اخبار روز سینما جهان

فیلم جدید «کاپولا» در کن رونمایی می‌شود

Megalopolis پروژه ای است که کاپولا برای اولین بار در سال 1983 شروع به نوشتن کرد و با هزینه ای بیش از 100 میلیون دلار ساخته شد که بخشی از آن با فروش بخش قابل توجهی از املاک او تامین شد.

«مگالوپولیس» با دو ساعت و 15 دقیقه داستان یک کلان شهر را پس از ویرانی تصادفی آن با دو دیدگاه رقیب دنبال می کند. یکی از یک معمار آرمانگرا (آدام درایور)، دیگری از یک شهردار عملگرا (جانکارلو اسپوزیتو).

برخی از توزیع کنندگان حاضر در اکران فیلم Megalopolis این فیلم را بسیار تجربی و برخی دیگر آن را نه چندان خوب توصیف کردند و این احتمال را مطرح کردند که پروژه برای یافتن توزیع کننده با مشکلات زیادی مواجه شود.

در فیلم «مگالوپولیس» بازیگرانی چون آدام درایور، فارست ویتاکر، ناتالی امانوئل، جان وویت، لارنس فیشبرن، اوبری پلازا، شیا لابوف، کلویی فاینمن، کاترین هانتر و داستین هافمن به همراه دی Bey Sweeney، Talia Shire، Jason Schwartzman، James Remar و Giancarlo Esposito جلوی دوربین هستند.

فرانسیس فورد کاپولا یکی از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است و از افتخارات و جوایز سینمایی او در طول چهار دهه فیلمسازی او می توان به جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی در سال 1971 برای «پاتون»، جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی اشاره کرد. در سال 1973 برای “پدرخوانده”، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی در سال 1975 برای “پدرخوانده 2″، جایزه بافتا برای بهترین کارگردان در سال 1978 برای “اکنون آخرالزمان”، جایزه دوربین در جشنواره فیلم برلین در 1991، جایزه نخل طلا و جشنواره فیلم کن در سال 1979 برای فیلم “Apocalypse Now”، جایزه نخل طلایی و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال 1974 برای فیلم “گفتگو”، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردان در سال 1980 برای «اکنون آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه در سال 1973 برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سالگرد جشنواره سن سباستین در سال 2002، شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز. در سال 1992 جایزه پوسته طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن سباستین و غیره.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 می 2024 (25 اردیبهشت ماه(از مه تا 5 ژوئن) و امسال گرتا گرویگ کارگردان آمریکایی رئیس هیئت داوران است و جورج لوکاس خالق مجموعه فیلم های جنگ ستارگان نیز با جایزه افتخاری نخل طلا تجلیل خواهد شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا