اخبار روز

فوری/ وزیر عزادار شد

سید عباس صالحی وزیر دولت روحانی و نماینده ولی فقیه در نهاد و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به عزاداری پرداخت.

در پیام علی لاریجانی مشاور رهبر انقلاب و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی خطاب به عباس صالحی آمده است:

ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم

دکتر. سید عباس صالحی

نماینده محترم وکلا در موسسه و مسئول روزنامه اطلاعات

درگذشت همشیره مکرمه را به جنابعالی اهل بیت و بازماندگان محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان غفران الهی را مسئلت دارم. امید است خداوند متعال این بانوی پرهیزگار را در جوار الطاف شفیع محشر حضرت صدیقه اطهر (س) برای شما و تمامی بازماندگان عنایت و صبر و اجر عنایت فرماید.

بیوگرافی سید عباس صالحی

سید عباس صالحی در دولت یازدهم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و پس از آن سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد و سپس وزیر شد.

دکتر. سید عباس صالحی در سال 1343 در مشهد به دنیا آمد، پدرش مرحوم آیت الله میرزا حسن صالحی بود. یکی وی از علمای صالح، ساده زیست و متواضع مشهد بود که تا پایان عمر به تدریس مشغول بود.

سید عباس صالحی تحصیلات حوزوی داشت و در دانشگاه نیز در رشته فلسفه تحصیل کرد. از سال 1351 در حوزه علمیه مشهد حضور یافت و پس از گذراندن دروس مقدماتی، مقدماتی و عالی در آنجا، در سال 1360 به حوزه علمیه قم رفت و تا سال 1368 در آنجا به تحصیل دروس خارج پرداخت. پس از آن به مشهد بازگشت و در جلسات اساتید مشهد به تحصیل دروس خارج پرداخت. در سال ۱۳۷۶ مجدداً برای ادامه تحصیل به قم رفت.

در حوزه های علمیه قم و مشهد از محضر اساتیدی چون آیات وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی و میرزا علی آقا فسلفی بهره برد، اما لباس روحانیت بر تن نکرد. وی همچنین در محضر اساتید فلسفه چون ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی حضور داشت و از سال 1370 به تدریس دروس فقه، فلسفه و کلام اسلامی در دانشگاه پرداخت.

در سالهای 1365 تا 1367 سردبیر مجله حوزه و در سالهای 1373 تا 1376 ریاست اداره تبلیغات اسلامی استان خراسان را بر عهده داشت. وی از سال ۱۳۷۶ در سه دوره متوالی عضویت در هیأت تبلیغات اسلامی و سپس عضویت در هیأت امنا را برعهده داشت. از همان سال مسئولیت نشر قرآن پژوهی و عضویت در هیئت تحریریه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت را بر عهده داشت.

از سال 1355 مدیر مسئول مجله پژوهشهای قرآنی و از همان سال عضویت در هیئت تحریریه فقه اهل بیت و کاووش فقه در فقه اهل بیت را بر عهده داشت.

راه اندازی سایت دین آنلاین از دیگر فعالیت های صالحی است. وی همچنین یکی از نویسندگان مجله هزه در سال 1361 بود و در پروژه ها و فعالیت های علمی نیز شرکت داشت.

«تفسیر مهلا» از آثار سید عباس صالحی است و از دیگر کتاب‌های وی می‌توان به «حوزه و روحانیت» و «دانشگاه و طلبه» به نام تفسیر امام و سلوک اشاره کرد.

اسناد مدیریتی بیشتر:

عضویت شورای «مهندسی فرهنگی» (شورای عالی انقلاب فرهنگی) از سال 1364 تا 1366

عضو واقعی شورای فرهنگ عمومی و مدیر مسئول و سردبیر برخی از نشریات علمی و فرهنگی کشور

صالحی در دولت یازدهم معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. عنوان پیشنهادی وزیر فرهنگ به مجلس تقدیم شد و توانست اعتماد نمایندگان را جلب کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا