اخبار روز

فوری/ این زوج ها 500 میلیون وام ازدواج می گیرند


به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در نشست روستائیان نمونه کشوری اظهار کرد: در روستاها ممکن است با تجرد نهایی دهه شصت مواجه شویم اما تجرد در روستا بیشتر از شهر است.

وی با بیان اینکه با توجه به بحث تجرد در روستاها، در سال های آینده ممکن است با مشکلات جدی زنانی که به سن پیری رسیده و به دنبال مشکلات درمانی و نگهداری هستند، مواجه شویم، تصریح کرد: از این رو نیازمند گامی جدی برای ترویج ازدواج هستیم. دهه شصت یکی از دلایل این تجرد مطلق در روستاها مهاجرت فرزندانی از روستا به شهر است که در شهر ازدواج کرده اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از پرداخت 500 میلیون تومان به زوج های روستایی در دهه 60 خبر داد و بیان کرد: این زوج ها علاوه بر کمک هزینه ازدواج عمومی، 100 میلیون تومان کمک ازدواج، 200 میلیون تومان کارت ملک و 200 میلیون دریافت کردند. تومان کمک کار و در دهه 60 در مجموع 500 میلیون تومان کمک برای زوج های روستایی تعیین شد. همچنین تامین اجتماعی نیز برای این زوج در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده این اقلام در بودجه لحاظ شود تا به صورت مستمر اجرایی شود، افزود: دلیل اینکه شروع به ارائه این تسهیلات از روستاها کردیم این است که هر دو روستا به دلیل افزایش تجرد نیاز بیشتری دارند. و مهاجرت باید در شهرها برگشت و ما معتقدیم رزق و روزی یک کشور از شهرها شروع می شود.

خزعلی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: بیمه ناباروری باید 100 درصد اجرا شود و اگر بیمارستان خصوصی آن را اجرا نکند مجوز آن باطل می شود بنابراین باید آن را اجرا کنند و در صورت اجرا نشدن آن را گزارش دهند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا