اخبار روز

فورد موستانگ Mach-E جدید تسلا را می ترساند (+ عکس)

موستانگ Mach-E یکی دیگر از محصولات فورد است که یکی از پرفروش ترین خودروهای الکتریکی در آمریکا است. مدل جدید فورد از این کراس اوور که نام موستانگ را یدک می کشد نیز می تواند در رقابت داغ کنونی خودروهای برقی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش گجت نیوز، جدیدترین اخبار خودرو می گوید که پس از نسل جدید فورد موستانگ، فورد به تازگی از موستانگ Mach-E 2024 با قدرت، برد و سرعت شارژ بیشتر رونمایی کرده است تا تسلا مدل Y را به چالش بکشد.

موتور و محدوده جدید فورد موستانگ Mach-E

در اوایل سال 2024، فورد به سادگی اعلام کرد که فورد موستانگ Mach-E GT 2024 سریع‌ترین خودروی الکتریکی تا به امروز خواهد بود، بدون ارائه جزئیات بیشتر. اکنون، این خودروساز آمریکایی سرانجام از مدل کراس اوور تمام الکتریکی جدید خود رونمایی کرد که عملکرد آن با موتور ساخت فورد افزایش یافته است.

به گفته «دونا دیکسون»، مهندس ارشد فورد، موتور فوق‌الذکر در محور عقب این کراس اوور گشتاور بیشتری تولید می‌کند در حالی که سبک‌تر از مدل قبلی است. این موتور از این پس در تمامی مدل ها استفاده خواهد شد.

علاوه بر موتور جدید، فورد موستانگ مک نیز به لطف مدل‌سازی حرارتی و الگوریتم‌های کنترل جدید، عملکرد بهتری خواهد داشت. این SUV اکنون می تواند 136 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید کند و تنها 3.3 ثانیه طول می کشد تا از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد.

اکنون مسافتی در حدود 400 متر را در 11.8 ثانیه با سرعت 183 کیلومتر بر ساعت طی می کند. فورد می گوید شتاب MacE جدید سریعتر از نسخه عملکردی تسلا مدل Y و نسخه پایه پورشه ماکان الکتریکی است.

فورد موستانگ Mach-E جدید تسلا را می ترساندفورد موستانگ Mach-E نوع جدید GT

با بهینه سازی باتری های موستانگ Mach-E جدید توسط مهندسان فورد، برد و سرعت شارژ آن نیز باید افزایش یابد. مدل جدید این SUV برقی با فناوری دیC 20 درصد سریعتر از قبل شارژ می شود.

نسخه های معمولی در 32 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ می شوند که به معنای کاهش 5.7 دقیقه ای زمان شارژ نسبت به مدل قبلی است. نسخه های Extended Range نیز تنها به 36 دقیقه برای شارژ از 10 تا 80 درصد نیاز دارند. این 8.8 دقیقه سریعتر از قبل است.

فورد موستانگ Mach-E جدید تسلا را می ترساندفورد موستانگ جدید از نوع رالی Mach-E

مدل 2024 MacA Premium که به باتری بزرگتر و سیستم دیفرانسیل عقب مجهز است، می تواند با یک بار شارژ کامل 515 کیلومتر را طی کند که 32 کیلومتر بیشتر از مدل سال گذشته است. به طور کلی برد حرکتی این SUV الکتریکی در نسخه های مختلف حداقل 15 کیلومتر افزایش یافته است. همچنین لازم به ذکر است که نسخه پایه این خودرو با شارژ کامل می تواند تا 402 کیلومتر را طی کند و حداکثر برد این خودرو با نسخه GT به 451 کیلومتر می رسد.

تاریخ عرضه و قیمت مدل موستانگ MacE 2024

فورد موستانگ Mach-E جدید تسلا را می ترساند

مدل جدید کراس اوور برقی فورد با قیمت پایه حدود 42000 دلار عرضه می شود. JT به عنوان یک نسخه ورزشی حدود 56000 دلار قیمت دارد. این تیپ در حالت استاندارد دارای امکاناتی مانند ترمزهای برمبو، سیستم تعلیق MagneRide و صندلی های اسپرت است. در نهایت رالی بالاترین مدل این خودرو قیمت پایه ای در حدود 62000 دلار دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا