دانستنی ها

قند خون بالا را با این 5 ماده غذایی کاهش دهید

اگرچه عواملی مانند وزن بدن، فعالیت، استرس و ژنتیک در تنظیم قند خون موثر هستند، اما باید دانست که تغذیه سالم نقش مهم تری در مدیریت قند خون دارد.

گروهی از غذاها وجود دارند که به تنظیم قند خون و بهبود سلامت کلی کمک می کنند. این غذاها عبارتند از:

1. لوبیا و عدس

لوبیا و عدس سرشار از منیزیم، فیبر و پروتئین هستند. مصرف این مواد مغذی به کاهش قند خون کمک می کند.

2. غذاهای دریایی

پروتئین موجود در غذاهای دریایی برای مدیریت قند خون ضروری است، به کند شدن هضم کمک می کند، از افزایش قند خون بعد از غذا جلوگیری می کند و احساس سیری را افزایش می دهد. مصرف مکرر میگو و ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین در تنظیم قند خون موثر است.

3. اپل

سیب حاوی فیبر محلول و ترکیبات گیاهی مانند کورستین، اسید کلروژنیک و اسید گالیک است که به کاهش قند خون و پیشگیری از دیابت کمک می کند.

4. مرکبات

مصرف مرکبات به افزایش حساسیت به انسولین و پیشگیری از دیابت کمک می کند. اگرچه مرکبات حاوی قند طبیعی هستند، اما از نظر شاخص گلیسمی پایین تا متوسط ​​در نظر گرفته می شوند. مرکبات، مانند پرتقال و گریپ فروت، سرشار از فیبر و حاوی ترکیبات گیاهی مانند نارینژنین، پلی فنل با خواص ضد دیابتی قوی هستند.

5. تخم مرغ

مطالعه ای روی 42 بزرگسال مبتلا به اضافه وزن، چاقی و پیش دیابت یا دیابت نوع 2 نشان داد که خوردن مقادیر زیاد تخم مرغ در روز منجر به کاهش قابل توجه قند خون ناشتا (حدود 4.5٪) و بهبود حساسیت به انسولین می شود.

منبع: بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا