بیشتر مواد معدنی و ویتامین های موجود در میوه ها و سبزیجات در پوست آن متمرکز شده است. در عین حال، آفت‌کش‌ها و سایر مواد شیمیایی روی پوست می‌توانند سلامتی را به خطر بیندازند.

به گزارش رویداد24، شاید برایتان جالب باشد که بدانید در پوست میوه آنقدر ویتامین و مواد معدنی وجود دارد که هر روز دور می ریزیم. به عنوان مثال در این زمینه تحقیقات زیادی بر اساس داده ها و اطلاعات صورت گرفته است یکی بر اساس این مطالعات، پوست کندن یک میوه یا سبزی تا 25 درصد از ریزمغذی های ضروری آن را حذف می کند.

خطرات ناشی از پوست میوه ها و سبزیجات

کار اصلی آفت کش ها دور نگه داشتن جوندگان، نرم تنان و حشرات از میوه ها و سبزیجات است. این حق ما است که مطلقاً از استفاده از مواد شیمیایی اجتناب کنیم، زیرا این مواد حاوی ترکیبات سرطان زا هستند و مصرف منظم آنها می تواند منجر به بیماری های جدی شود.

استفاده از آفت‌کش‌ها در فرانسه به خوبی کنترل می‌شود و 97 درصد محصولات فروخته شده در این کشور دارای سطوح زیر حداقل حد باقی‌مانده (MRL) آفت‌کش هستند، طبق مقررات.

3 درصد باقیمانده فلفل، گوجه فرنگی، اسفناج، نارنگی، کاهو و همچنین انگور، میوه ها و سبزیجات است که به طور منظم مصرف می شوند. اکنون این سوال مطرح می شود که آیا میوه ها و سبزیجات با مهر ارگانیک (BIO) می توانند جایگزین مناسبی برای اجتناب از آفت کش ها باشند؟

آیا میوه ها و سبزیجات ارگانیک نیز حاوی آفت کش هستند؟

متأسفانه، میوه ها و سبزیجات ارگانیک عاری از مواد شیمیایی نیستند، اگرچه آلودگی کمتری نسبت به سایرین دارند. طبق گزارش آژانس ملی سلامت و ایمنی غذا، از هر ده غذای ارگانیک، یک غذای ارگانیک حاوی باقیمانده آفت کش است، در مقایسه با میوه ها و سبزیجات غیر ارگانیک، یک مورد از هر دو. بنابراین بهتر است از محصولات کشاورزی ارگانیک استفاده کنید بدون اینکه فراموش کنید همیشه آنها را خوب بشویید.

راه حلی برای جلوگیری از آفت کش ها؟

راه حل های دیگری برای محافظت از خود در برابر علف کش ها، قارچ کش ها، حشره کش ها یا حتی نیترات ها وجود دارد و در عین حال بسیاری از مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات تازه را حفظ می کنید. اگر می خواهید پوست میوه را بگیرید، بهتر است این کار را با پوست کن انجام دهید که قسمت نازکی از پوست میوه را جدا می کند. این بدان معنی است که بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها در نزدیکی پوست میوه به خوبی حفظ می شوند.

برای برخی از سبزیجات مانند کدو سبز، بادمجان یا خیار، می توانید پس از شستن خوب مقداری از پوست آن را نگه دارید. سبزیجاتی که پوست ضخیم‌تری دارند، مانند سیب‌زمینی، هویج، تره‌فرنگی و چغندر را می‌توان قبل از مصرف با یک اسفنج درشت یا مسواک بشویید تا بتوانید با از بین بردن کافی آفت‌کش‌ها از فواید کامل آن بهره ببرید!

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما