اخبار روز سینما

قابلمه آش رشته ترکی / بهترین میان وعده زمستانی

سوپ یکی یکی از محبوب ترین پیش غذاها در دنیاست که در بسیاری از رستوران ها به عنوان پیش غذا و غذای اصلی در انواع و طعم های مختلف سرو می شود. سوپ همچنین به دلیل وجود سبزیجات، مرغ، حبوبات و لبنیات مانند شیر و خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای وعده غذایی اصلی به ویژه شام ​​باشد. با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا می توانید تهیه سوپ را در برنامه غذایی خانواده خود قرار دهید که غذایی گرم و سیر کننده برای این فصل است. آش رشته ترکی سوپ بسیار غلیظ و خوشمزه ای است که از ترکیب کوفته قلقلی با نخود و رشته تهیه می شود. یکی یکی از سوپ های خوشمزه و معروف رستوران های ترکیه است. اگر دوست دارید برای اعضای خانواده خود یک سوپ متفاوت، خوشمزه و دلچسب بپزید، این مطلب را دنبال کنید تا با هم این سوپ خوشمزه را در خانه درست کنید.


بیشتر بخوانید: زمستان متفاوتی را با این منوی خوشمزه زندگی کنید


قابلمه آش رشته ترکی / بهترین میان وعده زمستانی

عناصر

گوشت چرخ کرده: 200 گرم
پیاز: ۲ عدد
آرد یا آرد سوخاری: 1 قاشق غذاخوری
نخود پخته: 1 کاسه متوسط
سیر: 2 حبه
رشته فرنگی: 1 کاسه متوسط
رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
گیاهان معطر خشک (نعنا خشک و ریحان): 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
روغن: به مقدار لازم

قابلمه آش رشته ترکی / بهترین میان وعده زمستانی

طرز تهیه

برای تهیه این سوپ خوشمزه و متفاوت ترکی ابتدا باید کوفته کلخولی را درست کنید. ۱ عدد پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید. حالا کوفته های کلخلی را درست کرده و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

در مرحله بعد در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و کوفته های قلکالی را در روغن سرخ کنید. وقتی کوفته ها خوب سرخ شدند از روغن خارج کنید و کنار بگذارید. حالا یک پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در همان روغنی که کوفته ها را سرخ کرده بودید بریزید. اجازه دهید پیاز نرم و قهوه ای شود، سپس سیر رنده شده را به همراه نمک، زردچوبه و مقداری فلفل سیاه اضافه کنید. وقتی عطر سیر بلند شد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب هم بزنید و یک دقیقه در روغن تفت دهید.

در مرحله بعد کوفته های سرخ شده را اضافه کنید و در پاستا و پیاز تفت دهید و سپس نخود پخته شده را اضافه کرده و یک دقیقه تفت دهید. حالا دو لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا مواد بجوشد. نیم ساعت بعد که سس سوپ کمی غلیظ شد رشته ها را به همراه سبزیجات خشک معطر داخل قابلمه بریزید و هم بزنید. بیست دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید تا رشته ها باز شوند و سوپ غلیظ شود. حالا آش رشته ترکی خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان کنید.

قابلمه آش رشته ترکی / بهترین میان وعده زمستانی

نکات مهم

1- برای تهیه این سوپ می توانید به جای سبزیجات خشک از جعفری تازه خرد شده استفاده کنید.

2- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم باید از پیاز زرد شروع کنیم که معروف ترین عضو خانواده پیاز است. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام و یا در سالاد و سس مصرف کرد. این پیاز بهترین گزینه برای غذاهای مکزیکی نیز می باشد. پیاز بنفش فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. به علاوه، گزینه خوبی برای گریل، سالاد و ساندویچ است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. بنابراین از آنها برای پخت و پز استفاده نمی شود.

3- برای تهیه کوفته قلقلی بهتر است از ترکیب گوشت چرخ کرده گوسفند و گوساله استفاده شود. اگر گوشت چرخ کرده شما فقط با گوشت بره درست می شود، کوفته ها را کمی بزرگتر کنید، زیرا گوشت بره در فرآیند پخت آب می شود و در نتیجه کوفته های شما کوچک می شوند.

4- اگر رشته فرنگی در خانه ندارید می توانید از رشته های کوچک برای تهیه این سوپ استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا