اخبار روز سینما

فیلم ترسناک از لحظه تشنج خواننده معروف

در صحنه های جدیدی از مستند مبارزه سلین دیون با سندرم فرد سفت (SPS)، خواننده دچار تشنج ده دقیقه ای طاقت فرسایی می شود.

در این قسمت از مستند، کارشناسان سعی می کنند اسپاسم های دردناک عضلانی را از بین ببرند، در حالی که گروه فیلمبرداری در سکوت وضعیت را ثبت می کنند.

دیون با ظاهری نگران و پریشان از یک اسپری بینی که معمولاً برای درمان اثرات تشنج خوشه ای در بیماران SPS استفاده می شود استفاده می کند.

دیون که اکنون 56 ساله است، در سال 2022 به این بیماری مبتلا شد. این اختلال حرکتی خودایمنی نادر باعث سفتی عضلات و اسپاسم غیرقابل کنترل می شود.

مبارزه او با این اختلال در مستند جدید آمازون پرایم I Am Celine Dion شرح داده شده است، که نگاهی دلخراش به زندگی روزمره سوپراستار را در حالی که او با SPS و علائم ناتوان کننده آن دست و پنجه نرم می کند، ارائه می دهد.

در یک کلیپ جدید که پیش از انتشار مستند در 25 ژوئن به اشتراک گذاشته شده است، دیون در حال ورود به وضعیت “بحرانی” در طول مشاوره پزشکی دیده می شود.

در حالی که پزشکان به آرامی او را به یک موقعیت راحت می برند و علائم حیاتی او را بررسی می کنند، خواننده با درماندگی به او نگاه می کند.

در همین حال، پاهای برهنه دیون همچنان به اسپاسم شدن ادامه می‌دهد، زیرا او با اثرات ناتوان‌کننده این بیماری نادر مبارزه می‌کند.
با کمک متخصصان، دیون در نهایت موفق شد بنشیند و خود را در پتو بپیچد و از دست دادن کنترل در مقابل دوربین ها احساس خجالت کند. به دوربین می گوید:

هر بار که این اتفاق می افتد، از اینکه نمی توانم خودم را کنترل کنم، احساس شرم می کنم.

وقتی دیون احساساتی می شود و اشک می ریزد، اعتراف می کند که هنوز امیدوار است در آینده به صحنه خوانندگی بازگردد.

هنوز هم خودم را در حال رقصیدن و آواز خواندن تصور می کنم. اگر نتوانم بدوم، راه می روم. اگر نتوانم راه بروم، می خزیم. اما من متوقف نمی شوم. من متوقف نمی شوم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا