اخبار روز سینما جهان

فیلم کارگردان بوسنیایی افتتاحیه جشنواره سارایوو ۲۰۲۴ شد

به گزارش خبرگزاری سی امین جشنواره فیلم سارایوو در بوسنی و هرزگوین با اکران جهانی فیلم «پایان تابستان من» ساخته دانیس تانوویچ از 16 آگوست آغاز می شود.

دانیس تانوویچ، فیلمساز 55 ساله بوسنیایی که برای فیلم «سرزمین هیچ مردی» برنده جایزه اسکار شد، در کمدی-درام جدید خود درباره زن جوانی به نام ماجا بازی می کند که به جزیره ای دورافتاده سفر می کند تا بداند ارثیه خانواده اش چیست. او با احساسات و موقعیت‌های غافلگیرکننده‌ای مواجه می‌شود و باید پاسخ سوالات گذشته‌اش را بیابد.

مهر وی نوشت: تانوویچ در سال 2001 برای فیلم “سرزمین هیچ مردی” برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره کن شد و در سال 2003 به عنوان یکی وی به عنوان یکی از اعضای هیات داوران این جشنواره انتخاب شد. او در سال 2002 برنده اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شد و دو بار برای فیلم‌های «داستان کوتاهی از زندگی یک آهن‌فروش» در سال 2013 و «مرگ در» برنده خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین شد. سارایوو» در سال 2016.

در سال 2014، تانوویچ به دلیل تأثیر چشمگیرش بر هنر سینما، مفتخر به دریافت جایزه افتخاری قلب جشنواره فیلم سارایوو شد.

«پایان تابستان من» محصول مشترک کشورهای کرواسی، رومانی، بوسنی و هرزگوین، صربستان و اسلوونی است.

آنیا ماتکوویچ، اولیکس فاهمیو، گوران ناوویچ، ماریو کنزوویچ، ماریا ساریچیچ، میرلا برکالو، اسنیجانا سینوویچ، لوکا ژوریسیچ، بوریس لهر، ایوانا روشیچ و جادرانکا ماتکوویچ بازیگران این فیلم هستند.

فیلمنامه این فیلم توسط آنیا ماتکوویچ، نیکولا کوپرشانین و تانوویچ نوشته شده است و میلوش یاچیموویچ فیلمبردار، ورونیکا رادمن طراح صحنه، ردزینالد شیمک تدوین، دوبراوکا اسکورچه طراح صحنه و لباس و سیلویا برادیکا سازنده هستند. طراح بالا

سی امین جشنواره فیلم سارایوو از 16 تا 23 اوت 2024 (26 مرداد تا 2 شهریور) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا