اخبار روز

فوری/ واریز یارانه تقدی به حساب بیش از 10 میلیون سرپرست خانوار دهک اول تا سوم

کمک نقدی | گام 160 کمک هزینه حمایت معیشت مربوط به خرداد در ماه 1402 از نیمه شب جمعه بیست و پنجم به حساب بیش از 10 میلیون نفر از سرپرستان خانوار دهک های اول تا سوم در سراسر کشور واریز شد. خرداد ماه قابل جابجایی است.

در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها آمده است:

مرحله یکصد و شصتمین یارانه 11075 میلیارد تومانی براساس ارقام اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب یک میلیون و 75 هزار و 836 نفر از سرپرستان خانوار دهک های اول تا سوم در 28 بانک عامل واریز می شود. در سراسر کشور و به بعد ساعت 24:00 روز جمعه 25 خرداد ماه قابل جابجایی است.

بر این اساس در صورتی که سرپرستان خانوار دهک اول تا سوم باشند به ازای هر نفر 400 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

هادی قوامی در خصوص اصلاح ساختار بودجه گفت: در بحث بودجه باید اصلاح ساختاری انجام شود و این نظام بودجه تغییر کند زیرا نظام فعلی «ذخیره‌ای» است و از «نظام ذخیره‌سازی» فقط می‌توان استفاده کرد. ثبت هزینه های جاری انجام شده و پروژه های عمرانی و زیربنایی قابل پرداخت نیست.

وی با اشاره به احتمال تغییرات در سطح یارانه ها گفت: بعید است یارانه ها تغییر کند و در حال حاضر برنامه ای برای رسیدگی به این موضوع وجود ندارد و باید اقدامات غیر قیمت محور انجام شود.

قوامی در خصوص وضعیت پرداخت وام ازدواج و سپرده مسکن تصریح کرد: باید نحوه پراکندگی پول را تغییر دهیم که به نوعی اصلاح ساختاری به آن نگاه می شود. البته اعمال سیاست های غیر قیمتی در دستور کار مردم نیست، در واقع هدف در اینجا «جراحی اقتصادی» است و هیچ راهی برای تحت فشار قرار دادن مردم وجود ندارد. زیرا قیمت ها تغییر نمی کند. بنابراین مردم نباید با اصلاح ساختار و کنترل تورم به این وام ها نیاز داشته باشند.

وی در ادامه این گفت و گو درباره اولویت های اصلی اقتصاد کشور گفت: رفع بیکاری، تورم، توزیع ناعادلانه درآمد و ضریب جینی از دیگر اولویت هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد. باید از ظرفیت منابع خارجی و داخلی برای سرمایه گذاری در محصولات با ظرفیت صادرات استفاده کنیم تا بتوانیم محدودیت های ارزی را کاهش دهیم.

در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در خصوص نحوه پرداخت یارانه و تغییر مدت زمان پرداخت یارانه از 20 هر ماه به 25 (پرداخت دهک های اول، دوم و سوم) و 30 ماهانه (دهک چهارم تا نهم)، سطح یارانه 160 بر اساس طبقه بندی دهک اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوارهای دهک اول تا سوم سراسر کشور قابل واریز می باشد. از فردا عصر از 24 اسفند ماه پس گرفته می شود.

بر این اساس اگر سرپرستان خانوار از دهک اول تا سوم باشند به ازای هر نفر 400 هزار تومان یارانه نقدی پرداخت می شود.

ضوابط لغو یارانه نقدی

نظام رفاهی ایران در اوایل سال 1402 شاخص و معیارهای طبقه بندی خانوار شامل سطح درآمد و ثروت را تغییر داد. علاوه بر این، گزینه صدک با اعشار جایگزین شده است تا معیارهای شناسایی دریافت کنندگان کمک های نقدی دقیق تر شود.

گردش مالی برخی از یارانه بگیران بستگی به دستمزد شرکت دارد که باید در حساب شرکت منعکس شود تا افراد از لیست یارانه بگیران حذف نشوند.

در سال گذشته دو بار سرمایه دهک های مختلف ارزیابی و سطح درآمد خانوارها پایش شد. با افزایش سرمایه برخی خانوارها از لیست دریافت کنندگان بودجه حذف می شوند.

دور جدید فروش فوری ایران خودرو به قیمت کارخانه حراج بزرگ ایران خودرو با جایگزینی خودروهای محبوب

بخشی از گردش مالی برخی افراد به دستمزد شرکت آنها مربوط می شود که عموماً مبلغی ماهیانه توسط مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می شود. این امر باعث افزایش سرمایه و گردش مالی حساب های شخصی افراد و حذف آنها از لیست عشر یارانه ای می شود. بنابراین لازم است این تراکنش مالی با حساب شرکت و حق برداشت وام گیرنده انجام شود.

یارانه خرداد چه زمانی واریز می شود؟

تغییر در زمان پرداخت یارانه نقدی در بهمن سال گذشته اتفاق افتاد. طبقه‌بندی، طبقه‌بندی یا آنچه خود دولت‌ها به آن «تکمیل بودجه‌ها» می‌گویند نیز تغییر کرده است، اما سازمان هدف به‌عنوان مجری اصلی پرداخت یارانه نقدی اعلام می‌کند که تغییرات جدی و ساختاری صورت نگرفته است.

نظام رفاهی ایران در اوایل سال 1402 شاخص و معیارهای طبقه بندی خانوار شامل سطح درآمد و ثروت را تغییر داد. علاوه بر این، گزینه “درصد” با “دهک” جایگزین شده است تا معیارهای شناسایی دریافت کنندگان کمک نقدی دقیق تر شود.

یارانه نقدی به ازای هر نفر پرداخت می شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی به ازای هر نفر 400 هزار تومان محاسبه می شود. یارانه خانوارهای دهک چهارم تا هفتم برای هر نفر 300 هزار تومان است. به ازای هر نفر 300 هزار تومان یارانه نقدی به حساب خانوارهای دهک های هشتم و نهم واریز می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا