اخبار روز سینما

فیلمبرداری فصل هفتم سریال پایتخت هنوز شروع نشده و در مرحله پیش تولید است. رئیس سیمافیلم: «پایتخت» بدون فیلمنامه کامل اکران نمی شود/ چالش های زیادی برای شروع داریم

سریال «پایتخت» سالهاست که اثری موفق در ذهن مخاطبان بوده و یکی از بهترین آثار کمدی تلویزیون به شمار می رود. طبیعتاً بخش عمده ای از موفقیت آن ناشی از قدرت و جذابیت فیلمنامه آن است. قطعا بدون این شخصیت پردازی، فضاسازی، دیالوگ نویسی و موقعیت های خنده دار کمدی نمی توانستیم شاهد چنین موفقیتی باشیم. سرپرست سیمافیلم امروز از تمدید مراحل نگارش فیلمنامه برای فصل هفتم صحبت کرد و اعلام کرد امکان اکران این سریال بدون فیلمنامه کامل وجود ندارد. وی همچنین تاکید کرد که چالش های زیادی برای شروع فیلمبرداری این گروه وجود دارد.

به گزارش بازتاب آنلاین، اگرچه اخباری مبنی بر آغاز تصویربرداری فصل هفتم سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم بدون تکمیل فیلمنامه شنیده می شود، اما مدیر سیمافیلم اعلام کرده که پیش تولید این سریال همچنان ادامه دارد. و وارد مرحله تولید نشده است. وی به اهمیت فیلمنامه برای تیم «پایتخت» اشاره کرد و گفت: این تیم امکان ندارد سریال را بدون فیلمنامه جلوی دوربین بگذارد.

به گزارش رییس سیما، فیلم سریال پایتخت هنوز وارد مرحله تولید نشده است.

نقویان درباره اهمیت فیلمنامه برای تیم سازنده پایتخت گفت: هیچ یک از فصل های «پایتخت» بدون فیلمنامه فیلمبرداری نشد و حالا فصل هفتم به همین منوال پیش می رود.

بارها از محسن تنابنده سرپرست و دیگر نویسندگان سریال درباره حساسیت فیلمنامه و زمان صرف شده برای نگارش آن شنیده ایم. به عنوان مثال، زنده یاد خشایار الوند زمانی در مصاحبه ای درباره نگارش فیلمنامه سریال پایتخت گفت: ما روی صحنه همان دیالوگ ها با وسواس کار کردیم و فیلمنامه به گونه ای است که نمی توان به صورت بداهه روی صحنه کار کرد. بدون متن.”

نقویان همچنین درباره روند نگارش فصل هفتم توضیح داد: فیلمنامه از مدت ها قبل در کار بوده است، فیلمنامه می آید و می رود و ویرایش می شود، فیلمنامه مانند مدل سری قبل نوشته شده است.

جدای از بحث نگارش فیلمنامه، انتخاب یا طراحی لوکیشن، طراحی صحنه، جابجایی بازیگران و… از مواردی است که نیاز به زمان بیشتری دارد. یکی یکی از نکات مهم در این زمینه تمدید ساخت فصل هفتم نسبت به فصل ششم است. پیش از این فصل ها با فاصله کمتری از یکدیگر ساخته می شدند و نیازی به تغییرات اساسی نبود، اما اکنون باید زمینه بازگشت و کنار هم بودن بازیگران فراهم شود.

فصل هفتم سریال
انتخاب بازیگر جایگزین برای نقش دوقلو نقی و هما یکی یکی از دلایل تمدید پیش تولید فصل هفتم «پایتخت» است.

مهدی نقویان کارگردان سیمافیلم از آماده نبودن امکانات برای شروع ساخت سریال پایتخت گفت و درباره دلایل تاخیر در ساخت این سریال گفت: پیش تولید سریال سنگین است چرا که سریال به مدت پنج سال تولید نمی شود و برای برخی رویدادها باید از صفر سرمایه گذاری کنند.

چندی پیش با انتشار تصویری از حضور بهرام افشاری در جمع پایتخت نشینان اعلام شد که این بازیگر با پایتخت نشینان به توافق رسیده و در این فصل نیز شاهد حضور بهتاش فریبا خواهیم بود. طبیعتا حضور این بازیگر تغییراتی را به همراه خواهد داشت. نکته دیگر اینکه در این فصل دو بازیگر جوان جایگزین سارا و نیکا فرقانی دوقلوهای دوقلو نقی و هما شده اند و همراهی آنها زمان بیشتری می برد.

رئیس سیمافیلم خاطرنشان کرد: این سریال هنوز پخش نشده و در مرحله پیش تولید است. فصل هفتم سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری محصول سیما فیلم است که برای پخش در نوروز 1404 در مراحل پیش تولید قرار دارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا