اخبار روز

کیم جونگ اون با قطار شخصی و زرهی خود وارد روسیه شد!

رادیو صدای کره از حرکت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در بعدازظهر یکشنبه، ۱۰ سپتامبر، با استفاده از قطار شخصی خود به همراه هیئتی از مقامات ارشد حزبی، دولتی و نظامی به مقصد روسیه خبر داد.

قطار زره‌ای کیم جونگ اون، پس از ترک پیونگ‌یانگ، مسیر خود را از طریق پلی بر روی رودخانه رازدولنایا در منطقه پریمورسکی رویاه‌انگیز وارد روسیه کرد.

خبرنگار اسپوتنیک افزود: “تقریباً ساعت ۱۲:۱۵ به وقت محلی (۵:۱۵ به وقت مسکو)، قطار زره‌ای با واگن‌های سبز رنگ و خطوط زرد خود، از روی پل رودخانه رازدولنایا در منطقه پریمورسکی عبور کرد و به سمت شمال حرکت کرد. این حادثه تطابق دقیقی با تصاویر رسمی منتشر شده از خروج کیم جونگ اون از پیونگ‌یانگ داشت.”

 

قطار کیم جونگ اون وارد روسیه شد

در همین حال، یکی از نمایندگان اداره روستای مرزی خسان در پریموریه، در جنوبی‌ترین بخش خاور دور روسیه، گفت قطار رهبر کره شمالی در واقع از ایستگاه قطار خاسان عبور کرده است. اما زمان دقیق حرکت این قطار مشخص نشد.

کرملین پیشتر اعلام کرده بود که کیم جونگ اون طی روزهای آینده به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به روسیه سفر خواهد کرد.

صبح سه‌شنبه، خبرگزاری کره شمالی عکس‌هایی از مراسم عزیمت رهبر کره شمالی به روسیه منتشر کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، به خبرنگاران اعلام کرد که مذاکرات میان دو کشور در منطقه خاور دور برگزار می‌شود. اما جزئیات دقیق محل برگزاری مذاکرات ذکر نشده است.

پسکوف به درخواست واشنگتن برای عدم تامین تسلیحات به کره شمالی واکنش نشان داد و تاکید کرد که تمرکز روسیه بر منافع روابط با کره شمالی است و واشنگتن مسائل مربوط به تسلیحات باید با توجه به منافع دو کشور بررسی شود.

وی افزود: “همانطور که می‌دانید، زمانی که روابط ما با کشورهای همسایه‌امان مثل کره شمالی را برقرار می‌کنیم، تمرکز اصلی ما بر منافع مشترک دو کشور است و نه بر هشدارها و انتقادهای واشنگتن. ما در جهت تحقق منافع دو کشور پیش خواهیم رفت.”

سخنگوی کرملین هم اعلام کرد که قبل از شام رسمی، دو هیئت مذاکراتی دیدارها و گفت‌وگوهای انفرادی داشته و این گفت‌وگوها در جهت رسیدن به توافق‌های مهم برگزار می‌شود.

پسکوف هم پیش‌تر از این تصریح کرده بود که روسیه قصد دارد دوستی با کره شمالی را تقویت کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا