اخبار روز سینما جهان

فیلم «Kill»؛ هندی‌ترین شاهکار ۲۰۲۴ را از دست ندهید!

نیکیل ناگش بات، نویسنده و کارگردان فیلم کشتن، با محدود کردن تمام صحنه‌های اکشن فیلم به قطاری که به سمت دهلی نو می‌رود، به فیلم‌های کلاسیک اکشن مانند Die Hard ادای احترام کرده است.

به گزارش فرادید، «کشتن» از همان لحظات اول شما را غافلگیر می کند. قطاری که ماجراهای فیلم در آن اتفاق می افتد در عرض پنج دقیقه از شروع فیلم حرکت می کند و همراه با حرکت این قطار قطار صحنه های اکشن و هیجان انگیز فیلم نیز به راه می افتد. در این قطار شخصیت اصلی فیلم امریت (با بازی لاکش لالوانی) به همراه نامزد زیبایش تولیکا (تانیا مانیکتلا) و دوست وفادارش ویرش (با بازی آبیشک چاهان) حضور دارند.

تنها پنج دقیقه بعد، گروهی از سارقان در بین مسافران ظاهر می شوند و با خشونت از آنها سرقت می کنند. این سناریو یک ایده فوق العاده هوشمندانه برای یک فیلم هیجان انگیز است. این سرقت در یک مسیر دو ساعته انجام می شود و سارقان با ایجاد اختلال در خطوط تلفن و خاموش کردن ترمز اضطراری هرگونه امکان فرار یا کمک را از بین می برند. البته چیزی که نمی توانند خنثی کنند دو کماندوی ارتش عصبانی (یعنی امریت و دوستش) است که در کوپه B1 نشسته اند.

آمریت و ویرش به سرعت وارد عمل می شوند و با ضربات و آرنج های متعدد دزدان را از سفر با این قطار پشیمان می کنند! تغییر ناگهانی شخصیت امریت از یک پسر حرفه ای دوست داشتنی به کوهی عضلانی با چهره ای عصبانی اتفاقی است که در فیلم به شکلی بسیار باورپذیر، هیجان انگیز و دیدنی به تصویر کشیده شده است. دوست سبیلی او نیز علیرغم جثه کوچک و ظاهر آرام، توانایی جنگندگی بالایی از خود نشان می دهد.

صحنه های اکشن فیلم پرانرژی، آشفته و گیج کننده است. در اثر ضربات ناگهانی، اجساد به سمت صندلی‌ها، پنجره‌ها، کف و سقف قطار پرتاب می‌شوند، هر وسیله‌ای در قطار تبدیل به سلاحی مرگبار می‌شود و حتی باید منتظر بمانید تا شلنگ کپسول آتش‌نشانی وارد شود. گلوی مردم یا برای آتش زدن سرشان!

بات توانسته است صحنه های اکشن را به گونه ای واضح به تصویر بکشد که ضمن انتقال حس هیجان و وحشت، همیشه بتوانیم متوجه رویدادها شویم و بدانیم دقیقا چه اتفاقی می افتد. به همین دلیل روش فیلمبرداری این فیلم را باید شاهکاری تحسین برانگیز دانست.

فیلم «Kill»؛ هندی‌ترین شاهکار ۲۰۲۴ را از دست ندهید!

به علاوه، در طول فیلم، انرژی بی پایان صحنه های اکشن با موسیقی متن قدرتمندی همراه است که گیتار الکتریک، ضربات تپنده و آواز حماسی را با هم ترکیب می کند.

آمریت و دوستش علاوه بر استفاده از وسایل قطار به عنوان سلاح (از ملحفه تا کپسول آتش نشانی)، از چاقوهایی که سارقان با خود به قطار آورده بودند نیز استفاده می کنند و این استفاده به روش های خلاقانه مختلف در طول فیلم انجام می شود.

طبق سنت فیلم‌های اکشن کلاسیک، The Kill همچنین یک شرور غول‌پیکر با لباس‌های ورزشی به نام سیدهارت (با بازی پرث تیواری) را در مقابل شخصیت اصلی قرار می‌دهد که به نظر می‌رسد مشت‌هایش می‌توانند درختان غول پیکر را بشکنند.

اما این فیلم در دل اکشن بی وقفه خود نیز داستان و هدف خاصی دارد. رئیس دزدها که فانی نام دارد، نامزد امریت را گروگان گرفته است و مشخص است که آمریت برای رسیدن به او باید از میان واگن های پر از دزد بجنگد. بنابراین آخرین توقف او رویارویی خونین با خود فانی خواهد بود. با این حال، در طول مسیر، The Kill همچنان ما را با ترتیب خاص لحظات دراماتیک، تغییرات غیرمنتظره لحن و حتی نحوه تغییر مداوم صحنه های اکشن از نظر جغرافیایی، شگفت زده می کند.

در یک لحظه کلیدی از داستان که در غیرمنتظره ترین زمان اتفاق می افتد، امریت سرانجام آزاد می شود. تا آن زمان، او و ویرش تمام تلاش خود را کرده اند که در مبارزه با دزدان کسی را نکشند. اما اکنون آمریت کاملاً به یک دیوانه خشمگین تبدیل شده است و با تمام وجود به هر دشمنی که در مقابل او باشد حمله می کند و ترس را در دل مخاطب ایجاد می کند.

یکی یکی از نکات بسیار جالب در این فیلم این است که جنون و عصبانیت قهرمان به حدی می رسد که در چشم دزدان تبدیل به یک هیولا یا دیو دیوانه می شود. در واقع برخلاف بسیاری از فیلم‌هایی که «وحشت» را از ناحیه ضدقهرمانان وارد داستان می‌کنند، در فیلم «کشتن» عامل اصلی ترسناک خود قهرمان است.

در یک کلام می توان گفت «کشتن» اقدامی دیوانه وار، خلاقانه و وحشیانه است که با وجود خشونت هرگز از سرگرم کردن مخاطب باز نمی ماند. این فیلم ضمن ادای احترام به فیلم های اکشن کلاسیک، ایده های جدید و هیجان انگیزی را به ژانر اکشن اضافه می کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا