اخبار روز

قلمرو تاریک مردگان در زیر شهر پاریس (+عکس)

از قرون وسطی، ساختمان‌ها و کلیساهای افسانه‌ای پاریس از سنگ آهک استخراج شده در هزارتوی وسیعی از معادن زیرزمینی ساخته شدند. این تونل‌ها که به مرور زمان رها شده‌اند، تقریباً 200 مایل کشیده شده‌اند و اجازه ورود به آن‌ها را ندارند. اما کاتافیل ها یا کاشفان شهری نمی توانند در برابر وسوسه ورود به این مکان های ممنوعه مقاومت کنند.

به گزارش فرادید، واژه کاتافیل نام خود را از دخمه، بخشی از معادن متروکه گرفته است. یکی آنها حاوی یکی از بزرگترین اسکلت های جهان هستند. این دخمه ها تقریباً یک مایل زیر ناحیه چهاردهم در جنوب پاریس امتداد دارند و بقایای تقریباً شش میلیون پاریسی را در خود جای داده اند. این مکان به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شده است زیرا تنها مکان قانونی برای کاوش در تونل های زیرزمینی است.

منشا دخمه های پاریس به یک حادثه دراماتیک در سال 1774 برمی گردد: یک گودال خانه ها را در خیابانی در نزدیکی محل فعلی دنفرت-روچرو بلعید. شبکه معدنی زیر پایتخت ناپایدار بود و در خطر فروپاشی بود. برای جلوگیری از بلایای بیشتر، پادشاه لوئیس شانزدهم منصوب شد در سال 1777، معمار Charles-Axel Guillaume به عنوان بازرس معدن منصوب شد تا این تونل ها را نقشه برداری و ایمن کند.

قلمرو مرگ

قلمرو تاریک مردگان در زیر شهر پاریس (+عکس)

چند سال بعد، یک منظره وحشتناک در خیابان Lingery رخ داد. یک دیوار حائل در مجاورت قبرستان معصومین فروریخت و انباری که حاوی اجساد پوسیده یک گور دسته جمعی بود پر از آب شد. در واقع بزرگترین گورستان پاریس که از قرن دهم محل دفن اصلی بود، مملو از اجساد بود.

این امر گورستان های غیربهداشتی و شلوغ شهر را غیرقابل استفاده کرد و پادشاه دستور ساخت گورستان های جدید در خارج از پاریس را صادر کرد. با الهام از دخمه های رومی، اجساد نبش قبر شده و به محل استراحت زیرزمینی جدید خود منتقل شدند. در زیر زمین، کارکنان بازرس کل جمجمه، ساق پا و استخوان ران را در دیوارهای منظمی چیده بودند. لوح های یادبود حکاکی شده این گورستان مبدأ و تاریخ انتقال استخوان ها را نشان می داد.

قلمرو تاریک مردگان در زیر شهر پاریس (+عکس)

جمجمه ها و استخوان های قبرستان معصومین در استوانه ای عظیم در قبرستان معصومین قرار دارند.

دخمه های پاریس تا سال 1809 به روی بازدیدکنندگان باز بودند نبود. در ورودی قبرستان این جمله وجود دارد: «ایست! اینجا قلمرو مرگ است. دخمه ها آنقدر شیک بودند که امپراتوران فرانسیس اول اتریش و ناپلئون سوم. آنها بازدید کردند و در سال 1897 جمعیت زیادی در اجرای ارکستر آهنگهایی مانند “تدفین” فردریک شوپن شرکت کردند.

عکاس معروف Gaspard Felix Tornachon، معروف به نادار، در سال 1861 به مدت سه ماه عکاسی از نور مصنوعی را آزمایش کرد. دانشمندان روی گیاهان و حیواناتی که در تاریکی آنجا رشد می کردند تحقیق کردند. آرماند وِرِ طبیعت‌شناس حتی خرچنگ‌های غار را در تونل‌ها کشف کرد.

ایزابل کنافو، مدیر عامل سایت می گوید: «در شرایط مناسب، استخوان ها را می توان برای مدت طولانی حفظ کرد. با این حال، آنها شکننده باقی می مانند.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا