اخبار خودرو

فورد پوما جدید ؛ کوچک و زیبا

فورد پوما جدید ؛ کوچک و زیبا

کراس اوور کوچک فیس لیفت شده دارای صفحه نمایش بزرگ، SYNC4 و موتور کوچک 1.0 لیتری است که خط تولید موتورهای ساده شده را به ارمغان می آورد.

با اعلام فورد مبنی بر پایان تولید فیستا در سال 2023، این امر فشار بیشتری بر نسخه کراس اوور آن، پوما، وارد می‌کند تا مشعل سوپرمینی از بین رفته را حمل کند. پوما، پرفروش ترین مدل فورد در اروپا، به روز رسانی میان مدت برای سال 2024 دریافت می کند.

این کراس اوور ساب کامپکت تقریباً از نظر ظاهری تغییر نکرده است، اگرچه فورد می‌گوید چراغ‌های جلوی پنجه مانند آن اکنون از فناوری ماتریس LED استفاده می‌کنند. نشان به روز شده به جلو پنجره منتقل شده است و در عقب خودرو هیچ تغییری مشاهده نمی کنیم، جایی که خودروسازان معمولاً زمانی که زمان تغییر ظاهر خودرو می رسد، گرافیک جدیدی به چراغ های عقب می دهند. مشتریان می توانند از بین شش رنگ (از جمله کاکتوس خاکستری جدید) و چندین مجموعه رینگ در اندازه های 17 تا 19 اینچی انتخاب کنند.

فورد پوما جدید; کوچک و زیبا
فورد پوما جدید ؛ کوچک و زیبا

درها را باز کنید و بلافاصله با طرح لوگوی پوما روی زمین مورد استقبال قرار می گیرید. اکنون که سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC4 نصب شده است، کابین کاملاً متفاوت است. داشبورد دارای یک جفت صفحه نمایش است در حالی که دریچه های هوای مرکزی به سمت بالا منتقل شده اند تا فضایی برای یک صفحه نمایش لمسی 12 اینچی باز شود. در سمت چپ، سرعت سنج دیجیتال 12.8 اینچی دیگر به طور کامل در داشبورد ادغام نشده و اکنون کمی بیرون زده است.

مشخصات فنی فورد پوما و پوما ST 2024

از آنجایی که پوما دیگر با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر دیزلی در اروپا در دسترس نیست، فورد در حال ساده سازی خط تولید موتورها است. علاوه بر این، مدل ST با عملکرد بالا موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی و گیربکس شش سرعته دستی خود را از دست می دهد. در آینده، این مدل اسپرت با موتور کوچکتر 1.0 لیتری و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه عرضه خواهد شد.

فورد پوما جدید; کوچک و زیبا
فورد پوما جدید ؛ کوچک و زیبا

با توجه به اینکه پوما ST پرقدرت 197 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر (236 پوند فوت) گشتاور داشت، این مدل جدید یک گام مهم به عقب است. این نسخه جدا شده (تقریبا یک سال پیش عرضه شد) تنها 168 اسب بخار قدرت و 248 نیوتن متر (183 پوند فوت) گشتاور دارد. موتور هیبریدی ملایم شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 7.4 ثانیه یا 0.7 ثانیه کندتر از نسخه قبلی مجهز به موتور 1.5 لیتری بزرگتر می کند. این خودرو می تواند در یک خط مستقیم به سرعت 130 مایل در ساعت (210 کیلومتر در ساعت) برسد.

فورد پوما جدید ؛ کوچک و زیبا
فورد پوما جدید ؛ کوچک و زیبا

مدل‌های غیر ST Puma همچنین دارای یک موتور 1.0 لیتری توربو با 123 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور یا 153 اسب بخار و 240 نیوتن متر (176 پوند فوت) گشتاور هستند. نسخه ضعیف تر این موتور سه سیلندر را می توان با گیربکس شش سرعته دستی داشت که در این صورت سرعت در 9.8 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و دو کلاچ را انتخاب کنید و در 9.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. نسخه قدرتمندتر این موتور کوچک اکوبوست، تنها با گیربکس اتوماتیک، به این کراس اوور کمک می کند تا در 8.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

فورد پوما جدید; کوچک و زیبا
فورد پوما جدید ؛ کوچک و زیبا

همانطور که در سال 2022 وعده داده شده بود، فورد همچنین یک Puma Gen-E تمام الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد. این خودرو اواخر امسال روانه بازار خواهد شد و ظاهر آن تقریباً مشابه خواهد بود، زیرا پلت فرم را از مدل بنزینی به ارث خواهد برد. مدل الکتریکی در کنار نسخه معمولی آن در کارخانه این شرکت در کرایووا، رومانی ساخته خواهد شد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا