اخبار خودرو

فیات گرند پاندا معرفی شد ؛ تعریفی نوین از زیبایی و جذابیت

فیات گرند پاندا معرفی شد ؛ تعریفی نوین از زیبایی و جذابیت

فیات یک عضو جدید به خانواده پاندا اضافه کرد. این عضو Grand Panda نام دارد و همانطور که انتظار می رود ابعاد بزرگتری نسبت به مدل استاندارد دارد. علاوه بر این، از نظر طراحی، این نسخه کاملاً متفاوت است و تقریباً هیچ شباهتی با پاندای ما ندارد.

30 سانتی متر بلندتر

پاندا اکنون در نسل سوم خود است. شاید بدانید که این نسل از سال 2011 وارد خط تولید شده و از مدل های قدیمی به حساب می آید. فیات با عرضه نسخه جدید گرند سعی دارد این مدل را به روز نگه دارد و قدرت رقابت آن را در بازار افزایش دهد. نسخه گرند این خودرو 12 اینچ یا 30 سانتی متر بلندتر از مدل استاندارد است.

پلت فرم مشترک با سیتروئن e-C3

در واقع، فیات گرند پاندا بر اساس سیتروئن e-C3 توسعه یافته و از یک پلت فرم مشترک با آن استفاده می کند. این کراس اوور جدید ایتالیایی طراحی زیبا و جذابی دارد که آن را بیشتر شبیه یک خودروی مفهومی کرده تا یک مدل تولیدی. بدون شک قابل توجه ترین ویژگی این کراس اوور کوچک چراغ های پیکسلی آن است که تا حدودی یادآور محصولات هیوندای و مدل Ionic 5 است. گرافیک این چراغ ها و همچنین چراغ های عقب از حرف X الهام گرفته شده است.

فیات گرند پاندا معرفی شد. تعریفی جدید از زیبایی و جذابیت.
فیات گرند پاندا معرفی شد ؛ تعریفی نوین از زیبایی و جذابیت

عضو جدید خانواده پاندا بر روی چرخ های 17 اینچی سوار می شود. مانند چراغ های روز، گرافیک روی لاستیک ها مشابه حرف X است. لبه گلگیرهای گرند پاندا توسط یک تکه پلاستیک محافظت می شود. این ویژگی کراس اوور جدید فیات را برای مسیرهای خارج از جاده آماده نشان می دهد.

مشخصات فنی فیات گرن پاندا

فیات گرند پاندا با موتورهای هیبریدی و تمام الکتریکی به فروش می رسد. به احتمال زیاد این موتورها با سیتروئن e-C3 مشترک خواهند بود. اگر این حدس و گمان صحت داشته باشد، موتور هیبریدی شامل یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر و یک سیستم هیبریدی ملایم خواهد بود. در سیتروئن e-C3 نیروی این موتور از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته با دو کلاچ اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. در این موتور موتور بنزینی 100 اسب بخار و سیستم هیبریدی به طور موقت 28 اسب بخار قدرت تولید می کند که البته در هنگام شتاب گیری تنها 12 اسب بخار قدرت استفاده می شود.

فیات گرند پاندا معرفی شد. تعریفی جدید از زیبایی و جذابیت.
فیات گرند پاندا معرفی شد ؛ تعریفی نوین از زیبایی و جذابیت

نسخه تمام الکتریکی فیات گرند پاندا احتمالا با موتور 113 اسب بخاری عرضه خواهد شد. در سیتروئن e-C3 این موتور از یک باتری 44 کیلووات ساعتی تغذیه می کند. این باتری از نوع لیتیوم فسفات آهن است و بسته به آن می توانید تا 199 مایل یا 320 کیلومتر پیمایش کنید. شایان ذکر است که سیتروئن قصد دارد نسخه اقتصادی تری از e-C3 را با برد 124 مایل یا 200 کیلومتر معرفی کند.

همانطور که فیات اعلام کرد، گرند پاندا علاوه بر اروپا در خاورمیانه و آفریقا نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. هنوز چیزی در مورد قیمت مشخص نیست.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا