اخبار روز

فوری/ واریز ۲ میلیون معوقه افزایش حقوق بازنشستگان از فردا

حقوق بازنشستگان | شرایط اخذ مصوبه یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد.

بازنشستگان محترم کشوری می توانند جهت دریافت سفارش مناسب خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1403 نسبت به آخرین مصوبه حقوق سال قبل 20 درصد افزایش یافته است و از این رو مصوبات جدید مستمری بگیران کشوری در سال 1403 بر اساس این افزایش حقوق و از طریق سامانه مقررات جدید کشوری اصلاح شده است. بازنشستگان در وب سایت صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

اخذ و مشاهده تصمیم جبران خسارت بازنشستگان کشوری از طریق سایت اختصاصی سایت مستمری بگیران صبا به آدرس و آدرس ایمیل امکان پذیر است.

مستمری بگیران محترم جهت اخذ حکم همسان سازی بازنشستگی کشوری جهت اطلاع از آخرین وضعیت نظام حقوقی، گواهی قانونی و ثبت نام و دریافت وام به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نام صبا مراجعه نمایند.

یکسان سازی حقوق بازنشستگی منجر به عدم تعادل در پرداخت حقوق بازنشستگان شده است. اما در سال های اخیر تلاش هایی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در ایران صورت گرفته است.

این تلاش ها شامل تغییر قوانین و مقررات بازنشستگی، اصلاح نظام بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید برای پرداخت حقوق بازنشستگان، اما محدود به آن نیست. با این حال، یکسان سازی حقوق بازنشستگی در ایران هنوز یک چالش بزرگ است.

وصول مصوبه همسان سازی مستمری بگیران کشوری

برای دریافت این اخطار بازنشستگی باید به وب سایت مراجعه کنید.

اطلاعیه حقوق و دستمزد صندوق بازنشستگی کشوری به صورت آنلاین دریافت می شود و بازنشستگان می توانند با اطلاعات زیر اخطاریه حقوق خود را مشاهده و دریافت کنند:

شماره دفتر مرکزی

کد ملی

شماره حساب بانکی

منبع: تجارت نیوز

واریز 2 میلیون و 300 هزار تومان به حساب مستمری بگیران

سلطان مرتضوی گفت: با توجه به تغییر مجلس و تغییر دولت در چند روز آینده، این نگرانی در بین بازنشستگان وجود دارد که این موضوع به ماه های آینده و پس از تشکیل دولت چهاردهم موکول نشود این نگرانی؟ پیش بینی می شود غرامت حقوق بازنشستگان از محل سهام که بخشی از آن ریالی است انجام شود که به محض تامین و پرداخت ریالی آن اجرایی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی ادامه داد: بخشی هم سهام است; قرار بود سهام این کارخانه توسط صندوق های وابسته به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی تملک شود. پس از تصمیم گیری برای تبدیل آنها به نقد و ریال و پرداخت آنها، روند کمی طولانی تر می شود و اکنون به دنبال خرید سهام هستیم.

وی با بیان اینکه باید پیش بینی کنیم دولت از چه سهامی صرف نظر کند، گفت: منظور از سهام، سهامی است که نقدینگی دارند، یعنی می‌توانیم آن‌ها را به ریال تبدیل کنیم، اما سهامی که نقدینگی ندارند، اساساً هم هستند. خیلی برای ما کار نمی کند. ما آن را امتحان می کنیم. امیدواریم این اتفاق بیفتد.

فیش های جدید برای بازنشستگان صادر شد

حسن ایزدان، بازرس مرکز تامین اجتماعی مستمری بگیران تهران به دلیل عدم پرداخت معوقات فروردین مطلع. گفت که پرداخت مستمری خرداد بازنشستگان کارگری در جریان هستند. وی گفت: هنوز معوقه سپرده است فروردین شروع نشده است

وی افزود: به احتمال زیاد پس از پرداخت آخرین مستمری ها یعنی پس از ودیعه 31 دی فروردین کار بازنشستگان آغاز می شود.

ایزدان ادامه داد: در واقع به نظر می رسد زمان پرداخت معوقات فرا رسیده است فروردین برای بازنشستگان و مستمری بگیران کارگری روزهای اوایل تیرماه خواهد بود. آخرین حقوق بازنشستگی، 31 خرداد ته نشین شده و احتمالاً پس از آن باقی مانده است فروردین به حساب مستمری بگیر واریز می شود.

شروع پرداخت معوقات مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس این فرمول

جزئیات گزینه طلایی حقوق بازنشستگی خرداد به شرح زیر است:

اعتبار سفر 5 میلیون تومانی مستمری بگیران در اولین ماه دولت چهاردهم. معاینه سالانه رایگان سلامت برای همه اعضای خانواده بازنشستگان بالای 30 سال.

کوتاه مدت: افزایش 2.5 میلیون تومانی حقوق کارگران در نیمه دوم سال 1403 با موافقت کارفرمایان با هدف افزایش قدرت خرید کارگران گران قیمت و خروج از رکود.

در کوتاه مدت: افزایش 30 درصدی تسهیلات سرمایه در گردش شرکت ها برای جبران افزایش هزینه های تولید

پیشرفت ایران نیازمند همکاری مشترک کارگران، کارفرمایان و دولت مردان است و بسترسازی این همکاری و هم افزایی وظیفه دولت آینده است.

تفاوت، باقی مانده، باقی مانده فروردین ماه بلافاصله پس از اتمام واریز حقوق خرداد ماهانه به طور جداگانه به حساب بازنشستگان واریز می شود.

افزایش حقوق سالانه مستمری بگیران ممتاز این سازمان هر ساله پس از تعیین و تصویب میزان افزایش سالانه توسط هیأت وزیران و ابلاغ تصمیم مربوطه طبق روال اجرا می شود. طبق ابلاغ قبلی سازمان تامین اجتماعی، استحقاق مستمری بگیران در اردیبهشت ماه ماه بعد از اعمال افزایش سالانه محاسبه و پرداخت شده و واریز حقوق خرداد ماه یکسان است. اردیبهشت ماه واریز طبق روال معمول و بر اساس حروف الفبا صورت می گیرد.

بر این اساس پس از پرداخت کامل مستمری طبق برنامه به مستمری بگیران اطلاع رسانی خواهد کرد. خرداد ماهی که طبق برنامه تکمیل می شود تفاوت را ایجاد می کند فروردین ماه بلافاصله پس از اتمام واریز حقوق خرداد ماهانه به طور جداگانه به حساب بازنشستگان واریز می شود.

در چند روز گذشته لیست حقوق و دستمزد خرداد ماه به همراه معوقات فروردین ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی ایجاد و در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

به گفته مسئولان سازمان تامین اجتماعی، پرداخت‌های معوقه وجود دارد فروردین ماه برای کارگران بازنشسته با حقوق خرداد پرداخت می شود. پرداخت به مستمری بگیران از روز بیستم خرداد ماه با استفاده از الفبای سازمان و جدول اعلامیه شروع می شود.

همچنین در سال 1400 نسبت بیمه تکمیلی مستمری بگیران 50 درصد افزایش یافت.

بر اساس پیش نویس قانون مورخ 21 دی 1401 توسط رئیس جمهور به شورای اسلامی تحویل شد و بودجه دولت و دستگاه های اجرایی بررسی شد. این لایحه درباره افزایش حقوق کارمندان و حداقل حقوق مستمری بگیران در سال 1402 است و سقف افزایش حقوق بازنشستگان روستایی و ارتشی در سال 1402 تعیین شده است. این گروه شامل مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز می شود.

تاریخ دقیق پرداخت معوقات هنوز مشخص نشده است فروردین بازنشستگان کارگری مشخص نشده اند.

هنوز عقب است فروردین ماه مستمری بگیر کارمند پرداخت نشد. تا الان باید این معوقات پرداخت می شد خرداد مبلغ به حساب مستمری بگیر واریز و فیش پرداختی نیز صادر شد. پس از آن سازمان بیمه اجتماعی این مطالبات حقوقی را اعلام کرد خرداد سپرده می شود

ایلانا نوشت: حسن ایزدان، بازرس مرکز بیمه اجتماعی مستمری بگیران تهران از پرداخت مستمری خبر داد. خرداد بازنشستگان کارگری در جریان هستند. وی گفت: هنوز معوقه سپرده است فروردین شروع نشده است

وی افزود: به احتمال زیاد پس از پرداخت آخرین حقوق بازنشستگی، یعنی پس از واریز 31 دی ماه فروردین کار بازنشستگان آغاز می شود.

ایزدان ادامه داد: در واقع به نظر می رسد زمان پرداخت معوقات فرا رسیده است فروردین برای بازنشستگان و مستمری بگیران کارگری روزهای اوایل تیرماه خواهد بود. آخرین حقوق بازنشستگی، 31 خرداد ته نشین شده و احتمالاً پس از آن باقی مانده است فروردین به حساب مستمری بگیر واریز می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا