اخبار روز

برنامه تغییرات؛ سهمیه‌بندی سوخت خودروها به شکل جدیدی تغییر خواهد کرد!

«افندی‌زاده اعلام کرد که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی باید بازبینی کند که چگونه به ناوگان حمل و نقل سوخت تخصیص داده شود و در مسیرهای طولانی از تمهیدات لازم استفاده کند.»

به گزارش پی ام آپ به نقل از پی ام آپ، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، به ضرورت ارائه خدمات بهینه در حوزه حمل و نقل کشور اشاره کرد. او بیان کرد که برای دسترسی راحت‌تر به لوازم یدکی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و کنترل بهتر وضعیت تأمین و توزیع این اقلام، با همکاری سایر دستگاه‌ها، اقدامات لازم در خصوص اجرای مصوبات کارگروه پایش در حال انجام است.

ایشان در ارتباط با قابلیت‌های قانونی این موضوع افزود: کارگروه پایش حمل و نقل کشور با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، سازمان تعزیرات، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بانک مرکزی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بخش خصوصی و با هدف مدیریت و کنترل تولید و توزیع لاستیک و روغن مورد نیاز رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و مشکلات مربوط به بیمه رانندگان، جلسات مستمری برگزار می‌کند، تصمیمات مربوطه را اتخاذ می‌کند و لحظه‌ای شرایط را رصد می‌کند تا به نیازهای این بخش از حمل و نقل پاسخگو باشد.

آقای افندی‌زاده با تأکید بر اینکه هدف مطلوب تامین نیازمندی‌ها و ارتقای سطح رضایتمندی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و در نهایت ارائه خدمات بهینه در این بخش از حمل و نقل کشور است، افزود: در حال حاضر، پیگیری‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین اقلام مصرفی و لوازم یدکی، به ویژه لاستیک و روغن ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس نیازسنجی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در حال انجام است. همچنین، بازنگری در فرآیند و نحوه توزیع لاستیک نیز در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

به عنوان معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی، برای حفظ ایمنی مسافران و بهبود وضعیت حمل و نقل، تلاش می‌کنیم. برای این منظور، مصوبات کمیته پایش شامل استقرار شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور در پایانه‌های مسافری و بازنگری در تخصیص سوخت به ناوگان بر اساس سن، وزن و سایر شاخص‌های مربوطه، اتخاذ شده است. همچنین، سامانه جامع تجارت نیز به منظور رفع نواقص، اختلالات و سهولت دسترسی کاربران، در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

در این زمینه، همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان شهرداری‌ها، دهیاری‌های کشور و سازمان تأمین اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. اعلام می‌کنم که تمهیدات لازم جهت حل مشکلات بیمه رانندگان و دهک‌بندی آن‌ها نیز در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا