اخبار روز

قانون انتخابات مجلس دوباره تغییر کرد!

جزئیات تغییرات قانون انتخابات مجلس را در ادامه میتوانید بخوانید.

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی صبح یکشنبه شورای اسلامی، مبانی و جزئیات طرح اصلاح بند 1 ماده 83 قانون انتخابات شورای اسلامی را بررسی و تصویب کردند.

تنها در ماده این طرح آمده است: در پایان بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات شورای اسلامی حکم «انتقال و پیگیری مطالبات مردم به دستگاه‌های اجرایی و قضایی و موارد ذیل» آمده است. موارد حوزه انتخابیه از شمول این تصمیم مستثنی است.» افزود: «این تصمیم از لحظه تصویب لازم‌الاجرا است.»

آیا افزایش تعداد افراد حذف شده از انتخابات مجلس توسط هیأت‌ها/شورای نظارت نیروی انتظامی خوب خواهد بود؟ 46 نام رد صلاحیت شدند

در بند 1 ماده 83 قانون انتخابات شورای اسلامی آمده است: علاوه بر جرایم مندرج در مواد دیگر این قانون، ارتکاب اعمال زیر در فضای مجازی یا واقعی جرم محسوب می شود و مرتکب به موجب آن عمل می کند. درجه ششم ماده (19) قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و انفصال از کار اختیاری در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می شوند:

1- هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم آرا یا فعالیت و تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم انتخاباتی از طریق توزیع اشیاء و لوازم سودآور برای گیرنده و نیز کمکهای نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، مردمی. و اماکن مذهبی، هیئت ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش یا امتیاز از زمان ثبت نام  در انتخابات.

27218

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا