشیدن قهوه ممکن است به جبران برخی از اثرات مضر سبک زندگی بی تحرک کمک کند.

محققان دانشگاه سوچو در سوچو چین گزارش دادند که نشستن بیش از هشت ساعت در روز با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سایر دلایل در مقایسه با نشستن کمتر از چهار ساعت در روز مرتبط است. با این حال، به نظر می رسد کسانی که قهوه بیشتری می نوشند در مقایسه با کسانی که قهوه نمی نوشند کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

چرا روی قهوه تمرکز کنیم؟

برای انجام این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به زمان نشستن روزانه و مصرف قهوه را از نزدیک به 10700 شرکت‌کننده در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه بزرگسالان آمریکایی از سال 2007 تا 2018 تجزیه و تحلیل کردند.

دکتر D.، استاد گروه تغذیه و بهداشت مواد غذایی در دانشگاه سوچو و نویسنده اصلی این مطالعه. بینگ یان لی توضیح می دهد: “در سال های اخیر، افزایش تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه و همچنین مشاغلی که از نظر جسمی فعال نیستند، باعث شده است افراد در زندگی روزمره خود بی تحرک تر شوند. در واقع، حتی اگر بزرگسالان فعالیت بدنی را دنبال کنند. دستورالعمل ها، نشستن برای مدت طولانی می تواند به سلامت متابولیک آنها آسیب برساند.

امروزه سبک زندگی بی تحرک به عنوان یک عامل بالقوه تعیین کننده پیامدهای نامطلوب سلامتی شناخته شده است و چنین رفتاری اغلب با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و مرگ به دلایل مختلف همراه است. باید گفت که پیامدهای منفی بهداشتی فوق، بار مالی جدی را بر جهان تحمیل می کند.

اما قهوه یکی این نوشیدنی یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان و همچنین در ایالات متحده است و شواهد روزافزونی وجود دارد که نشان می دهد به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی آن، مصرف منظم آن ممکن است عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن را کاهش دهد. بنابراین، حتی اگر تأثیر سلامتی قهوه بر روی یک اندام خاص محدود باشد، می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت کلی انسان داشته باشد.

افزایش خطر برای افراد کم تحرک که قهوه نمی نوشند

پس از تجزیه و تحلیل داده ها، دکتر. لی و تیم تحقیقاتی‌اش به این نتیجه رسیدند که نشستن بیش از هشت ساعت در روز با خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و علل دیگر در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که کمتر می‌نشینند مرتبط است. بیش از چهار ساعت در روز

هنگامی که تیم تحقیقاتی مصرف قهوه را در معادله لحاظ کردند، دریافتند شرکت‌کنندگانی که قهوه بیشتری می‌نوشیدند نسبت به افرادی که قهوه مصرف نمی‌کردند، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

محققان همچنین گزارش دادند: شرکت‌کنندگانی که قهوه نمی‌نوشیدند و شش ساعت یا بیشتر در روز می‌نشستند، تقریباً 1.6 برابر بیشتر از افرادی که قهوه می‌نوشیدند و کمتر از شش ساعت در روز می‌نشستند، به دلایل مختلف جان خود را از دست دادند.

لی می افزاید: “یک مطالعه معتبر نشان داد که نشستن طولانی مدت و بدون وقفه متابولیسم گلوکز را مختل می کند و التهاب را افزایش می دهد.”

بی تحرکی یک عامل مهم و مستقل تعیین کننده التهاب است زیرا نشانگرهای پیش التهابی را القا می کند در حالی که نشانگرهای ضد التهابی را کاهش می دهد. علاوه بر این، مطالعات قبلی نشان داده‌اند که رفتار بی‌تحرک متابولیسم ماهیچه‌های اسکلتی را نیز تغییر می‌دهد، به طوری که خطرات متابولیک به ازای هر ساعت نشستن یا دراز کشیدن در ساعات بیداری 39 درصد افزایش می‌یابد.

انتخاب سبک زندگی سالم برای محافظت از سلامت قلب بسیار مهم است.

دکتر قلب و عروق از موسسه قلبی عروقی Kerr Memorial در کالیفرنیا. یو-مینگ نی پس از بررسی این مطالعه، از خوانندگان خواست تا یافته ها را با ذهنی باز در نظر بگیرند. او توضیح داد: “این یک مطالعه ارتباطی است، بنابراین ما در تلاش هستیم تا رابطه بین قهوه و بیماری های قلبی عروقی را درک کنیم.” اما وقتی به این ارتباطات نگاه می کنیم، سخت است که بدانیم آیا کاهش بیماری قلبی به دلیل قهوه است یا چیز دیگری که ما در مورد آن نمی دانیم.

دکتر. نی می افزاید: “من فکر می کنم واقعا مهم است که گزینه های سبک زندگی سالم را بررسی کنیم و آنها را در زندگی خود پیاده کنیم.” انجمن قلب آمریکا 8 گزینه سبک زندگی و مدیریت پزشکی را شناسایی کرده است که بیشترین ارتباط را با سلامت مطلوب دارند. این در حالی است که تعداد بسیار کمی از آمریکایی ها به هر هشت اصل پایبند هستند. بنابراین فکر می کنم همیشه فرصتی برای بررسی تغییر رفتار و حرکت به سمت رفتارهای سالم به عنوان راهی برای زندگی بدون مشکل و کاهش خطر بیماری قلبی وجود دارد. در ضمن مصرف قهوه یکی این یکی از رفتارهایی است که مدت هاست روی آن کار کرده ایم.

و در اینجا 8 توصیه انجمن قلب آمریکا آورده شده است:

– رژیم غذایی سالم

– فعالیت بدنی بیشتر

– ترک سیگار

– خواب سالم

– مدیریت وزن

– کنترل سطح کلسترول

– کنترل سطح قند خون

– مدیریت فشار خون

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا