اخبار روز

فوراً این کشور را ترک کنید

دولت بریتانیا از شهروندان خود در لبنان خواسته است که فورا این کشور را ترک کنند، زیرا از جنگ تمام عیار بین اسرائیل و مقاومت لبنان و درگیری منطقه ای گسترده تر می ترسند.

به گزارش ایسنا، دیوید لامی، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای گفت: تنش‌ها در منطقه بالاست و وضعیت ممکن است به سرعت بدتر شود.

بر اساس گزارش نشریه انگلیسی گاردین، وزیر امور خارجه انگلیس افزود: در حالی که شبانه روز برای تقویت حضور کنسولی خود در لبنان تلاش می کنیم، پیام من به اتباع انگلیسی در آنجا واضح است: اکنون لبنان را ترک کنید.

تاکنون آمریکا و استرالیا نیز خواستار خروج اتباع خود از لبنان شده اند.

درخواست کشورهای خارجی برای خروج اتباع خود از لبنان در بحبوحه تشدید تنش ها در منطقه پس از ترور «فواد شکر» فرمانده حزب الله در بیروت و «اسماعیل هنیه» رهبر حزب الله، دفتر سیاسی حماس در تهران مطرح شد.

پس از اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل، دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به صهیونیست ها گفت: شما نمی دانید از چه خطوط قرمزی عبور کرده اید، می توانید تصور کنید که هنیه را در تهران ترور کنید و ایران ساکت بماند؟ آنها باید منتظر خشم و انتقام این ملت باشند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: آنچه در حومه جنوبی بیروت رخ داد یک اقدام تجاوزکارانه بود که به آن پاسخ داده خواهد شد.

وی افزود: ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و فشار از همه جبهه‌ها برای وادار کردن مقاومت به تسلیم به هیچ وجه موفق نخواهد بود.

سید نصرالله تاکید کرد: پاسخ مقاومت به ترور شهید فواد شکر روشن و غیرقابل انکار است و دشمن و حامیان این نظام قطعا باید منتظر پاسخ بعدی ما باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا