پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

بی بی سی: فیلمی درباره مرد جوانی که از مادربزرگ در حال مرگش مراقبت می کند و به ثروت و دارایی او طمع می ورزد، در جنوب شرقی آسیا به یک فیلم پرفروش تبدیل شده است. واکنش های اشک آلود کاربران تیک توک به این فیلم بازتاب گسترده ای در اینترنت داشته است.

فیلم «چگونه با مرگ مادربزرگم میلیونر شویم» از اکران خود در ماه آوریل تاکنون در صدر جدول فروش منطقه باقی مانده است.

این فیلم داستان Em را روایت می کند که قصد دارد ثروت و دارایی های مادربزرگ سرطانی اش را تصاحب کند، اما هر چه بیشتر به او نزدیک می شود، انگیزه های او بیشتر زیر سوال می رود.

به نظر می رسد که داستان فیلم به شدت مخاطب را تحت تأثیر قرار داده است زیرا آنها قبل و بعد از تماشای فیلم فیلم های احساسی را منتشر می کردند.

یان جیوان یکی کاربران تیک توک نوشتند: همین الان مادربزرگم را میبوسم! این فیلم تاثیر زیادی روی من گذاشت. یکی یکی از دلایل تاثیرگذاری فیلم این بود که مرا به یاد رابطه خودم با مادربزرگم انداخت.

جوانان در فضای مجازی منتشر کرده اند که از صحنه هایی که مادربزرگ در آن عذاب می کشد و مادربزرگش را صدا می زند و به آنها می گوید: “بیا و مرا با خود ببر.”

یکی کاربران تیک توک با اشاره به این صحنه ها می گویند: آنقدر گریه کردم که تمام آرایش را از صورتم پاک کردند.

کاربر دیگری گفت: من بعد از تماشای فیلم گریه کردم، مثل اینکه دلت برای کسی تنگ شده است که دیگر نمی توانی او را بغل کنی یا صدایش را بشنوی.

این فیلم با الهام از رابطه تدساپون تیپتیناکورن فیلمنامه نویس با مادربزرگش، اولین فیلم بلند کارگردان پت بونیتی-تیپات است. او در صحبت با بی‌بی‌سی گفت که از استقبال عمومی غافلگیرکننده به این فیلم «هیجان زده» شده است و جذابیت فیلم در به تصویر کشیدن ماهیت «متضاد» روابط خانوادگی است.

داستان فیلم که بخشی از آن کمدی سیاه و بخشی احساسی و اشک‌آور است، یک رابطه خانوادگی ناکارآمد را به تصویر می‌کشد که از بیماری لاعلاج مادربزرگ سوء استفاده می‌کند و برای ثروتش نقشه می‌کشد.

نقش ام را خواننده و بازیگر جوان پوتی پونگ آساراتاناکول 24 ساله بازی می کند. مرد جوانی که برای کمک به مادربزرگ بیمارش و مراقبت از او دانشگاه را ترک می کند.

مادربزرگ قدرتمند من با بازی Usha Simkum بسیار از نیات و اهداف خانواده آگاه است، اما این چیزی از عشق و پذیرش او نسبت به فرزندانش کم نمی کند.

خانم سیمکام 78 ساله برای اولین نقشش در این فیلم مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. جیمز مارش، منتقد فیلم، بازی خود را به عنوان «استاد این ماجرای خانوادگی مشکوک اخلاقی» «پرشور و منحصر به فرد» توصیف کرد.

به جز او، بقیه شخصیت های فیلم چندان محبوب نیستند، آقای مارش حتی شخصیت های دیگر فیلم را «غیرقابل توجه» توصیف می کند. به هر حال به نظر می رسد ماجرای رویارویی این خانواده شیاد با مادربزرگ جذاب، بینندگان زیادی را به سمت فیلم جذب کرده است.

پت بونیتیتیپات کارگردان فیلم می گوید: ما مجذوب آنها هستیم در حالی که از آنها متنفریم، اما مجبوریم با آنها زندگی کنیم و گاهی اوقات آنها را نادیده بگیریم. شاید این فیلم نمایانگر جنبه های متنوع و چندگانه پیچیدگی های خانواده های پرجمعیت باشد.

برخی از تماشاگرانی که این فیلم را دیده اند می گویند که این فیلم به آنها یادآوری کرده است که زمان بیشتری را با عزیزان خود بگذرانند و گروهی دیگر می گویند این فیلم خاطرات پدربزرگ و مادربزرگ یا پدربزرگ فوت شده آنها را زنده کرده است.

یکی کاربران تیک توک به دیگران توصیه کرده اند: «اگر می خواهید این فیلم را تماشا کنید، چند بسته دستمال کاغذی به همراه داشته باشید». در برخی از کلیپ‌ها می‌بینیم که کارکنان سینما قبل از ورود به اتاق، دستمال کاغذی به تماشاگران می‌دهند.

CGS، بزرگترین سالن سینما در مالزی، این فیلم را به عنوان فیلمی برای همه کسانی که نیاز به یک گریه خوب دارند ارائه کرده است و در SM فیلیپین، کارکنان نیز قبل از ورود به تماشاگران دستمال کاغذی می دهند.

میزان فروش این فیلم در 14 روز ابتدایی اکران خود در سینماهای تایلند از مرز 250 میلیون بات تایلند (معادل 6.9 میلیون دلار) عبور کرده و در میان پرفروش ترین فیلم های تایلند به جایگاه یازدهم رسیده است.

این فیلم موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم آسیایی در سینماهای اندونزی و پرفروش‌ترین فیلم تایلندی در سنگاپور و مالزی شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما