نارنگی جزو مرکبات محسوب می شود و بسیاری از مردم آن را به دلیل خوش طعم و آبدار بودن آن دوست دارند. البته بسیاری از ما ناخودآگاه خواص نارنگی را نادیده می گیریم. اما جالب است بدانید که خانم ها باید از نارنگی بیشتر استفاده کنند زیرا فواید زیادی دارد.

به گزارش نمناک، ویتامین C یک ماده فعال است که پوست را روشن می کند و می تواند روند پیری را کند کند. همچنین می توانید از پوست به عنوان استفاده کنید یکی از موادی مانند تونرها، ماسک ها یا دمنوش ها که پوست شما را روشن می کنند استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

درمان آکنه

پوست نارنگی فواید زیادی دارد، مانند ماسک صورت عمل می کند. اگر از آکنه رنج می برید، می دانید که برای پوست شما مفید است. دارای خواص ضد باکتریایی و ویتامین C است که با باکتری ها مبارزه می کند آکنه دعوا می کند

به عنوان تونر استفاده کنید

به جای صرف هزینه زیاد برای تونر، می توانید از پوست نارنگی استفاده کنید. برای این کار، پوست دو نارنگی را در آب داغ قرار دهید و یک شب تا صبح نگه دارید. صبح که از خواب بیدار شدید، آن را در یک بطری بریزید و خوب تکان دهید. پوست نارنگی را جدا کرده و به عنوان تونر روی صورت خود بمالید. برای بهترین نتیجه، در یخچال نگهداری کنید.

لایه برداری پوست

مایعی که از پوست نارنگی خارج می شود حاوی اسیدهایی است که برای پوست مفید هستند. این اسیدها برای لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده استفاده می شوند.

روند پیری را کند کنید

پوست نارنگی روند پیری را کند می کند زیرا حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان کافی است. از طرفی می توانید از پودر پوست نارنگی به عنوان ماسک صورت یا به عنوان تونر استفاده کنید و تفاوت را در پوست خود احساس کنید.

جلوگیری از عفونت های پوستی

برای پیشگیری از بیماری ها و عفونت های پوستی، رفع آکنه، جوش، قرمزی و مشکلات پوستی و جوانسازی پوست می توانید از پوست نارنگی استفاده کنید.

حفظ هضم سالم

پوست نارنگی می تواند مشکلات گوارشی را از بین ببرد، احساس رضایت شما را افزایش دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از طرفی فیبر موجود در آن فواید زیادی برای کل بدن شما دارد.

سم زدایی

برای پاکسازی بدن می توانید از پوست نارنگی استفاده کنید. قلیایی موجود در آن باعث تخریب می شود سموم بدن تبدیل می شود

کنترل سطح کلسترول

پوست نارنگی تاثیر بسیار خوبی در تنظیم سطح کلسترول خون دارد و یک فلاونوئید بسیار قوی است که می توان از آن برای درمان استفاده کرد. کاهش کلسترول موثر باشد

کمک کند کاهش وزن

طبق مطالعات، پوست نارنگی می تواند کالری بسوزاند. شما حتی می توانید آن را صدا بزنید نوشیدنی قبل از غذا مصرف کنید، که به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید.

بهبود سلامت استخوان

نارنگی حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیمفسفر، منگنز و مس که منجر به این می شود تقویت استخوان آنها خواهند کرد

تقویت سیستم ایمنی بدن

پوست نارنگی سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با عفونت ها مبارزه می کند.

بهبود سلامت چشم

محتوای بالای ویتامین A موجود در پوست نارنگی برای سلامت چشم و بینایی بسیار موثر است. ویتامین C موجود در آن از مشکلات چشمی نیز جلوگیری می کند.

کاهش دهد استرس با چای پوست نارنگی

برای رفع استرس و بی خوابی نیز می توانید از پوست نارنگی استفاده کنید. کافی است آن را دم کرده و به عنوان چای بنوشید، برای پوست مفید است و استرس را از بین می برد.

چگونه از پوست نارنگی استفاده کنیم؟

روش رایج استفاده از پوست نارنگی خشک کردن و پودر کردن آن است که می توان از آن به عنوان چای استفاده کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما