اخبار روز سینما جهان

فیلم آخر تری گیلیام با سرمایه‌گذاری عربستان ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، تری گیلیام در مصاحبه ای جدید در ایتالیا و در جشنواره فیلم اومبریا اعلام کرد که شهروند افتخاری آن است که آسا باترفیلد برای ایفای نقش آدام در فیلم «کارناوال در پایان روزها» انتخاب شده است. بازیگر نقش حوا هنوز انتخاب نشده است.

مهر وی نوشت: فیلمبرداری این فیلم قرار است در اسپانیا و عربستان سعودی انجام شود که به احتمال زیاد حداقل بخشی از بودجه فیلم از بنیاد فیلم دریای سرخ عربستان دریافت شده است. این بنیاد پیش از این روی 2 فیلم اخیر جانی دپ یعنی «ژان دوباری» و «مودی» سرمایه گذاری کرده بود.

از آنجایی که جانی دپ بازیگر فیلم گیلیام است، می توان نتیجه گرفت که او کلیدی بود که گیلیام در نهایت توانست بودجه لازم برای پروژه نهایی خود را که مدت ها آرزویش را داشت به دست آورد. گیلیام برای تامین مالی چند پروژه آخر خود به سختی تلاش کرد و آنقدر غیرممکن بود که حتی به بازنشستگی فکر کرد.

در این فیلم جانی دپ قرار است نقش شیطان را بازی کند و جف بریجز، آدام درایور و جیسون موموآ دیگر بازیگرانی هستند که او را همراهی می کنند. گیلیام با بیان اینکه ساخت این فیلم از سال 2025 آغاز می شود، گفته می شود این فیلم با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته می شود.

گیلیام درباره داستان «کارناوال در پایان روزها» گفت: این فیلم درباره بشریتی است که مورد لعنت خدا قرار گرفته است زیرا باغ زیبای زمین را ویران کرده است و در این بین تنها یک شخصیت وجود دارد که تلاش می کند. برای نجات بشریت، و آن شیطان است. زیرا بدون انسان کار خود را از دست می دهد.

کریستوفر برت بیلی 33 ساله فیلمنامه نویس این فیلم است.

تری گیلیام در دوران اوج خود یک صدای حیاتی در سینما بود، به خصوص در سال 1985 که برای ساخت آخرین شاهکار خود، برزیل، با یونیورسال مبارزه می کرد و فیلم های به یاد ماندنی دیگری مانند مونتی پایتون و جام مقدس را خلق کرد. «ترس و نفرت در لاس وگاس»، «شاه ماهیگیر» و «12 میمون» از جمله آنها هستند.

تری گیلیام در سال 2009 در فیلم فانتزی The Fantasy of Doctor Parnassus کارگردانی دپ را بر عهده داشت که در آن هیث لجر، کریستوفر پلامر، ورن ترویر، لیلی کول، اندرو گارفیلد، تام ویتس، کالین فارل و جود لا نیز ایفای نقش کردند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا