اخبار خودرو

فولکس واگن گلف GTI زرهی که می تواند در برابر حمله AK-47 کلاشینکف مقاومت کند

فولکس واگن گلف GTI زرهی که می تواند در برابر حمله AK-47 کلاشینکف مقاومت کند

عملکرد خودرو تحت تأثیر قرار گرفته است زیرا وزن این هاچ بک جذاب 340 کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد است.

بسته به آخرین ماشین، بله رنگ های خاص و چراغ های اضافی. نبود، به سختی می توانید باور کنید که این خودرو یک فولکس واگن گلف GTI معمولی نیست. با این حال، این مدل نسل هشتمی دستخوش تغییرات عمیقی در بدنه خود شده تا آن را ضد گلوله کند. در حالی که خودروهای زرهی معمولاً خودروهای سدان یا SUV بزرگ هستند، در اینجا یک هاچ بک جمع و جور وجود دارد که می تواند در برابر حمله AK-47 (معروف به کلاشینکف) مقاومت کند.

این خودروی واکنش سریع که توسط SVI Engineering در آفریقای جنوبی توسعه یافته است، دارای پوسته فولادی زرهی 3.5 میلی متری و شیشه بالستیک سبک وزن است. فقط شیشه سمت راننده را می توان تا نیمه باز کرد در حالی که بقیه شیشه ها به دلایل واضح در جای خود ثابت هستند. اگرچه این بسته در اینجا در نسخه GTI نشان داده شده است، اما این شرکت می گوید که با نسخه R تمام چرخ متحرک نیز سازگار است.

فولاد زرهی درجه یک برای درها، ستون ها، سقف و قوس عقب سفارشی استفاده می شود. قوس عقب طوری انتخاب شده است که نیازی به استفاده از زره برای درب صندوق بار نباشد و در نتیجه افزایش وزن به حداقل برسد و هزینه ها کاهش یابد. همچنین پس از نصب زره بر روی گلگیرهای جلو، محافظت اضافی برای اجزای مهم موتور ارائه شده است، در حالی که باتری ضد گلوله است.

همانطور که می توانید تصور کنید، پس از افزودن این همه سخت افزار اضافی، اشکالاتی وجود دارد. این حدود 340 کیلوگرم اضافی است، بنابراین انتظار نداشته باشید که GTI شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت را به صورت استاندارد در شش ثانیه طی کند. انتخاب گلف R سریعتر (4.5 ثانیه) منطقی تر خواهد بود. علاوه بر این، راندمان سوخت قطعا تغییر خواهد کرد.

SVI Engineering سیستم تعلیق را برای مقابله با این افزایش وزن که اکنون تقریباً 1769 کیلوگرم وزن دارد، اصلاح کرده است. مزیت آن این است که گلف GTI اکنون به لطف جلیقه ضد گلوله B4+ می تواند در برابر حملات تپانچه ها و تفنگ ها تا ابعاد 7.62×39 میلی متر مقاومت کند. شیشه بالستیکی که در بالا به آن اشاره کردیم می تواند چهار شلیک از یک AK-47 را در مساحت 300 میلی متر مربع متوقف کند.

یک فولکس واگن گلف GTI زرهی که می تواند در برابر حمله کلاشینکف AK-47 مقاومت کند
فولکس واگن گلف GTI زرهی که می تواند در برابر حمله AK-47 کلاشینکف مقاومت کند

این شرکت متخصص حدود سه ماه زمان نیاز دارد تا GTI یا R را به چیزی شبیه به این تبدیل کند. بسته زرهی تقریباً 35000 دلار قیمت دارد. این قیمت قبل از مالیات است و شامل قیمت خودروی پایه ارائه شده نمی باشد. هزینه تبدیل کمی بیشتر از هزینه های فولکس واگن برای GTI پایه در ایالات متحده است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا