دانستنی ها

قهوه برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

قهوه کافئین دار به بسیاری از افراد کمک می کند صبح ها از خواب بیدار شوند. در واقع، حتی قهوه بدون کافئین می تواند به دلیل اثر دارونما، برای بسیاری از افراد اثر محرک ملایمی داشته باشد.

به گفته گرین پوزیتیو، افزایش انرژی برای بسیاری از مصرف کنندگان قهوه یکی فواید اصلی قهوه یکی این یکی از دلایلی است که در هنگام بیماری قهوه می نوشند. اگر سرماخوردگی خفیف دارید، قهوه می تواند شما را در طول روز بیدار نگه دارد بدون اینکه عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد کند.

قهوه می تواند باعث کم آبی بدن و اسهال شود

قهوه همچنین ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. کافئین موجود در قهوه ادرار آور است و می تواند باعث کم آبی بدن شود. در برخی افراد، نوشیدن قهوه می تواند باعث کم آبی بدن به دلیل اسهال یا افزایش ادرار شود. با این حال، برخی از محققان بیان می کنند که مقادیر متوسط ​​کافئین، مانند 2 فنجان قهوه در روز، تأثیر قابل توجهی بر تعادل مایعات ندارد.

آیا قهوه برای سرماخوردگی مفید است؟ هنگامی که علائم استفراغ یا اسهال، آنفولانزا، سرماخوردگی شدید یا مسمومیت غذایی دارید، باید از قهوه اجتناب کنید و به جای آن نوشیدنی های مایع و الکترولیتی و ORS بنوشید.

قهوه ممکن است زخم معده را تحریک کند

قهوه اسیدی است، بنابراین می تواند معده را در برخی از افراد مبتلا به زخم معده فعال یا مشکلات گوارشی مرتبط با اسید معده تحریک کند.

بر اساس مطالعه ای که روی 302 فرد مبتلا به زخم معده انجام شد، بیش از 80 درصد افزایش درد شکم و سایر علائم را پس از نوشیدن قهوه گزارش کردند. با این حال، مطالعه دیگری بر روی 8000 نفر هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و زخم معده یا سایر مشکلات گوارشی مانند زخم معده یا رفلاکس اسید نشان نداد.

در نتیجه می توان گفت که رابطه قهوه و زخم معده چندان قوی به نظر نمی رسد. اگر متوجه شدید که قهوه باعث ایجاد یا بدتر شدن زخم معده می شود، باید از مصرف قهوه خودداری کنید.

قهوه با برخی داروها تداخل دارد

قهوه همچنین با برخی داروها تداخل دارد. یکی باید از این داروها و قهوه دوری کنید. کافئین می تواند اثرات داروهای محرک مانند سودافد را که معمولاً برای تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود، افزایش دهد. همچنین در صورت داشتن هر نوع عفونت باکتریایی ممکن است با آنتی بیوتیک هایی که مصرف می کنید تداخل ایجاد کند.

البته معتادان به قهوه به طور کلی می توانند این داروها را هنگام نوشیدن قهوه تحمل کنند. زیرا بدن آنها به اثرات آن عادت می کند. با این حال، قبل از انتخاب نوشیدن قهوه با این داروها، باید با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. گزینه دیگر نوشیدن قهوه بدون کافئین در حین مصرف این داروها است. زیرا این کافئین موجود در قهوه است که باعث این فعل و انفعالات می شود و قهوه بدون کافئین بعید است که باعث تداخل دارویی شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا