اخبار روز

قالیباف: اگر با مذاکره به منافع خود برسیم، مذاکره می کنیم. اگر طرف مقابل صداقت آمریکا را در مذاکرات نشان دهد، باید قاطعانه و با دقت با آن برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، محمدباقر قالیباف روز جمعه (28 مرداد) در «گردهمایی سالانه دانشجویان دوران انقلاب» که با حضور جمع کثیری از دانشجویان منتخب سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: مردم سالاری مبتنی بر شریعت و دین است. فرهنگ و این یک دموکراسی غربی نیست.

به گزارش ایرنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر افزود: موضوع مشروعیت، مقبولیت، انصاف و مشارکت نیز مهم و مبتنی بر شرع است و رهبر معظم انقلاب سه رکن اصلی مکتب امام راحل را عقلانیت می دانند. معنویت و عدالت.»

وی افزود: در حوزه عقلانیت، رهبر معظم انقلاب به معنای عقلانیت اسلامی است که مردم سالاری دینی و انتخابات را در بر می گیرد، در عقلانیت مدنظر مقام معظم رهبری، نظم و مشارکت مدنی دیده می شود و به کشور می دهد احتمال استقلال .

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حکومت اسلامی با رویکرد عقلانیت اسلامی برای وحدت تلاش می کند، یادآور شد: امام زمان (عج) صالح و اصلاح طلب است و راه اصلاحات و مبارزه با فساد را دنبال می کند. و ظلم

قالیباف با بیان اینکه عقلانیت اسلامی استقلال و آزادی را برای مردم کشور به ارمغان می آورد، گفت: عقلانیت اسلامی ما را ملزم به عدالت و معنویت می کند. البته عقلانیت، معنویت و عدالت باید در حد متعادل باشد.»

علت آسیب های اجتماعی در کشور ما بی تفاوتی مدیران است

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی مختلف در کشور گفت: دلیل آن بی تفاوتی مدیران ماست که بین کار و فعالیت تفاوتی قائل نمی شوند. زیرا شغل انجام کار و انجام 180 ساعت اضافه کاری در ماه نیست، بلکه ویژگی کار اعتبار و اقتدار است.

قالیباف ادامه داد: اگر فعالیتی انجام داده ایم که برای ما شناخت و اقتدار نداشته است، آن فعالیت کار نیست و باید متوقف شود و در تصمیمات ستاد تجدید نظر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: البته دشمنان خارجی، برخی مشکلات داخلی، چالش های بیرونی و داخلی وجود دارد که برای شناخت درست دوست و دشمن باید به همه آنها توجه کرد.

وی با بیان اینکه دیدگاه امام خمینی (ره) برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: امام به خود، مردم و خدا اعتماد داشت و باید امام را از آن حضرت گرفت. تعبیر رهبر معظم انقلاب که امام را به خوبی شناختند و تجربه ایشان در راه جمهوری اسلامی ایران عمیق است. زیرا هیچکس به اندازه رهبر انقلاب امام راحل را تعریف، توصیف و تبیین نکرده است.

قالیباف با بیان اینکه برای تداوم راه شهدا و امام راحل باید دین در اداره جامعه مؤثر واقع شود، گفت: معتقدم باید کارآمدی دین را در اداره جامعه با دین و دین ثابت کنیم مردم باید متحد شوند زیرا هر کدام بدون دیگری بی ارزش است.

رئیس شورای اسلامی افزود: هدف انقلاب تورم بالای 40 درصد، ثروت اندوزی، ظلم و تعقیب هوی و هوس است. نبود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه تا کی باید مبارزه کرد، تصریح کرد: از نظر قرآن تا زمانی که ظلم هست باید مبارزه کرد و نمی توان ظلم را دید و نسبت به آن بی تفاوت بود. زیرا یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی مبارزه با سلطه و سلطه است.

قالیباف مذاکره را به نفع کشور دانست و افزود: در جریان مذاکرات هسته ای اعلام کرد که با مذاکره موافقم به شرطی که مذاکرات به روش مبارزه تبدیل شود.

وی ادامه داد: اگر می توانیم از طریق مذاکره به اهداف خود برسیم چرا باید دنبال جنگ و خونریزی باشیم اما اگر طرف مقابل در مذاکرات صداقت آمریکایی ها را نشان می دهد باید با قاطعیت و با دقت برخورد شود.

قالیباف با اشاره به مشکلات صنعت خودرو کشور گفت: دست کارگران و سرمایه گذاران صنعت خودرو را می بوسم اما مدیریت این صنعت بسیار ضعیف است زیرا ما با کیفیت ترین راکت ها تولید می کنیم اما نمی توانیم تولید یکی تولید گیربکس با کیفیت برای خودروها.

رئیس شورای اسلامی شهر غزه در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: امام راحل در سال 1343 خطر رژیم صهیونیستی را تشخیص داد و حتی امام راحل نیز به این نکته اشاره کرده بود که ریشه این رژیم وجود دارد در آمریکا که نشان دهنده نگاه دینی امام به سنت های الهی است.

27218

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا