دانستنی ها

فواید معجزه آسای این گیاه در بهبود هضم و کنترل وزن

مصرف کرفس به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کند و همچنین در بهبود هضم و کنترل وزن نقش دارد. کرفس را می توان به انواع غذاها اضافه کرد و همچنین می توان از آن در سالاد استفاده کرد.

در ادامه این مقاله به فواید خوردن این سبزی می پردازیم:

1. غذای ضد انعقاد

کرفس منبع غنی ویتامین K است که نقش مهمی در لخته شدن خون دارد. یک فنجان کرفس خرد شده می تواند 30 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تامین کند.

2. محافظت از قلب

کرفس یکی از سبزیجاتی است که از سلامت قلب و عروق محافظت می کند. این اثر به دلیل تنظیم فشار خون است که توسط پتاسیم فراوان ایجاد خواهد شد. خوردن کرفس باعث کاهش سطح کلسترول خون نیز می شود زیرا فیبر آن در حذف کلسترول از روده ها و جلوگیری از ورود کلسترول به خون موثر است.

3. ضد التهاب طبیعی

آنتی اکسیدان های کرفس در کاهش التهاب بدن نقش دارند. بنابراین توصیه می شود برای بهبود التهاب ناشی از نقرس و آرتروز، کرفس را در رژیم غذایی قرار دهید. علاوه بر این، فلاونوئیدهای موجود در کرفس از ماهیچه ها و بافت های همبند محافظت و تقویت می کند.

4. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

از گذشته های دور، مردم از خواص کرفس برای مقابله با اسیدیته معده استفاده می کردند. در واقع کرفس اثرات زیادی بر روی سیستم گوارشی دارد، از جمله بهبود یبوست تحت تاثیر فیبرهای فراوان آن. خوردن کرفس باعث تحریک ترشح بزاق و شیره های گوارشی می شود و عملکرد گوارشی را در افرادی که دیر هضم یا بی اشتهایی دارند تسهیل می کند. به نظر می رسد کرفس پوشش معده را تقویت کرده و از زخم معده جلوگیری می کند.

5. سرشار از ویتامین C و فولات

کرفس یکی از بهترین منابع ویتامین C است. این ویتامین اثر آنتی اکسیدانی قوی دارد و جذب آهن نیز با تسهیل سنتز کلاژن، عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کند. یکی دیگر از ویتامین های فراوان در کرفس ویتامین B9 یا فولات است. این ویتامین برای زنان باردار برای جلوگیری از بروز ناهنجاری های عصبی در جنین در سه ماهه اول بارداری ضروری است.

منبع: سلامت نیوز

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا