اخبار روز

فوری شرایط واگذاری رایگان زمین دولتی اعلام شد


به گزارش مانیبان؛ تخصیص زمین به متقاضیان طی سال های اخیر اثرات بسیار مثبتی بر بازار مسکن و همچنین افزایش تولید مسکن داشته که بازار مسکن را به سمت رونق سوق داده است. تجربه واگذاری زمین در یک سال گذشته میزان تولید مسکن در شهرهای محل واگذاری این زمین ها را افزایش داده و متقاضیان نسبت به گذشته در این زمینه رضایت بیشتری داشته اند.

مجید جودی نماینده روستایی بنیاد مسکن در این خصوص گفت: واگذاری زمین به متقاضیان در روستاهای کشور. یکی یکی از سیاست های اصلی بنیاد مسکن مهاجرت معکوس بوده است که می تواند به بهبود و افزایش تولید مسکن در بافت روستایی کشور منجر شود، لذا این سیاست اجرایی قطعا باید در دستور کار بنیاد مسکن قرار گیرد. بنیاد. دولت

وی افزود: دولت پیش از این واگذاری زمین رایگان را در دستور کار خود قرار داده است، بنابراین این سیاست باید در دولت جدید اجرا و ادامه یابد زیرا یکی این سیاست یکی از راهکارهای اصلی توسعه مسکن در شهرهای کشور بوده است.

جودی با بیان اینکه سیاست واگذاری زمین رایگان در دولت سیزدهم منجر به افزایش تدریجی تولید مسکن در مناطق روستایی کشور شد، افزود: در شرایط فعلی سیاست واگذاری زمین رایگان نیاز به تقویت دارد زیرا این سیاست در حال حاضر باعث رونق می شود. در روستاهای کشور و همچنین بازگشت امید در بین روستاییان کشور.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: به دولت جدید پیشنهاد می کنیم این سیاست را ادامه دهد چرا که اجرای این طرح به دلیل وجود متقاضیان زیاد برای واحدهای مسکونی، هزینه ساخت مسکن را برای روستاییان کاهش داده است. به صورت افقی و با تراکم کمتر شامل یک یا دو طبقه ساخته شده اند و این واحدها به تدریج توسط متقاضیان ساخته می شود.

جودی تصریح کرد: روند واگذاری زمین باید در این مدت هر چه سریعتر ادامه یابد تا شاهد افزایش تولید مسکن در شهرک ها و شهرهای زیر 25 هزار نفر باشیم چرا که حدود یک میلیون واحد نهضت ملی به ازای هر مسکن در حال ساخت است. شهرها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت. این روند باید ادامه پیدا کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا