بر اساس نتایج یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا، زنانی که دوره‌های قاعدگی‌شان نامنظم است – طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از حد معمول – ممکن است بیشتر در معرض خطر برخی مشکلات قلبی باشند.

به گزارش ایندیپندنت، این مطالعه نشان داد که زنانی که دوره‌های قاعدگی‌شان طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از فاصله طبیعی 22 تا 34 روز است، در مقایسه با همسالان خود که دوره‌های قاعدگی‌شان در این محدوده است و فیبریلاسیون دهلیزی شامل می‌شود، در طول زمان بیشتر در معرض خطر ابتلا به حملات قلبی هستند. .

یک دوره منظم (دوره بین اولین روز قاعدگی و اولین روز قاعدگی بعدی) نشان دهنده عملکرد صحیح سیستم های هورمونی مرتبط با هیپوتالاموس، غده هیپوفیز و تخمدان ها است که یک شاخص مهم برای سلامت عمومی است. تحقیقات نشان می دهد که قاعدگی در حدود 20 درصد از زنان نامنظم است.

مطالعات قبلی ارتباط بین پریودهای نامنظم و عوامل خطر بیماری قلبی مانند مقاومت به انسولین، کلسترول بالا، فشار خون بالا، التهاب مزمن و سندرم تخمدان پلی کیستیک را تایید کرده اند. برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که نوسانات هورمونی در دوران قاعدگی خطر ابتلا به انواع مختلف آریتمی قلبی یا آریتمی قلبی را در زنان افزایش می دهد.

نویسنده ارشد این مطالعه، پزشک ارشد و استاد بیمارستان Nanfang در دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژو، چین، خاطرنشان می کند که هنوز دقیقاً مشخص نیست که چرا ویژگی های چرخه قاعدگی (مانند طول چرخه قاعدگی) با مشکلات گردش خون قلبی مرتبط است. با توجه به شیوع روزافزون بیماری قلبی در 45 درصد از زنان ساکن کشورهای غربی و مرگ و میر ناشی از آن، بررسی این عوامل خطر ضروری است.

در مطالعه جدید، محققان داده‌های 58566 زن در Biobank بریتانیا را که از سال 2006 تا 2019 جمع‌آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند تا دریابند که آیا ارتباطی بین طول دوره قاعدگی و بیماری قلبی و برخی حوادث قلبی وجود دارد یا خیر. میانگین سنی این زنان 46 سال بود و در زمان مطالعه هیچ بیماری قلبی عروقی نداشتند.

طی یک پیگیری متوسط ​​11.8 ساله، محققان دریافتند زنانی که پریودهای نامنظم داشتند، 19 درصد بیشتر از زنانی که عادت ماهانه منظم داشتند، در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بودند. بر اساس طول دوره قاعدگی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در صورت کوتاهتر بودن سیکل قاعدگی 29 درصد افزایش می یابد و اگر سیکل طولانی تر از حد معمول باشد، این خطر 11 درصد افزایش می یابد.

ژانگ می گوید: «تحلیل نشان می دهد که زنان مبتلا به اختلال چرخه قاعدگی بیشتر احتمال دارد پیامدهای نامطلوب سلامت قلبی عروقی را تجربه کنند.

با این حال، از آنجایی که داده‌های Biobank بریتانیا به زنان 40 تا 69 ساله اشاره می‌کند، تأثیر یائسگی بر دوره‌های قاعدگی این زنان ممکن است نتایج مطالعه را تحت تأثیر قرار دهد. این بدان معناست که نتایج ممکن است برای زنان جوان‌تری که هنوز یائسگی را سپری نکرده‌اند، اعمال نشود.

محدودیت دیگر این مطالعه این بود که اکثر زنان مورد مطالعه سفیدپوست بودند. این بدان معناست که نتایج این تحقیق ممکن است به زنان با پیشینه های نژادی و قومی دیگر (به عنوان مثال، سیاه پوست، آسیایی یا نژادهای دیگر) قابل تعمیم نباشد.

با این حال، ژانگ تاکید می کند که این نتایج اهمیت نظارت بر ویژگی های چرخه قاعدگی را در طول سال های باروری زنان برجسته می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما