اخبار روز

قدم زدن در مکان ممنوعه گران شد. 300 هزار تومان جریمه برای متخلفان

بر اساس آیین نامه جدید، جریمه سبقت گرفتن در مکان ممنوعه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. از این پس رانندگانی که در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها مرتکب این تخلف شوند باید 300 هزار تومان جریمه بپردازند.

تخلف «راه رفتن در مکان ممنوع» 300 هزار تومان جریمه نقدی دارد.

به گزارش ایسنا، از سوم تیرماه سال جاری و در پی اعلام محمد مخبر سرپرست وقت، تعداد تخلفات رانندگی افزایش یافته و پلیس امیدوار است این معضل بازدارنده، کاهش قربانیان تصادفات و بهبود ترافیک باشد. مقررات باشد

تخلف «اجتناب از مکان ممنوعه» در حال حاضر یکی از رایج ترین مواردی است که احتمال تصادفات را افزایش می دهد و مقررات راهنمایی و رانندگی را مختل می کند. در این زمینه جریمه 300 هزار تومانی در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، بزرگراه های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی در نظر گرفته شد.

جریمه این تخلف در سایر شهرها 200 هزار تومان و در روستاها و بزرگراه ها 100 هزار تومان است. جریمه این تخلف در گذشته تنها ۷۵ هزار تومان بود.

تردد در چه مناطقی ممنوع است؟

طبق مقررات راهنمایی و رانندگی، علاوه بر اماکنی که ممنوعیت سبقت در آن ها درج شده است، سبقت گرفتن در نزدیکی تقاطع ها، پیچ ها، پل ها، نزدیک تونل ها و سربالایی ها نیز ممنوع است. مجاورت یعنی فاصله ای در حدود 150 متر قبل و بعد از این مکان ها. چنین دور زدن در مسیرهای پیوسته و در منطقه عابر پیاده نیز ممنوع است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا