اخبار خودرو

فیس لیفت فولکس واگن گلف R با ۳۲۹ اسب بخار قدرت معرفی شد

فیس لیفت فولکس واگن گلف R با ۳۲۹ اسب بخار قدرت معرفی شد

فولکس واگن گلف آر تجدید شده را معرفی کرد. این نسخه از طراحی فیس لیفت استاندارد گلف پیروی می کند و تغییرات کمی را به خود دیده است. اما در بعد فنی، دامنه تغییرات بیشتر است و مدل 2025 این هاچ بک اسپورت آلمانی از موتور قدرتمندتری بهره می برد.

مشخصات فنی فولکس واگن گلف R مدل 2025

با اصلاحاتی که مهندسان فولکس واگن در موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ انجام داده اند، قدرت آن به 329 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر افزایش یافته است. این ارقام به ترتیب 14 و 20 واحد رشد داشته اند. وظیفه انتقال نیرو در این هاچ بک جذاب به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه محول شده است. این گیربکس با کمک فناوری torque vectoring نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می کند.

به لطف این موتورها، فولکس واگن گلف R جدید در 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و در صورت درخواست گزینه Performance Package می تواند به حداکثر سرعت 269 کیلومتر در ساعت برسد. با چنین رکوردی، گلف R در کنار آرتئون R سریع ترین خودرویی است که نشان فولکس واگن را بر تن کرده است. البته در حالت استاندارد حداکثر سرعت این هاچ بک اسپرت به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

طراحی بیرونی

در خارج، فیس لیفت فولکس واگن گلف R به چراغ های LED جدید مجهز شده است. سپر جلو نیز متفاوت است و با در نظر گرفتن مسائل آیرودینامیکی بازطراحی شده است. به گفته فولکس واگن، این سپر اکنون نقش مثبت تری در خنک سازی اجزای سیستم ترمز ایفا می کند. در نمای عقب، چراغ ها LED هستند و چهار خروجی اگزوز تاکید می کند که به دنبال نسخه بسیار جذاب تری نسبت به مدل استاندارد هستیم.

فیس لیفت فولکس واگن گلف R با قدرت 329 اسب بخار ارائه شد
فیس لیفت فولکس واگن گلف R با ۳۲۹ اسب بخار قدرت معرفی شد

فولکس واگن گلف R تجدید شده با رینگ های 18 اینچی را به مشتریان تحویل می دهد. در صورت سفارش پکیج پرفورمنس، این چرخ ها با چرخ های 19 اینچی جایگزین می شوند. این گزینه شامل عناصر دیگری مانند اسپویلر سقف بزرگ، شتاب‌سنج، ماشین‌حساب زمان دور مبتنی بر GPS و دو حالت رانندگی جدید به نام‌های «ویژه» و «دریفت» است. لازم به ذکر است که این شرکت آلمانی حالت رانندگی ویژه ای را در پیست معروف نوربرگ رینگ توسعه داده است.

طراحی داخلی

در داخل کابین، صفحه نمایش 12.9 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی را می توان برجسته ترین عنصر فیس لیفت فولکس واگن گلف R در نظر گرفت. این صفحه نمایش دارای ابزارهای ویژه ای برای کنترل و نظارت بر عملکرد خودرو می باشد. برخی از قطعات مانند دکمه های کنترل صدا و سیستم تهویه مجدداً طراحی شده اند و با قبل متفاوت هستند.

نسخه سیاه و سفید، برای اروپا

فولکس واگن گلف R تجدید شده یک نسخه ویژه در اروپا خواهد داشت. این نسخه Black Edition نام دارد و همانطور که می توانید حدس بزنید لوگوهای روی بدنه، کالیپرها، چرخ های 19 اینچی و خروجی اگزوز مشکی هستند. علاوه بر این، در این نسخه، چراغ های LED Matrix نیز روشن می شود دی IQ.Light و Performance Pack به صورت استاندارد در دسترس هستند.

فیس لیفت فولکس واگن گلف R با قدرت 329 اسب بخار ارائه شد
فیس لیفت فولکس واگن گلف R با ۳۲۹ اسب بخار قدرت معرفی شد

هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت فیس لیفت فولکس واگن گلف R منتشر نشده است. نیازی به گفتن نیست که مدل 2024 مجهز به گیربکس اتوماتیک 47690 دلار قیمت دارد. با این حساب، نسخه فیس لیفت احتمالا با قیمتی نزدیک به 50000 دلار در دسترس خواهد بود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا