اخبار روز سینما

فیلم جنگ جهانی سوم را ارائه می کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: جنگ جهانی سوم

تاریخ انتشار: 26 فروردین 1402

ژانر: درام، تعلیق

مدت زمان: 107 دقیقه

کارگردان و فیلمنامه نویس: هومان سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان

امتیاز (imdb): 7.1

بازیگران: محسن تنابنده، مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی و…

خلاصه

داستان فیلم جنگ جهانی سوم درباره مردی بی خانمان به نام شکیب است که سال ها پس از اتفاق تلخی که برایش اتفاق افتاده، نمی تواند به خود بیاید. او متوجه می شود که مکانی که در حال حاضر در آن کار می کند، محل فیلمبرداری فیلمی درباره آدولف هیتلر است. سپس داستان به گونه ای پیش می رود که به شکیب نقش هیتلر را می دهند و زندگی او را به کلی تغییر می دهند.

در مورد فیلم

فیلم جنگ جهانی سوم یکی این فیلم یکی از بهترین فیلم های ایرانی سال 2023 به شمار می رود، شهرت جهانی پیدا کرد و افتخارات زیادی را برای گروه فیلمبرداری به دست آورد. از جمله این افتخارات می توان به جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده اشاره کرد. یکی یکی از نقاط قوت فیلم جنگ جهانی سوم بازی بی نظیر محسن تنابنده است که مورد تحسین و استقبال بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

(خطر افشای داستان)

شکیب (تنابنده) در موقعیتی قرار می گیرد که قبلاً برای آن آماده نبوده و رفتار بازیگران اصلی فیلم با او، کم کم او را در موقعیتی قرار می دهد که تاریکی درونی خود را آشکار کند و در نهایت غذای بازیگران را مسموم کند انتقام سخت (در صحنه‌سازی که تا حدودی یادآور تابلوی شام آخر است). هر دو شخصیت در هر دو فیلم متعلق به طبقات پایین جامعه هستند و از طبقات بالا انتقام می گیرند. البته این نوع سینما و این مضمون همیشه مورد توجه هومن سیدی بوده است. آفریقا، سیزده، مغزها… و قورباغه همه آنها راوی افرادی بودند که زندگی گذشته آنها برای آسیب رساندن یا انتقام گرفتن از محیط یا اطرافیانشان که معمولاً در موقعیتی برتر از آنها هستند، قیامی را برمی انگیزد.

صحنه ای از فیلم جنگ جهانی سوم.

شکیب که به عنوان یک کارگر ساده معرفی می شود و در سکانس حمله فرشید و کمال به محل سکونتش می بینیم که چقدر ضعیف و ترسو است، چگونه و با چه روندی تبدیل به جنایتکار نهایی می شود؟

ایده تقابل فرد و جامعه، یعنی زمانی که جامعه ابتدا با فرد مواجه می شود، موضوع مورد علاقه سیدی است و این بار او به دنبال داستانی برای بازنمایی آن بود.

جوایز فیلم جنایات جنگی جنگ جهانی سوم

– جایزه بهترین فیلم Horizon در جشنواره فیلم ونیز 2022

جایزه بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده از جشنواره فیلم ونیز 2022

جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره بین المللی فیلم توکیو 2022

– جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم استانبول 2022

آخرین کلمه

هومن سیدی در فیلم جدید خود بار دیگر فضای حاکم بر جامعه را مورد انتقاد قرار می دهد. جایی که افراد ساده و معمولی تحت تاثیر نیروهای منفی و بدخواه می توانند یکی همان و حتی بدتر شود. با تمام این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که غذای جدید هومن سیدی بهترین طعم و مزه را در بین کارهای دیگر او دارد، اما همچنان یک اثر تکامل یافته منحصر به فرد نیست.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا