تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام اعم از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام 1400 در سال جاری دو برابر شد و فاز اول سود سهام به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید

به گزارش تابناک، حاجی وند مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام در رابطه با زمان سپرده گذاری سهام گفت: روال سالانه سود سهام به گونه ای است که باید منتظر ماند. تا زمان تشکیل مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری به طور کامل و پرداخت کلیه مبالغ. سپس سود به نسبت سهام آنها بین سهامداران تقسیم می شود.

وی ادامه داد: پیش از این شرکت ها پس از برگزاری مجمع 8 ماه فرصت داشتند تا این سود را به حساب سهامداران واریز کنند. این در حالی است که امسال بر اساس تصمیم سازمان بورس، شرکت ها به جای 8 ماه، 4 ماه فرصت دارند. این برد را به اشتراک بگذارید

در زمان سپرده سود، حاجی وند می گوید: معمولا در فصل مجمع خرداد و تیر باید اجازه دهیم این جلسات به طور کامل برگزار شود و این دوره 4 ماهه تمام شود. در نهایت منابع رسمی مانند صدا و سیما و همچنین خبرگزاری های رسمی حتما در این مورد مطلع خواهند شد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: برای دریافت سود سهام، سهامداران باید توجه داشته باشند که در حال حاضر سود تقسیمی صورت نمی گیرد و برای دریافت سود سهام نیازی به مراجعه به جایی نیست. مثلاً در یک کافی نت یا هر مبلغی را پرداخت کنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان سود سهام عدالت مشخص است؟ وی گفت: برای تعیین میزان سود سهام، سهامداران باید منتظر بمانند تا مشخص شود هر شرکتی با توجه به سیاست ها و تولید خود چه مبلغی را پرداخت می کند و نمی توان مبلغ دقیقی را اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان سود سهام را تخمین زد؟ وی همچنین بیان کرد: باید اجازه تقسیم سود داده شود تا اطلاعات نادرست در اختیار سهامداران قرار نگیرد.

خبر مهم برای بازماندگان سهام

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان واریز مبلغی به عنوان سود سهام به حساب سهامداران صحت ندارد اما قطعا این موضوع در دستور کار دولت مستقر است.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان، وی در گفت وگو با فارس در رشت با اشاره به اینکه اخیراً پیامک ها و تماس هایی با من و برخی دیگر از همکاران برای بررسی صحت یا عدم صحت فاز جدید سود سهام عدالت گرفته شده است. وی گفت: متأسفانه هر از چند گاهی شاهد بروز چنین بحث های قابل تاملی بوده ایم.

وی با بیان اینکه قطعا پرداخت سود سهام در دستور کار دولت مستقر است، گفت: بر اساس آمارهای موجود از مراحل پرداخت سود سهام توسط دولت آقای رئیسی، شاهد هستیم که در دوره این دولت سهام سود سهام در تاریخ های مشخصی افزایش می یابد و نسبت به دولت های قبلی چندین برابر افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان با تاکید بر اینکه زمان واریز مرحله جدید سود سهام به طور قطع از طریق رسانه ها اعلام می شود، تصریح کرد: پیامک ها و تماس های اخیر در این خصوص صحت ندارد و برخی از تقلب ها را مد نظر قرار می دهد. که وجود داشته و در گذشته با این عناوین انجام شده است، امیدوارم استانی های عزیز در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

قنبرپور با تاکید بر اینکه مراحل ثبت نام مجدد سهام باقیمانده هنوز آغاز نشده است، افزود: به همین دلیل افراد از ثبت نام، بی توجهی به پیامک ها مبنی بر شروع فرآیند ثبت نام مجدد و در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی خود با افراد ناشناس خودداری کنند. ./فارس

معرفی سیستم انتقال سهام سرمایه به وراث که تا سال 12 همچنان در هاله ای از بلاتکلیفی بود. بهمن 1401 محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره مشخصات فردی سهامداران متوفی سامانه سهام عدالت به صورت الکترونیکی گفت: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می دهد و اطلاعات متوفی را به صورت آنلاین در اختیار دارد. .

وی افزود: داده های خدمات انحصار وراث را در اختیار سازمان بورس قرار داده ایم تا سهام متوفیان به خانواده هایشان واگذار شود. این داده ها به صورت وب سرویس در اختیار سازمان بورس قرار می گیرد و در سیستم های آن قابل استفاده است.

اما برخلاف اظهارات رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مبنی بر اینکه مشخصات کامل متوفیان به دلیل فرآیند انحصار وراثت در اختیار سازمان بورس قرار گرفته است، تحویل آمار متوفی الزامی است. مركزي در گفت و گو با رسانه ملي تصريح كرد: فوت شدگان مربوط به سال 1384 مي باشد، از سال 1386 فقط بر اساس خدمت به سازمان عكس ارث ارائه مي شود و از سال 1386 عملاً ارائه نشده است. ثبت شده است.» تعداد متوفیان.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *