فواید بی‌شمار گیاه اشک تمساح شامل محافظت از سلامت دهان، مبارزه با سرطان و بهبود زخم‌های گوارشی است. اشک تمساح یک گیاه آبدار چند ساله است که اغلب به آن ستون فقرات شیطان می گویند.

به گزارش تابناک، زادگاه این گیاه ماداگاسکار است. این گیاه در گیاه شناسی با دو نام لاتین طبقه بندی می شود. Bryophyllum pinnatium و Kalanchoe pinnatium. گونه دوم نیز در آمریکای جنوبی یافت می شود. با این حال، نزدیک به 200 گونه دیگر در کشورهای آفریقایی و چین وجود دارد.

در آمریکا، این گیاهان به عنوان گیاهان گرمسیری زینتی رشد می کنند. در برزیل به این گیاه سایائو یا کویراما و در پرو به این گیاه برگ هوا می گویند. گیاه اشک تمساح را می توان به عنوان دم کرده تهیه شده از عصاره برگ آن، به صورت آب آشامیدنی، به صورت کپسول یا موضعی استفاده کرد و همچنین دارای خواص درمانی بسیاری است که در این قسمت به آن پرداخته ایم.

حفظ سلامت دهان و دندان:

آب گیاه اشک تمساح در درمان التهاب لثه و استوماتیت ناشی از بیماری های دهان استفاده می شود. توصیه می شود آب این گیاه را با دم کردن آن در آب داغ تهیه کنید. برای درمان موکوزیت دهان روزانه ۳ تا ۴ لیوان با مراجعه به مرکز درمانی مصرف شود.

فواید و خواص درمانی گیاه اشک تمساح

گیاه اشک تمساح در درمان تورم مخاط بینی:

عصاره آب اشک تمساح به صورت کپسول در داروخانه ها به فروش می رسد اما می توانید آن را در منزل نیز تهیه کنید. برای این کار می توانید برگ های تازه خرد شده اشک تمساح را آسیاب کرده و در یک صافی یا صافی فشار دهید تا آب آن حفظ شود و به عنوان نوشیدنی مصرف کنید. این عصاره برای درمان تورم مخاط بینی استفاده می شود. این عصاره باید دو یا سه بار در روز به مدت یک یا دو هفته مصرف شود تا اثر آن مشاهده شود.

گیاه اشک تمساح برای مقابله با زخم های گوارشی:

آب این گیاه همچنین می تواند زخم های غشایی عروق، معده و جراحات قدیمی را درمان کند. لایه هایی از برگ های اشک تمساح را می توان روی ناحیه آسیب دیده اعمال کرد.

درمان سرطان با گیاه اشک تمساح:

اشک کروکودیل نوعی گیاه است که اغلب در درمان سرطان استفاده می شود. شایان ذکر است که برگ های این گیاه حاوی ترکیبات آلی است که از تکثیر، تجدید و گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

مواد شیمیایی مختلفی مانند فلاونوئیدها، اسیدهای چرب و تری ترپنوئیدها نیز در اشک تمساح یافت می شود. این ترکیبات آلی موجود در اشک تمساح دارای فعالیت ضد سرطانی هستند.

گیاه اشک تمساح که برای کمردرد مفید است:

برگ های گرم این گیاه را می توان روی ناحیه دردناک پشت قرار داد. به طور کلی منشاء این دردها در مناطقی است که مهره های کمری در آن قرار دارند. این استراتژی راه خوبی برای مقابله با ناراحتی های مرتبط با کمردرد است.

در صورت امکان، یک پد داغ یا بطری آب گرم با برگ های اشک تمساح در پشت و روی آن قرار دهید. گذاشتن. زیرا گرما باعث ظهور هر چه بیشتر ویژگی های این برگ ها می شود. علاوه بر این، این گیاه زخم های کمر، درد و آلرژی را التیام می بخشد. روزی یک بار برگ های گرم را روی محل درد قرار دهید تا درد کاهش یابد.

گیاه اشک تمساح مسکن خوبی است:

اگر از میگرن یا سردرد رنج می برید، برگ اشک تمساح راه حلی برای این دردها دارد. حدود سه برگ از این سبزی را بردارید و برای چند دقیقه در مایکروویو یا روی اجاق گاز قرار دهید تا کاملا داغ شود. پس از آزمایش دما، برگها را قبل از سرو بگذارید. به سرعت روی پیشانی خود بمالید. سپس برگ ها را طبق دستور دوباره گرم کنید و این کار را چندین بار به مدت ده دقیقه تکرار کنید و پس از کاهش درد برگ ها را جدا کنید.

گیاه اشک تمساح که حساسیت چشم را از بین می برد:

همانطور که در درمان سردرد، ابتدا باید برگ های اشک تمساح را گرم کرد، سپس یک یا دو دقیقه حرارت داد. سه تا شش بار روی قسمت آسیب دیده چشم بمالید. این مطالعه ممکن است جایگزینی برای شستشوی چشم با محلول Buryke باشد.

گیاه اشک تمساح برای مراقبت از سلامت پا:

برگ های اشک تمساح نیز از سلامت پای ما محافظت می کند. اگر مشکلاتی مانند قارچ، سوختگی یا پینه را تجربه می کنید، این برگ ها می توانند راه حل خوبی باشند. ابتدا پاها را به مدت نیم ساعت در آب داغ خیس کنید، سپس مقداری گیاهان مانند نعناع، ​​روغن اکالیپتوس یا سایر داروهای گیاهی را پس از خیساندن خوب به آن اضافه کنید.

پس از شستن پاها، دو یا چند صفحه فلزی را داخل جوراب قرار دهید تا کاملا گرم شوند، این کار را شب هنگام خواب انجام دهید. این عمل یک اثر جادویی در هنگام خواب ایجاد می کند.

گیاه اشک کروکودیل درمان خوبی برای سوختگی پوست است:

همانطور که در بالا اشاره کردیم، برگ های اشک تمساح را می توان حتی برای پوست های آفتاب سوخته نیز استفاده کرد. برگ ها را می توان له کرد و به صورت ضماد روی ناحیه آسیب دیده قرار داد. از آنجایی که ممکن است استفاده از این گیاه بهتر باشد، این فرآیند باید حداقل یک بار در روز به مدت پنج تا شش روز انجام شود تا پوست رنگ طبیعی خود را به دست آورد.

گیاه اشک تمساح برای از بین بردن زگیل:

اشک کروکودیل در برابر زگیل های پوستی نیز موثر است. برای رفع این ناراحتی باید روزی دو بار برگ های تازه و خرد شده را روی نواحی زگیل قرار داد. اگر در عرض یک هفته نتیجه نگرفتید، باید برای ادامه این مطالعه با پزشک مشورت کنید.

گیاه اشک تمساح برای درمان زخم ها:

زخم را می توان با اشک تمساح نیز درمان کرد. زخم ها را باید با عصاره اشک تمساح مرطوب کرد. سپس سطح زخم ها با 4 یا 5 لایه گاز استریل بزرگتر از زخم مرطوب شده با عصاره برگ اشک تمساح پوشانده می شود.

البته قبل از انجام این درمان، زخم باید با بتادین یا الکل شسته شود. این گازهای استریل باید روزانه به مدت 25 تا 30 روز بسته به وضعیت بهبود زخم تعویض شوند.

اشک تمساح در واقع با تحریک روند بهبود زخم را التیام می بخشد. این روش باعث کوتاه شدن زمان درمان بالینی و تسریع بهبودی می شود.

گیاه اشک تمساح که برای بیماری های گوش، گلو و بینی مفید است:

با توجه به توصیه های متخصص گوش و حلق و بینی، چکاندن عصاره اشک تمساح با کمک سرنگ به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای آنفولانزای شدید که در آن سینه و سینوزیت عفونی می شود، بسیار توصیه می شود.

از آنجایی که این دارو به مقابله با بیماری های مزمن مانند التهاب لوزه کمک می کند. برای درمان این بیماری عصاره را داخل گاز استریل بریزید و با احتیاط در گوش قرار دهید. بگذارید نیم ساعت بماند و سپس آن را بردارید. تا زمانی که بیماری ادامه دارد این کار را هر روز تکرار کنید.

گزینه دیگر استفاده از ترکیب ذکر شده در بالا برای درمان عفونت لوزه است.

گیاه اشک تمساح برای رفع چین و چروک:

از آنجایی که مطالعات کافی وجود ندارد، کارشناسان استدلال می کنند که گیاه اشک تمساح پوست را جوان می کند و در نتیجه چین و چروک هایی را که با افزایش سن ظاهر می شوند از بین می برد.

توصیه می شود جوشانده این سبزی را تهیه کرده و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. سپس محلول را بر روی صورت خود بمالید، همچنین باعث پاکسازی و کاهش چین و چروک صورت می شود. بهترین زمان استفاده از آن بعد از حمام به مدت یک ساعت یا کمی بیشتر است. نباید فراموش کنید که این ترکیب می تواند پوست را تغذیه و مرطوب کند. علاوه بر این، این محلول انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی پوست را تثبیت می کند.

گیاه اشک تمساح برای شل سازی عضلات:

گیاه اشک تمساح خواص زیادی دارد. یکی یکی از آنها این است که این گیاه ماهیچه هایی را که باید روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید شل می کند. همانطور که در قسمت فواید پوست ذکر شد، این گیاه می تواند دردهای عضلانی ناشی از ورزش را تسکین دهد. برای این کار باید برگ ها را روی نواحی دردناک قرار دهید. باید این روند را یک یا دو بار در روز تکرار کنید تا درد بهبود یابد.

استفاده خانگی از گیاه اشک تمساح

پاکسازی صورت:

برگ های آن را بردارید و صورت خود را با آن پاک کنید. هنگامی که برگ ها روی صورت فشرده شوند، خواص درمانی آن سریعتر عمل می کند. سپس از کرم تقویت کننده دلخواه استفاده کنید. اثرات روشن کنندگی این گیاه را حتی پس از اولین دوره مصرف مشاهده خواهید کرد.

به همین ترتیب، بسیاری از محصولات زیبایی از اشک تمساح تولید می شوند. کرم اشک کروکودیل حاوی 15 درصد ساکارز مورد نیاز برای درمان یا سفید کردن پوست است.

پوست افرادی که از قرمزی رنج می برند نیز می تواند با همین روند بهبود یابد. در شب یا صبح، پوست تمیز شده را با برگ های اشک تمساح در مکانی تاریک و سرد مرطوب می کنند. قبل از استفاده باید پوست گیاه را جدا کرد. در یکی دو دقیقه بعد، ساکارز به راحتی به پوست نفوذ کرده و آن را مرطوب می کند.

هنگامی که برای اولین بار این برگ را روی پوست خود می زنید، ممکن است احساس سوزش کنید، اما پس از استفاده از آن برای بار سوم. شما دیگر این احساس را نخواهید داشت.

این روش باید 10 تا 12 بار در یک یا دو روز انجام شود. همچنین می توانید 8 تا 10 قطره آب برگ اشک تمساح تازه را قبل از استفاده از کرم تقویت کننده به صورت و گردن خود بمالید.

گیاه اشک تمساح برای مقابله با آکنه:

با گذاشتن برگ های بریده اشک تمساح روی صورت خود می توانید با آکنه خداحافظی کنید. درست قبل از خواب شبانه، مقداری پنبه آغشته به آب گیاه اشک تمساح را روی پوست خود بمالید.

گیاه اشک تمساح برای مراقبت از پوست گردن و سینه:

یک قاشق غذاخوری آب برگ اشک تمساح را با دو قاشق غذاخوری خامه ترکیب کنید. این مخلوط را روی تمام پوست این ناحیه بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

گیاه اشک تمساح برای مراقبت از پوست دست:

چند قطره آب آلوئه ورا تازه را به کرم دست خود اضافه کنید و دستان خود را کاملا مالش دهید، سپس دستکش نخی بپوشید. انجام این کار در شب راحت تر است. علاوه بر این، آب اشک تمساح باعث بهبود وضعیت ناخن ها می شود. گاز آغشته به آب گیاه اشک تمساح را روی ناخن ها بمالید و سپس دستکش بپوشید.

گیاه اشک تمساح در برابر کک و مک پوست:

در این موارد برگ های له شده را در این قسمت قرار دهید. اثر پس از مدت طولانی ظاهر می شود. به یاد داشته باشید که از هیچ محصول روشن کننده یا لایه بردار در نزدیکی خط چشم استفاده نکنید.

روش سنتی استفاده از گیاه اشک تمساح

یک لیوان برگ اشک تمساح دو بار در روز دم می شود و برای درمان عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، سرفه و تب استفاده می شود. برگ های اشک تمساح آبدار و خوشمزه هستند. برگ های له شده مستقیماً روی بریدگی ها، زخم ها، خراش ها و سوختگی ها استفاده می شود. از طرفی برای درد و عفونت داخل گوش و چشم می ریزند.

خواص و فواید آب اشک تمساح

آب آلوئه ورا نیز برای درمان بیماری های زیر استفاده می شود.

کم خونی ناشی از زخم

نکروز کبد

فیستول

سوختن

شکسته شده

و صدمات دیگر

انواع دیگر فیستول ها و زخم ها نیز با این گیاه درمان می شوند.

گیاه اشک تمساح به طور گسترده در ترمیم جراحی استفاده می شود.

در پیوند پوست

در آماده سازی برای همپوشانی بخیه ثانویه

زخم های عفونی پس از تخلیه آبسه

اشک تمساح یک دستیار ضروری برای متخصصان پوست است. از آب تازه این گیاه برای جلوگیری از خونریزی زخم، درمان جای جوش، خارش پوست و اگزما استفاده می شود.

اشک کروکودیل جایگاه ویژه خود را در سایر صنایع پزشکی نیز حفظ کرده است. در دندانپزشکی، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان و همچنین در درمان بیماری های گوارشی و چشمی. این کاربردها به دلیل توانایی ویژه این گیاه در از بین بردن بافت های مرده و ترویج بازسازی قسمت های آسیب دیده است.

برگ ها را می توان به صورت تازه به صورت موضعی یا بعداً کنسرو شده استفاده کرد. برگ های تازه و له شده زخم ها را سریع التیام می بخشد.

عوارض و موارد منع مصرف گیاه اشک تمساح

این گیاه در دوران بارداری نباید مصرف شود. اگرچه این ایده هنوز در مطالعات بالینی آزمایش نشده است، اما از آنجایی که این گیاه به طور سنتی برای تحریک واژن استفاده می شده است، بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

گیاه اشک کروکودیل یک تنظیم کننده سیستم ایمنی است و نباید برای مدت طولانی در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند استفاده شود. مصرف این گیاه برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی توصیه نمی شود و قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف این گیاه در دوزهای بالا برای انسان خطرناک است. از طرفی برخی از حیوانات خانگی مانند گربه و سگ نباید آن را مصرف کنند.

تداخلات دارویی

ممکن است اثر باربیورات را افزایش دهد.

می تواند گلیکوزیدهای قلبی مانند دیگوکسین و دیژیتوکسین را تقویت کند.

می تواند اثر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را افزایش دهد و همچنین اثر داروهای ضد افسردگی را افزایش دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :