اخبار ورزشی

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا + عکس

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا که روزهای 20 تا 21 خردادماه در بیشکک قرقیزستان برگزار شد، با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و دو برنز دست یافت. برای ایران در این مسابقات محمد معراج محمودی در وزن 51 کیلوگرم، محمدرضا غلامی در 55 کیلوگرم، علی اکبر اصغری در 92 کیلوگرم و امیرحسین عبدولی در وزن 110 کیلوگرم مدال طلا، عرفان مرادی در وزن 45 کیلوگرم، حبیب اله رحیمی در 71 کیلوگرم من سیلور به مدال طلا دست یافتند. در وزن 60 کیلوگرم علی دزفولی نژاد و در وزن 65 کیلوگرم احمدرضا محمدیان به مدال برنز دست یافتند.

در رده بندی تیمی ایران با 188 امتیاز قهرمان شد و تیم های قرقیزستان با 176 و ازبکستان با 151 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند. این در حالی است که سال گذشته در قرقیزستان تیم ایران با دو مدال طلا، چهار نقره، دو مدال برنز و 174 امتیاز پس از تیم قرقیزستان نایب قهرمان شد و پس از چهار سال به مقام قهرمانی دست یافت. دوباره برنده شد

با وزن 45 کیلوگرم. عرفان مرادی وی در دور نخست هانبیول جانگ از کره جنوبی را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله کانتا یاماگوچی از ژاپن را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. مرادی در دیدار پایانی با نتیجه 2 بر 2 مارلان عبدیسماتوف از قرقیزستان را شکست داد و به مدال نقره رسید. با وزن 48 کیلوگرم. پیام احمدی وی در دور اول مقابل باکنور موکان از قزاقستان با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد و با شکست این رزمنده در مرحله نیمه نهایی احمدی از دور رقابت ها کنار رفت.

با وزن 51 کیلوگرم. محمد معراج محمودی پس از خداحافظی در دور اول، در دور دوم آرنات ژارلیکاسین از قزاقستان را با نتیجه 9 بر یک شکست داد. وی در دور بعد و مرحله نیمه نهایی با نتیجه یک بر یک تالسبیک اوریپوف از ازبکستان را شکست داد و به فینال راه یافت. مهدی در دیدار فینال یریزبک مقابل خمداموف از قرقیزستان با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت. با وزن 55 کیلوگرم. محمدرضا غلامی او در دور اول تاکوما ناکاشیما ژاپنی را 7 بر 1 شکست داد. وی در دور دوم مصطفی السعیدی از عراق را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 از سد مادر کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. غلامی در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 3 سورج از هند را شکست داد و طلا گرفت.

با وزن 60 کیلوگرم. علی دزفول نژاد وی پس از خداحافظی در دور اول، اوگابک موکیموف از ازبکستان را در دور دوم با نتیجه 10 بر یک شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل کازیبک کالماگابیتوف از قزاقستان با نتیجه 11 بر 10 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. دسفولی نژاد در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر وارون از هند را شکست داد و به مدال برنز دست یافت. با وزن 65 کیلوگرم. احمدرضا محمدیان وی پس از بای در دور اول، در دور دوم مقابل ساچین از هند با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد و با توجه به حضور حریف در دیدار فینال، در براکت بازنده نیز قرار گرفت. محمدیان در این گروه شاتلیک یونسوف از ترکمنستان را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 3 محمد یحییف از تاجیکستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

با وزن 71 کیلوگرم. حبیب الله رحیمی وی پس از خداحافظی در دور اول، در دور بعد تامیربک عبدالایف از ازبکستان را با نتیجه 9 بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله دیاز سیتکالیف از قزاقستان را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار مقابل یریسکلدی خمازایف از قرقیزستان با نتیجه 12 بر 2 و ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره رسید. با وزن 80 کیلوگرم. کامران بپیکری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل بکماراد رستم اف از ازبکستان با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این حریف در دیدار پایانی راهی دیدار رده بندی شد. بک پیکری در دیدار رده بندی مقابل یرکیبولان آناپیا از قزاقستان با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 92 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 7 کشتی گیر برگزار می شود. علی اکبر اصغری وی در گروه دوم در مبارزه اول یچان پارک از کره جنوبی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر آیومیو ماتسوموتو از ژاپن را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ماکسیم اوکراینتسف از قزاقستان نایب قهرمان دوم گروه اول را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. اصغری در دیدار پایانی با برتری 5 بر صفر مقابل سرداربک رستم اف از ازبکستان به مدال طلا دست یافت و در وزن 110 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. امیرحسین عبداللی وی پس از خداحافظی در دور اول، در دور دوم مقابل یازو لیو از چین با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد. آنها در دیدار بعدی و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 3 روناک هند را شکست دادند و راهی فینال شدند. عبدولی در دیدار پایانی با نتیجه 5 بر 3 بکجان اسماگولوف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلای قهرمانی قهرمانی نوجوانان ایران در آسیا دست یافت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا