اخبار خودرو

فیس لیفت آئودی RS Q8 معرفی شد ؛ قوی ترین خودروی بنزینی تاریخ اینگولشتات

فیس لیفت آئودی RS Q8 معرفی شد ؛ قوی ترین خودروی بنزینی تاریخ اینگولشتات

آئودی از فیس لیفت شاسی بلند پرچمدار RS Q8 رونمایی کرد. طبق رویه دیرینه خودروسازان آلمانی، تغییرات عمده ای در نسخه فیس لیفت شده این خودرو مشاهده نمی شود، اما تغییرات زیادی در زیر پوست دیده می شود و نسخه پر کارایی RS Q8 هم اکنون قدرتمندترین آن محسوب می شود. نسخه بنزینی ماشین در تاریخ اینگولشتات

مشخصات فنی فیس لیفت آئودی RS Q8 Performance

با اصلاحاتی که در موتور 4 لیتری V8 انجام شده، اکنون قدرت آئودی RS Q8 در نسخه پرفورمنس به 631 اسب بخار و گشتاور تولیدی برابر با 850 نیوتن متر می رسد. برای مقایسه بد نیست بدانید که مدل 2024 این خودرو 591 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد.

با این موتور ارتقا یافته، شاسی بلند پرچمدار ارباب حلقه ها در 3.6 ثانیه از صفر به 100 می رسد که 0.2 ثانیه بهتر از قبل است. اما در زمینه حداکثر سرعت تغییراتی ایجاد نشده و نسخه فیس لیفت می تواند حداکثر سرعت 190 مایل یا 305 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

رکوردشکنی در جهنم سبز

آئودی می گوید که افزایش قدرت موتور و شتاب بهبود یافته، چابکی بیشتری را برای فیس لیفت RS Q8 به ارمغان آورده است و نسخه با عملکرد بالا توانسته رکورد پیست نوربرگ رینگ را تقریباً 6 ثانیه بهبود بخشد. همانطور که این آئودی اعلام کرد، راننده آزمایشی این شرکت، فرانک استیپلر، موفق شد با RS Q8 Performance در پیست نوربرگ رینگ رکورد 7 دقیقه و 36.69 ثانیه را به ثبت برساند. با چنین رکوردی، پرچمدار جدید آئودی اکنون عنوان سریع ترین SUV در جهنم سبز را به خود اختصاص داده است. پیش از این این عنوان با زمان 7 دقیقه و 38.92 ثانیه به پورشه کاین توربو GT تعلق داشت.

فیس لیفت آئودی RS Q8 ارائه شد. قدرتمندترین خودروی بنزینی تاریخ اینگولشتات
فیس لیفت آئودی RS Q8 معرفی شد ؛ قوی ترین خودروی بنزینی تاریخ اینگولشتات

مشخصات نسخه استاندارد RS Q8

در کنار نسخه پرفورمنس، نسخه استاندارد آئودی RS Q8 همچنان عرضه خواهد شد. این نسخه همانند گذشته 591 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد و شتاب آن 3.8 ثانیه است. حداکثر سرعت در حالت عادی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است، اما با درخواست گزینه های مربوطه می توان این رقم را به 280 یا 305 کیلومتر در ساعت افزایش داد.

فیس لیفت آئودی RS Q8 از سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​استفاده می کند. با کمک این سیستم تعلیق پیشرفته، راننده می تواند ارتفاع خودرو را تا 3.5 اینچ یا 8.89 سانتی متر تنظیم کند. این SUV لوکس و اسپرت مجهز به سیستم الکترومکانیکی فعال ضد رول و چرخ‌های عقب قابل فرمان است.

طراحی بیرونی و داخلی.

از نظر طراحی، RS Q8 ادامه Q8 و SQ8 به روز شده است. برای متمایز کردن این نسخه اسپرت تر، از کوره لانه زنبوری استفاده شده است و ورودی های هوای سپر بزرگتر هستند. علاوه بر این، سپر طراحی خشن تری دارد. مانند سایر مدل های اسپرت این برند، خروجی اگزوز این SUV جذاب نیز بیضی شکل است. در نسخه پرفورمنس، سیستم اگزوز برای تولید صدای بلندتر و عمیق تر تنظیم شده است.

چراغ های اصلی آئودی RS Q8 ماتریکس ال ای دی و نور بالایی لیزری است. در نمای عقب از چراغ های OLED با امکان نمایش 5 گرافیک مختلف استفاده شده است. اگر مشتریان علاقه مند هستند، می توانند این SUV قدرتمند و سریع را با چرخ های بزرگ 23 اینچی طلایی مات سفارش دهند. در لیست گزینه ها می توانید ترمزهای سرامیکی را مشاهده کنید که به ترتیب دیسک های 440 و 370 میلی متری را به محورهای جلو و عقب اضافه می کنند. نسخه جدید این SUV زیبا در سه رنگ جدید طلایی، آبی و قرمز قابل سفارش است.

فیس لیفت آئودی RS Q8 ارائه شد. قدرتمندترین خودروی بنزینی تاریخ اینگولشتات
فیس لیفت آئودی RS Q8 معرفی شد ؛ قوی ترین خودروی بنزینی تاریخ اینگولشتات

در داخل کابین، صندلی های اسپرت و فرمان آلکانترا از ویژگی های جذاب فیس لیفت RS Q8 هستند. آئودی برای کمک به حفظ محیط زیست از مواد بازیافتی در قسمت های مختلف کابین استفاده کرده است.

قیمت آئودی RS Q8

فیس لیفت آئودی RS Q8 با قیمت 141900 یورو در کشور شما قابل خریداری است. نسخه Performance نیز دارای قیمت 155700 یورو است. علاقه مندان به خرید این SUV هیجان انگیز می توانند از 27 ژوئن سفارش خود را ثبت کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا