اخبار روز

فوری:فوتبالیست معروف درگذشت

بر اساس خبر ها مهاجم معروف ایتالیایی درگذشت.

رسانه های ایتالیایی گزارش دادند که جیجی ریوا 79 ساله به دلیل وضعیت نامناسب سلامتی در خانه به بیمارستان بروزی در کالیاری منتقل و در بخش قلب و عروق بستری شد.

پس از نگرانی هواداران در مورد وضعیت او، بیمارستان در آخرین به روز رسانی اعلام کرد که او در حال بهبود است. با این حال رسانه ها گزارش دادند که وضعیت او دوباره وخیم شده و در نهایت درگذشت.

این خبر چند ثانیه مانده به شروع فینال سوپرکاپ بین اینتر و ناپولی در ریاض منتشر شد و به همین دلیل یک دقیقه سکوت برقرار نشد. باشگاه های سری آ مطمئنا در هفته های آینده یاد و خاطره مهاجم اسطوره ای ایتالیا را زنده نگه خواهند داشت.

ریوا با 35 گل در 42 بازی برای آتزوری، بهترین گلزن تاریخ ایتالیا است. شما یکی او یکی از بازیکنان کلیدی ایتالیا در قهرمانی آن تیم در یورو 1968 بود. او همچنین به کالیاری کمک کرد تا تنها عنوان قهرمانی خود در سری آ را در سال 1970 کسب کند.

ریوا تمام دوران بازی خود را به جز اولین فصل حرفه ای خود در کالیاری گذراند و در 13 سال حضورش در این باشگاه، 374 بازی انجام داد و 207 گل به ثمر رساند.

نام: لوئیجی ریوا

نام مستعار: جیجی ریوا، غرش تندر

تاریخ و محل تولد: متولد 7 نوامبر 1944 (70 سالگی) در لژیونو، ایتالیا

پست: فوروارد وسط

باشگاه ها: لژونو (سری C) با 22 بازی و 6 گل، کالیاری با 315 بازی و 164 گل.

تیم ملی ایتالیا: 42 بازی و 35 گل (رکورد گلزنی در تیم ملی ایتالیا)

افتخارات تیم: قهرمانی سری آ با کالیاری 70–1969، نایب قهرمانی سری آ با کالیاری 1968–69

قهرمانی یورو 68 با ایتالیا، قهرمان جهان 1970 با ایتالیا

جوایز انفرادی: سری آ آقای گل در سه فصل: 1966–67، 1968–69، 1969–70، سیزدهمین بازیکن برتر جهان در سال 1967، ششمین بازیکن برتر جهان در سال 1968، دومین بازیکن برتر جهان در سال 1969، سومین بازیکن برتر جهان در سال 1970، در سال 2011 به عنوان یکی او از بین 23 بازیکن برتر تاریخ ایتالیا انتخاب شد.

حقایق جالب: لوئیجی ریوا در یک خانواده فقیر در شهر لگنو ایتالیا به دنیا آمد و فوتبال را از ده سالگی شروع کرد. سبک بازی او یک مهاجم کلاسیک و باهوش بود، او همیشه می دانست که چگونه از مدافعان ترسناک فرار کند و قدرت تمام کنندگی بالایی داشت. او همیشه در مبارزه با سگ ها موفق بود و ضربه های سر دقیقی به ثمر رساند.

از دیگر ویژگی های او می توان به رهبری بالای او و ضربات ایستگاهی بسیار دقیق و البته وحشتناک او اشاره کرد. یکی از حضار خورد و دستش شکست! به دلیل تیراندازی سنگین او به تندر تاندر معروف شد.

او نیز یکی او یکی از وفادارترین و متعصب ترین بازیکنان تاریخ است که سال ها برای تیمی متوسط ​​مانند کالیاری بازی کرده است. او با 164 گل رکورددار گلزنی در کالیاری است که هیچ کس تا به حال به آن نزدیک نشده است. با کمک و کاپیتانی لوئیجی ریوا، کالیاری برای اولین و آخرین بار در فصل 1969/70 قهرمان سری آ شد. او همچنین به تنها قهرمانی ایتالیا در یورو 68 کمک کرد.

دوران بازی: پس از یک دوره خوب با لگنانو در سری C در سال 1962، لوئیجی به کالیاری و سپس در سری B نقل مکان کرد و تا پایان دوران حرفه ای خود در آنجا ماند. بعدها با کمک او کالیاری به اوج موفقیت رسید. او در کالیاری توانست سه بار آقای گل سری آ شود و در فصل 1969/70 اسکودتو را به دست آورد.

او اولین بازی ملی خود را در سال 1965 انجام داد. ایتالیا در یک بازی دوستانه 2-1 مغلوب مجارستان شد. او با به ثمر رساندن 35 گل ملی در 42 بازی، رکوردی را در ایتالیا به جای گذاشت که پس از 40 سال هیچکس نتوانست آن را بشکند. این معادل 0.8 گل در هر بازی است.

او در فینال یورو 68 یک گل زد و به ایتالیا کمک کرد تا قهرمان شود. او همچنین در سال 1970 با زدن 19 گل در 16 بازی ملی، رکورد جالبی را ثبت کرد! او با سه گل در جام جهانی مکزیک 70 بهترین گلزن ایتالیا بود، جایی که ایتالیا پس از باخت به برزیل دوم شد.

ریوا در سال 1973، زمانی که 29 ساله بود، پیشنهاد نجومی یوونتوس را رد کرد، اگرچه او قبلاً پیشنهادات میلان و رئال مادرید را رد کرده بود. دلیل کم بازی های او خروج زودهنگام از تیم ملی پس از حذف ایتالیا در مرحله گروهی جام جهانی 74 و مصدومیت های پیاپی او بود. در نهایت این مصدومیت ها گریبان او را گرفت و در سال 1976 با پارگی تاندون مقابل میلان در کالیاری بازی کرد و مصدومیتش تا سال 1978 ادامه داشت و در سال 1978 باید از دنیای فوتبال خداحافظی می کرد.

دوران پس از فوتبال: ریوا هرگز مربی نشد و بلافاصله پس از بازنشستگی به هیئت مدیره کالیاری پیوست. او امروز یکی از اعضای اتحادیه فوتبال ایتالیا است. او همچنین مربی تیم ملی ایتالیا بود که در سال 2006 قهرمان جام جهانی شد. در سال 2005، باشگاه کالیاری به افتخار لوئیجی ریوا، پیراهن شماره 11 را که این بازیکن متعصب همیشه می پوشید، برای همیشه بایگانی کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا