اخبار روز

ماجرای دردناک قطع عضو بچه 9 ساله در پله برقی! / گفته های مدیرعامل سازمان آتش نشانی در مورد رفع مشکل!

چند روز گذشته در طول یک حادثه نارحت کننده دست یک کودک 9 ساله در پله برقی گیر کرد و تا رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل انگشت دست این کودک قطع شد. در ادامه بیشتر در مورد این حادثه دلخراش می خوانید.

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران گزارشی از اقدامات سازمان آتش نشانی در رابطه با حادثه گیرکردن دست دختر بچه 9 ساله در پله برقی ارائه کرد. وی گفت: در سال 1401 برای تمامی 22 شهرستان برای 500 پله برقی فعال در تراز دستورالعملی صادر کردیم و مشاهدات نشان داد که میزان اجرای این دستورالعمل معقول بوده است.

وی با بیان اینکه امسال سه حادثه پله برقی رخ داد که دو مورد مربوط به دو روز گذشته و یک مورد مربوط به ابتدای سال بوده است. او گفت مورد دیگر مربوط به پسر بچه 12 ساله ای بود که جین بستن بند کفشش انگشتش در پله برقی گیر کرد.

وی با بیان اینکه 1000 پله برقی در مترو وجود دارد که روزانه به چندین میلیون نفر خدمات رسانی می کنند، افزود: روز حادثه ساعت 19:50 با اورژانس 125 تماس گرفته شد و گزارش شد که در پله برقی رجایی حادثه ای اتفاق افتاده است. طی 30 ثانیه آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند اما طبق بررسی ها، آتش نشانان در ترافیک سنگین بلوار ابریشم ماندند و تنها 7 دقیقه و 31 ثانیه بعد به محل حادثه رسیدند.

وی تصریح کرد: سیستم قطع برق پله برقی به گونه ای طراحی شده است که در صورت ورود جسم خارجی، پس از سه مرحله پله برقی متوقف می شود. حرکت می کند و سپس می ایستد. متاسفانه بچه 9-10 ساله ای روی پله برقی بود که دستش روی پله آخر گیر کرد. وقتی دوستان ما به محل حادثه رسیدند، این کودک با بخشی از دستش در آغوش مادرش بود. دوستان ما سعی کردند قسمت را پیدا کنند. پله ها را باز کردند و سرانجام پس از 20 دقیقه عضو را پیدا کردند و تحویل آتش نشانی دادند. همزمان ماموران پلیس در محل حادثه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته در سامانه 137 مشخص شد از ابتدای سال جاری تاکنون 7 مورد خرابی پله برقی و 9 نقص فنی به ثبت رسیده است، گفت: کارشناسان ما به این نتیجه رسیدند که سهل انگاری شهروند علت حادثه بوده است. اما شاید بتوان با افزایش آگاهی مردم از این حوادث جلوگیری کرد و بهتر است با نصب تابلو در سطح شهر آگاهی مردم را بالا ببریم و همچنین لازم است اداره HSE به صورت هفتگی برای نظارت بر وضعیت تجهیزات برقی شهر تهران بازدیدهایی داشته باشد. .

وی با بیان اینکه خواستار اختصاص بودجه ویژه شورای شهر برای رفع مشکلات پله برقی هستیم، تصریح کرد: بررسی حوادث مشابه در سطح جهانی نشان داده که چنین حوادثی در کشورهای دیگر نیز رخ می دهد، اما حتی یک حادثه هم زیاد است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا