به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، ونیز نسخه بازسازی شده فیلم کلاسیک «شب» ساخته میکل آنجلو آنتونیونی و «طلای ناپل» ساخته ویتوریو دسیکا را در فهرست 18 فیلمی که بخش کلاسیک هشتاد و یکمین دوره جشنواره را تشکیل می‌دهند، قرار داد.

مهر وی نوشت: «شب» یک درام سیاه و سفید محصول سال 1961 است که یک روز و یک شب از زندگی یک رمان نویس سرخورده و همسرش را به تصویر می کشد. این فیلم در صدمین سالگرد تولد مارچلو ماسترویانی بازیگر اصلی فیلم به نمایش در می آید.

«طلای ناپل» ساخته ویتوریو دسیکا با بازی سوفیا لورن محصول سال 1954 در 6 قسمت با الهام از داستان های کوتاه جیووانی ماروتا در پنجاهمین سالگرد درگذشت این کارگردان مشهور ایتالیایی به نمایش درآمده است.

از دیگر فیلم‌های ایتالیایی این فهرست، فیلم «Wrecked by a Surusual Fate in the Blue Sea» که با نام «جادوشده» نیز شناخته می‌شود ساخته کارگردان ایتالیایی لینا ورتمولر است که نامش به عنوان اولین کارگردان زن نامزد اسکار ثبت شد. در تاریخ و سالی که در سال 2021 در سن 93 سالگی درگذشت.

از فیلم‌های انگلیسی زبان این فهرست می‌توان به «مهابهاراتا» ساخته پیتر بروک در سال ۱۹۸۹ و «منشی جهانی او» محصول ۱۹۴۰ هاوارد هاکس با بازی کری گرانت و روزالیند راسل اشاره کرد.

بخش کلاسیک ونیز از سال 2012 به عنوان بخشی از جشنواره اضافه شده است و بهترین فیلم بازسازی شده و بهترین مستند درباره سینما را به انتخاب هیئت داوران دانشجو اهدا می کند.

“فروش” اولین فیلم بلند نیکلاس ویندینگ رفن کارگردان 53 ساله دانمارکی در سال 1996، “بازی های ممنوعه” کارگردان فقید فرانسوی رنه کولمن در سال 1952 و برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان است. آیین» ساخته کاساراوالی از سینمای هند در سال 1977، «تعقیب بزرگ» ساخته فریتز لانگ (1953، ایالات متحده آمریکا)، «خون و شن» ساخته روبن مامولیان، «خم کردن رودخانه» ساخته آنتونی مان با بازی جیمز استوارت (1952)، مانجی» ساخته یاسوزو ماسومورا، فیلمساز فقید ژاپنی (1964)، «برهنه» ساخته نانی مورتی (1978) سینمای ایتالیا، «مردی که وصیت خود را روی فیلم گذاشت» ساخته کارگردان فقید ژاپنی ناگیسا اوشیما در سال 1970، «زمان و تغییر آگوستو ماتراگا» ساخته کارگردان برزیلی روبرتو سانتوس در سال 1965، «گلدفلیکس» کارگردان فقید آلمانی ورنر شروتر در سال 1976، «لطیف پوست فرانسوا تروفو» (1964)، مدل فردریک وایزمن (1980)، دیگر فیلم‌های کلاسیک این سال هستند. ونیز

جشنواره بین المللی فیلم ونیز 2024 از 28 اوت تا 7 سپتامبر (7 تا 17 شهریور) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما