اخبار روز

قدرتمندترین سلاح آمریکا آماده پرواز است (+عکس)

این بمب افکن که در سال 2022 معرفی شد و در سال بعد پرواز کرد، ویژگی هایی داشت که نشان می دهد نه تنها جایگزین B-52 Stratofortress، B-1 Lancer و B-2 Spirit خواهد شد، بلکه به طور کامل چشم انداز نیروی هوایی ایالات متحده را تغییر خواهد داد.

به گزارش مگتو، این بمب افکن جایگزین ناوگان بمب افکن های استراتژیک بین قاره ای نیروی هوایی آمریکا خواهد شد و برای اثربخشی باید اطلاعات را ایمن نگه دارد. با این حال، برخی از اطلاعات در دسترس است. نیروی هوایی و Northrop Grumman نشان می دهند که چگونه این پلت فرم جدید هوابرد می تواند محموله های معمولی و گرما هسته ای را در هر نقطه از جهان تحویل دهد.

B-21 Raider قرار است در اواسط دهه 2020 وارد خدمت شود و تا سال 2040 جایگزین مدل های قبلی خود شود. جزئیات بیشتر در مورد طراحی این بمب افکن ممکن است در دهه آینده آشکار شود، اما آنچه اکنون می دانیم نشان می دهد که B-21 Raider برنامه ریزی استراتژیک هوایی آمریکا را متحول خواهد کرد.

این بمب افکن نه تنها قادر به پرواز با استفاده از فناوری رادارگریز پیشرفته است، بلکه به صورت مستقل عمل می کند و از ماموریت های پروازی سرنشین دار و بدون سرنشین نیز پشتیبانی می کند.

یکی یکی از نوآوری های کلیدی B-21 استفاده از فناوری دیجیتال است. در حالی که بمب افکن های قدیمی نیروی هوایی ایالات متحده بارها مدرن و ارتقا یافته اند، برخی از سکوها ده ها سال قدمت دارند و جایگزینی کامل آن می تواند به نوسازی ناوگان این سرویس کمک کند.

B-21 می تواند سرنشین دار یا از راه دور هدایت شود، که آن را به اولین بمب افکن استراتژیک بین قاره ای تبدیل می کند که قادر به حمل بمب های هسته ای بدون خلبان است. B-21 همچنین دارای قابلیت های کنترل از راه دور متعددی است، شبیه به MQ-1 Predator و سایر هواپیماهای بدون سرنشین.

البته، یک خلبان واجد شرایط هنوز باید با هواپیما پرواز کند، اما آنها می توانند این کار را از خانه در ایالات متحده یا از یک پایگاه عملیاتی در جاهای دیگر انجام دهند. این نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در عملیات پرواز استراتژیک نیمه خودمختار است.

قدرتمندترین سلاح آمریکا آماده پرواز است (+عکس)

B-21 از همان بدنه و فناوری B-2 استفاده می کند، اما از بسیاری جهات بسیار متفاوت است. طول بال آن 132 فوت، 40 فوت کوتاهتر از B-2 است، و قیمت آن به طور قابل توجهی متفاوت است، زیرا B-2 تقریباً 1.157 میلیارد دلار برای هر هواپیما هزینه داشت (در سال 1999 دلار).

هزینه تخمینی این بمب افکن جدید 692 میلیون دلار است و نیروی هوایی قصد دارد 100 فروند از آن را سفارش دهد. کاهش و کاهش هزینه ها احتمالاً منجر به کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری می شود.

یکی یکی از تفاوت های اصلی بین B-21 و B-2 بارگذاری است. با بدنه کوچکتر، B-21 می تواند 30000 پوند بار حمل کند. در حالی که B-2 فقط دو برابر می توانست حمل کند. در نهایت، این بمب افکن نسل ششم جدید، نقطه اوج بیش از 70 سال نوآوری در فناوری و عملیات بمب افکن های استراتژیک است.

عملکرد و عملکرد کامل برای مدتی مخفی باقی می ماند. با این حال، همه چیزهایی که Northrop Grumman و نیروی هوایی منتشر کرده اند نشان می دهد که هواپیمای جدید در صورت عملیاتی شدن کامل، حضور چشمگیری در آسمان های سراسر جهان خواهد داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا