بعدی- قانون 80/20 در اصل در تجارت و اقتصاد استفاده شد تا تاکید کند که 80٪ از نتایج اغلب از 20٪ از علل ناشی می شود.

طبق گزارش فوربس، عشق می تواند یک تجربه پیچیده باشد که در طول زمان تغییر می کند و تکامل می یابد. این قانون در ازدواج به زوج ها کمک می کند تا روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنند و انتظارات سالم تری از یکدیگر داشته باشند. طبق قانون 20/80، چند رفتار کلیدی، تعامل یا سرمایه گذاری عاطفی مسئول میزان زیادی از شادی و رضایت از زندگی افراد است. پس هر لحظه ازدواج ارزش یکسانی ندارد. اغلب چند مکالمه معنادار، اعمال محبت آمیز یا لحظات ناراحت کننده ارزش بیشتری نسبت به مبادلات بی شمار در طول روز دارند. درک این موضوع که 20 درصد تلاش بیشترین تأثیر را دارد، تمرکز بر آنچه واقعاً در ازدواج اهمیت دارد، ممکن می شود.

5 تعامل مهم که 20 درصد ازدواج را تشکیل می دهد

در حالی که هر رابطه منحصر به فرد است، لحظات مهمی وجود دارد که تأثیر عاطفی قابل توجهی بر بسیاری از زوج ها دارد. این لحظات نشان دهنده 20٪ است که می تواند 80٪ تفاوت ایجاد کند:

گذراندن زمان با هم به زوج ها کمک می کند تا احساس ارتباط بیشتری با شریک خود داشته باشند. وقت گذاشتن برای فعالیت های کوچک اما مشترک، مانند غذا خوردن با هم یا ورزش، به مرور زمان پیوند بین زوج ها را تقویت می کند. حفظ این عادات مشترک، حتی در سخت ترین و پرتلاطم ترین روزها، به زوج ها احساس ثبات و تعلق می دهد و تعهد متقابل را به هر دو طرف یادآوری می کند.

یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که ساکت بودن و دادن زمان برای پاسخ‌های آگاهانه‌تر و متفکرانه‌تر، روابط را تقویت می‌کند. یک مکث به جای پر کردن سریع سکوت، امکان بررسی دقیق کلمات بعدی را فراهم می کند. شاید نشستن با هم در سکوت راحت در حالی که به ستاره ها خیره می شوید یا از طبیعت لذت می برید می تواند حس عمیق تری از آرامش و ارتباط ایجاد کند. این زمان آرام عمدی و بدون حواس‌پرتی به زوج‌ها این امکان را می‌دهد که در کنار یکدیگر احساس راحتی کنند و صمیمیت عاطفی را بدون نیاز به گفتگوی مداوم تشویق می‌کند.

کنجکاوی در طول مکالمه باعث ایجاد رابطه می شود. پرسیدن سوالات تفکر برانگیز نیز می تواند به زوج ها کمک کند تا ابتدا یکدیگر را بشناسند. صحبت در مورد موضوعات غیرمنتظره نیز رابطه را تازه نگه می دارد. این لحظات به زوج ها یادآوری می کند که شرکای عاطفی آنها دائماً در حال تغییر و تحول هستند. به لطف این سوالات، زوج ها این شانس را دارند که در مراحل مختلف ازدواج با یکدیگر آشنا شوند.

حمایت عاطفی که در لحظات سخت زندگی به یکی دیگر از افراد مهم داده می شود، امنیت عاطفی ایجاد می کند. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که تعاملات روزانه در زمان های سخت به طور قابل توجهی به رفاه رابطه کمک می کند. حمایت ساده یا گوش شنوا در زمان‌های سخت می‌تواند حضور عاطفی مورد نیاز همسرتان را بدون فشار برای حل مشکلاتش فراهم کند.

مطالعه ای در سال 2006 هشت شکل بازی و شوخی بین زوج ها را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که بازیگوشی تأثیر مستقیمی بر صمیمیت زوج ها دارد. لحظات پر از شوخی و خنده به زوج ها کمک می کند تا صمیمی ترین رابطه را داشته باشند و بدون گفتگوی جدی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این شوخی و خنده زوج ها را جوان و شاداب نگه می دارد.

لحظات کوچک تماس فیزیکی محبت آمیز در طول مکالمه یا زمانی که طرف مقابل انتظارش را ندارد احساس امنیت، گرما و حضور عاطفی را برمی انگیزد. از منظر علمی، همین محبت های کوچک باعث کاهش اضطراب زوج ها و افزایش رفاه زندگی زناشویی آنها می شود. این حرکات ظریف ممکن است کوچک و بی اثر به نظر برسند، اما طنین عاطفی قوی بین زوج ها ایجاد می کنند و ارزش و اهمیت رابطه را بدون گفتن یک کلمه نشان می دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما