قلعه‌نویی: دوست داشتم در مشهد بازی کنیم

قلعه‌نویی: آن‌هایی که می‌گویند گروه ما آسان است، اطلاعات ضعیفی دارند!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: این اولین هفته یا اولین فیفادی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیاست. ما برای دعوت از بازیکنان لیگ داخلی که 16 نفر هستند و دیگر بازیکنان عملکرد آنها را در تیم‌های‌شان زیرنظر داشتیم. مسابقات لیگ داخلی را که هر هفته با حضور مربیان رصد کرده‌ایم و لیگ‌های خارجی هم بعد از اتمام بازی‌ها یک آدم مخصوص گزارش عملکرد بازیکنان را داده است. ما برای دعوت از بازیکنان علاوه بر آمادگی آنها سه شاخص را نیز مدنظر داشتیم.

3 شاخص قلعه‌نویی برای دعوت بازیکنان به تیم ملی چیست؟
وی در ادامه به سه شاخص مدنظر کادر فنی تیم ملی برای دعوت از بازیکنان به اردوی این تیم اشاره کرد و گفت: در ابتدا بازیکنانی را دعوت کردیم که به اهداف تاکتیکی ما بخورند. پس از آن به این نکته توجه داشتیم که مرحله نهایی انتخابی جام جهانی خیلی خیلی مهم است. علاوه بر تمام اینها شیب ملایم (جوانگرایی) را هم لحاظ کردیم. همانطور که قول داده بودیم این سه شاخصه و نوع تیم‌هایی را که با آنها بازی داریم، مدنظر داشتیم.

علاوه بر تیم ملی دغدغه‌های نمایندگان ایران در آسیا را هم دارم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به دشواری بازی با امارات در خاک این کشور اشاره کرد و گفت: در ایران به تیم ملی زمین نمی‌دهند، اما آنجا چه کارهایی برای نتیجه‌گیری می‌کنند. اقامت و پاسپورت می‌دهند و بازیکنان خارجی می‌آورند تا بتوانند نتیجه بگیرند. علاوه بر تیم ملی دغدغه تیم‌های حاضر در باشگاه‌های آسیا را دارم. از همه مسئولان خواهش می‌کنم به تیم ملی و باشگاهایی که در لیگ نخبگان هستند و به نوعی تیم ملی محسوب می‌شوند، کمک کنند. تیم‌های پرطرفدار ما زمین مناسب برای انجام بازی ندارند و به نوعی میهمان هستند و امیدوارم به نوعی این مشکل در بازی‌های آسیایی برطرف شود.

سن برای ما یک عدد است و درِ تیم ملی به روی همه باز
قلعه‌نویی همچنین خاطر نشان کرد: همانطور که گفتم برای بازی دوم با امارات تغییراتی دادم و بر اساس این افکار بازیکنان را انتخاب کردم. درِ تیم ملی همیشه روی همه باز است و سن اصلاً برای ما یک عدد است. آمادگی و شاخصه‌هایی که اعلام کردیم برای ما خیلی خیلی مهم است. خواهش من این است که همه کمک کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

سحرخیزان و حسین‌نژاد به اردوی بعدی تیم ملی دعوت می‌شود
وی راجع به لیست تیم ملی و انتقاد به انتخاب برخی و عدم دعوت از سعید سحرخیزان و محمدجواد حسین‌نژاد خاطر نشان کرد: طبیعتاً در گذشته نیز انتقاد بوده هست و هیچ لیستی نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد. یکسری علایق وجود دارد و یکسری تماشاگران هستند که برخی بازیکنان را دوست دارند و بر اساس دوست داشتن‌شان توقع دارند. بازیکنان جوان را که هنوز به آن صورت کسی آنها را نمی‌شناخت، آوردیم و خیلی‌ها انتقاد کردند. یکی همان مینی کمپ بود که انتقاداتی به آن شد، اما همان بازیکنان را در فصل نقل‌وانتقالات باشگاه‌های بزرگ دنبال‌شان بودند. ما چهار شاخصه داشتیم و بر اساس شاخصه و نوع حریف‌مان بازیکنان را انتخاب می‌کنیم. سحرخیزان، حسین‌نژاد و بقیه بازیکنان را هر هفته رصد می‌کنیم و احتمال زیاد در اردو و فیفادی بعدی حتماً هستند، اما مهم شاخصه‌هاست که باید لحاظ کنیم.

دوست داشتم بازی‌های‌مان در مرحله انتخابی جام جهانی از مشهد آغاز شود
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که به‌عنوان سرمربی سابق سپاهان چه صحبتی با هواداران اصفهانی برای حمایت از تیم ملی دارد، گفت: ابتدا جا دارد از چند نفر تشکر کنم. اول از همه حدادیان (مالک باشگاه نساجی) که در این چند وقت یار و یاور تیم ملی بوده است. اتفاقاتی افتاد که در استان اصفهان همه بسیج شدند و ستاد تشکیل دادند و کمک کردند تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای تیم قرقیزستان باشیم. جا دارد از دکتر کوهی (مدیر کارخانه ذوب‌آهن) و مسئولان باشگاه ذوب‌آهن، سپاهان، هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان تشکر کنیم. درباره توقع نیز همه ایران سرای من است. بالاخره چه در تهران، اصفهان و مشهد که واقعاً دوست داشتم این بازی‌ها (انتخابی جام جهانی) از مشهد و شهر امام هشتم شروع شود که متأسفانه همکاری لازم نشد. مردم عزیز ایران هیچ وقت پشت تیم ملی را خالی نخواهند کرد و همیشه پشت تیم ملی خواهد بود و اصفهانی‌ها نیز سرآمد هستند و در رده باشگاهی این موضوع را دیدیم و در تیم ملی نیز امیدواریم این مهم اتفاق بیفتد تا بازی اول را با قدرت شروع کنیم.

آنهایی که می‌گویند گروه ما آسان است، اطلاعات ضعیفی دارند!
قلعه‌نویی در واکنش به اظهارنظر برخی کارشناسان در مورد گروه آسان تیم ملی اظهار داشت: برخی دوستان به نوعی صحبت می‌کنند که انگار از فوتبال دور بودند! همه انتقادات را می‌پذیریم و همه عزیزان ما هستند. همین قرقیزستان مقابل عربستان در دقیقه 9 بازیکنش اخراج شد و در حالی که از دقیقه 52 نیز 9 نفره بازی می‌کند، در نهایت نتیجه بازی 2 بر صفر می‌شود. فوتبال در دنیا و آسیا خیلی خیلی به هم نزدیک شده است و کسانی که این مدلی صحبت می‌کنند، اطلاعات ضعیفی دارند.  نه تنها قرقیزستان بلکه همه حریفان سرسخت هستند. در جام ملت‌های آسیا و اروپا مشخص شد که فوتبال به هم خیلی خیلی نزدیک است و باید به همه حریفان احترام بگذاریم و هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم.

در اردوی تیم ملی بار مسئولیت همه ما چند برابر است
وی در پاسخ به این پرسش که «از وضعیت بازیکنانی که در فصل نقل‌وانتقالات بین تیم‌ها جابه‌جا شدند، راضی هستید؟»، تأکید کرد: اردوی تیم ملی شرایط خاص خودش را دارد و اینجا برای 80 میلیون ایرانی می‌خواهید بازی کنید. اینجا باید تفکر بازیکن و مربی ملی باشد. در اردوی تیم ملی بار مسئولیت همه ما چند برابر است و بازیکنان این مسئله را در کار خود لحاظ می‌کنند. من دیروز در مورد همین سؤال شما با بازیکنان صحبت کردم و گفتم فکر و ذکر همه شما باشد برای شادی مردم باشد و چطور می‌توانیم آنها را خوشحال کنیم، با نتایج خوب و بازی‌های خوب. اینجا ما یک قلب داریم که برای 80 میلیون ایرانی است.

در دقیقه 90 یکی دو جابه‌جایی در لیست تیم ملی داشتیم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به وضعیت بازیکنان حاضر در اردوی این تیم اشاره کرد و یادآور شد: البته بازیکنان از فضای نقل‌وانتقالات خارج شده‌اند و سه هفته از لیگ برتر برگزار شده است. همانطور که گفتم ملاک ما برای انتخاب بازیکنان آمادگی آنها بوده است. علاوه بر نفراتی که دعوت شدند، باز هم می‌توانستند برخی بازیکنان به اردوی دعوت شوند که یکی دو نفر را بعد از هفته سوم جابه‌جا کردیم. بازیکنان زیر ذره بین ما هستند و آنها را رصد می‌کنیم و براساس همین رصد بازیکنان در دقیقه 90 یکی دو جابه‌جایی در لیست تیم ملی داشتیم.

دنیامالی واقعاً از جنس ورزش است
قلعه‌نویی در مورد اینکه احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان از زمان حضور در این وزارتخانه همانند کیومرث هاشمی حمایتی از تیم ملی داشته است یا خیر، گفت: ابتدا جا دارد از مهندس هاشمی نهایت تشکر را داشته باشم. از روزی که ایشان مسئولیت وزارت ورزش را پذیرفت کارهای  مهمی همانند انتقال استقلال و پرسپولیس پس از چند دهه صورت گرفت. دنیامالی نیز از زمان حضورش در ملوان با ایشان افتخار همکاری داشتم و باید بگویم واقعاً از جنس ورزش است. از روز اول نیز دغدغه داشته است. با ایشان نیز تلفنی صحبت کردم و قول داد که همراه صالحی امیری و یکی دو نفر از وزرای عزیز بازی اول را تماشا کنند. دنیامالی مانند هاشمی از جنس ورزش است و امیدوارم با حضور این عزیزان تغییر و تحولات بسیار خوبی در ورزش و نه فقط فوتبال به وجود بیاید که حتماً به وجود می‌آید.

مجموعه ذوب‌آهن ایرانی و اصیل بودن خود را نشان داد
وی نیاز اول ورزش کشور را تأمین زیرساخت دانست و اظهار داشت: اگر بنایی را درست کنید این بنا 50 سال می‌ماند. دنیامالی خودش مدیراجرایی، قانونگذار و از اهالی ورزش و فوتبال است. او همه این چیزها را خیلی بهتر از ما می‌داند و امیدواریم این تغییرات حتماً انجام و از همه زودتر استادیوم آزادی درست شود تا از بلاتکلیفی خارج شویم. باز هم از حدادیان، مسئولان استان اصفهان و (محمدرضا) ساکت باید تشکر کنیم. از روزی که وارد اصفهان شدیم ساکت پای کار بود و همان شب ستاد تشکیل شد و همه دوستان آمدند و کار را شروع کردند. کوهی نیز خیلی کمک کرد تا این بازی به نحوی شایسته در استادیوم فولادشهر انجام شود. محمد ربیعی همکار و رفیق خوب من واقعاً هم در تمرینات و هم بازی آسیب می‌بیند، چرا که زمین تمرین خود را نیز در اختیار ما گذاشت و این نشان از ایرانی بودن و اصیل بودن این مجموعه است، کاری که در جاهای دیگر با تیم ملی انجام ندادند.

258 258

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما