اخبار خودرو

فیس لیفت فولکس واگن گلف R با پیشرانه 329 اسب بخاری وارد بازار می شود

فیس لیفت فولکس واگن گلف R با پیشرانه 329 اسب بخاری وارد بازار می شود

ژانویه گذشته، فیس لیفت نسل فعلی فولکس واگن گلف ارائه شد. همانند گذشته مدل فیس لیفت گلف در نسخه های مختلف یعنی نسخه R به فروش می رسد یکی مال آن هاست. این نسخه با هدف دوستداران رانندگی اسپرت و هیجان انگیز با مشخصات فوق العاده وارد بازار خواهد شد.

برای استقبال از این عرضه، فولکس واگن اخیراً تصاویری رسمی از فیس لیفت گلف R منتشر کرده است. البته خودروی موجود در این تصاویر دارای روکش استتاری روی بدنه است و تمامی جزئیات بدنه نامشخص است. با این حال، ویژگی های اصلی را می توان با دقت در قسمت های مختلف یافت.

مشخصات فنی فیس لیفت فولکس واگن گلف R

فولکس واگن تاکید می کند که نسخه R گلف تجدید شده قدرتمندترین گلف R تمام دوران خواهد بود. این نسخه قدرت خود را از یک موتور 2 لیتری توربو شارژ می گیرد. طبق به روز رسانی ها، این موتور جمع و جور قادر به تولید 329 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. برای مقایسه بد نیست بدانید که این قدرت 14 اسب بخار و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتر از قدرت موتور گلف R قبلی است وظیفه انتقال نیرو در فولکس واگن گلف R جدید به گیربکس اتوماتیک DSG محول شده است. 7 سرعت؛ این گیربکس نیروی موتور را به هر چهار چرخ می فرستد.

شایعاتی وجود دارد که فولکس واگن حتی یک نسخه Club Sport از گلف R را توسعه خواهد داد. اگر این نسخه متولد شود، طبیعتا عملکرد بالاتری خواهد داشت.

فولکس واگن گلف R با تکیه بر این موتور جمع و جور اما قدرتمند، در 4.7 ثانیه از صفر به 100 می رسد. البته در صورت سفارش پکیج Performance این رکورد به 4.6 ثانیه کاهش می یابد. حداکثر سرعت این نسل به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. پکیج Performance این محدودیت را برطرف کرده و حداکثر سرعت را به 269 کیلومتر در ساعت افزایش می دهد.

فولکس واگن گلف R تجدید شده با موتور 329 اسب بخار به بازار می آید
فیس لیفت فولکس واگن گلف R با پیشرانه 329 اسب بخاری وارد بازار می شود

همانطور که تاکنون، فولکس واگن گلف R جدید نیز از حالت دریفت بهره می برد. هنگامی که این حالت فعال می شود، فناوری بردار گشتاور تمام نیرو را به چرخ های محور عقب می فرستد تا دریفت را تسهیل کند. این فناوری همچنین در هنگام پیچیدن به راننده کمک می کند و برای عبور راحت تر و افزایش پایداری، تا 100 درصد نیرو را به چرخ های خارج از پیچ منتقل می کند. هاچ بک قدرتمندی مانند فولکس واگن گلف R نیز به ترمزهای قدرتمندی نیاز دارد. همانند گذشته، این نسل نیز مجهز به دیسک های ترمز 18 اینچی برای اطمینان از توقف های سریع و کوتاه است.

نسخه R گلف فیس لیفت شده حدود یک اینچ کوتاهتر از مدل قبلی است. سیستم تعلیق این نسل در جلو از نوع مک فرسون و در عقب چهار لینک است. این نسل از سیستم کنترل شاسی دینامیک (DCC) استفاده می کند که حساسیت فرمان، سیستم تعلیق و پاسخ پدال گاز را بسته به شرایط تنظیم می کند.

تغییرات بیرونی و کابین.

به عنوان مثال، سپر در این نسخه از گلف دوباره طراحی شده است و گرافیک نور LED متمایز است. چراغ‌های عقب از مدل‌های الکتریکی این شرکت از نوع IQ.Light پیروی می‌کنند و دارای گرافیک سه بعدی هستند. این هاچ بک داغ با رینگ های 18 اینچی استاندارد و رینگ های 19 اینچی اختیاری به مشتریان تحویل داده می شود.

در داخل کابین، صفحه نمایش لمسی 12.9 اینچی در مرکز داشبورد و صفحه نمایش 10.2 اینچی پشت فرمان، گرافیک اختصاصی دارند. گرافیک این صفحه نمایش ها به گونه ای طراحی شده اند که هیجان بیشتری را به راننده تزریق کنند. علاوه بر این، Golf R اطلاعات بیشتری مانند زمان دور بر اساس داده های GPS و شتاب خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد. اگر مشتری سفارش دهد، این هاچ بک شیک آلمانی سیستم نمایشگر هدآپ را نیز اضافه خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فولکس واگن گلف R جدید تا پایان سال وارد بازار خواهد شد. هنوز چیزی در مورد قیمت مشخص نیست.

فولکس واگن گلف R تجدید شده با موتور 329 اسب بخار به بازار می آید
فیس لیفت فولکس واگن گلف R با پیشرانه 329 اسب بخاری وارد بازار می شود

مروری بر تاریخچه فولکس واگن R

اولین نسخه R فولکس واگن گلف در سال 2002 با کابین Mk4 متولد شد. این نسل به موتور 6 سیلندر 3.2 لیتری مجهز بود و قدرتی معادل 240 اسب بخار داشت. در سال 2005 نوبت به نسل دوم گلف R رسید، موتور این نسل 250 اسب بخار قدرت داشت و شتاب آن 6.2 ثانیه بود. نسل بعدی گلف R در سال 2009 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ارائه شد. این نسل به جای موتور حجیم قبلی به موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز بود و 256 اسب بخار قدرت داشت. در سال 2013، نسل چهارم گلف R با موتور 288 اسب بخاری ارائه شد تا به گزینه ای ایده آل برای دوستداران هاچ بک های اسپرت تبدیل شود. نسل پنجم این هاچ بک محبوب آلمانی از سال 2021 شروع به تولید خواهد کرد.همانطور که قبلا اشاره کردیم موتور 2 لیتری این نسل می تواند 315 اسب بخار قدرت تولید کند.

فیس لیفت فولکس واگن گلف R با پیشرانه 329 اسب بخاری وارد بازار می شود
فیس لیفت فولکس واگن گلف R با پیشرانه 329 اسب بخاری وارد بازار می شود

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا