اخبار روز

قرارداد یک میلیارد دلاری / ساخت نیروگاه خورشیدی چینی در عربستان سعودی

عربستان سعودی و چین قرارداد بزرگی به ارزش حدود یک میلیارد دلار امضا کردند. بر اساس این قرارداد، شرکت چینی یک نیروگاه بزرگ خورشیدی در عربستان خواهد ساخت.

به گزارش عصر ایران، شرکت مهندسی الکتریک چین قراردادی به ارزش 6.98 میلیارد یوان (972 میلیون دلار) برای ساخت نیروگاه خورشیدی در عربستان سعودی امضا کرده است.

این آخرین مورد از مجموعه قراردادهای انرژی تجدیدپذیر بین چین و عربستان سعودی است.

پروژه مشترک کنسرسیوم مهندسی انرژی چین و شرکای سعودی صندوق سرمایه گذاری عمومی، ACWA Power و شرکت انرژی آرامکو، ساخت یک نیروگاه فتوولتائیک با توان خروجی دو گیگاوات را در نظر گرفته است.

پیش بینی می شود ساخت و ساز 31 ماه طول بکشد.

همچنین، شرکت فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر چینی TCL Zhonghuan ماه گذشته با طرف‌های سعودی از جمله صندوق سرمایه‌گذاری عمومی در مورد پروژه 2.08 میلیارد دلاری برای تولید کریستال‌ها و تراشه‌های سیلیکون به توافق رسید.

علاوه بر این، Jinko Solar قرارداد جداگانه ای برای سرمایه گذاری در یک کارخانه سلول و پانل خورشیدی 10 گیگاواتی در عربستان سعودی به مبلغ 985 میلیون دلار امضا کرد.

عربستان سعودی یکی این کشور یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت خام به چین است.

عربستان سعودی در کنار آمریکا و روسیه یکی این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت خام در جهان است. چین همچنین دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا