اخبار روز

فواید مصرف عسل برای صبحانه

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است. میزان انرژی و عملکرد فرد در ابتدا و در طول روز به صبحانه بستگی دارد. انتخاب مواد غذایی مناسب در این وعده غذایی می تواند تاثیر زیادی بر سلامت و شادابی فرد داشته باشد. یکی یکی از بهترین راه ها برای شروع روز مصرف عسل است که فواید زیادی برای بدن دارد.

عسل، بهترین پیش غذای روز

به گزارش فرتوب خود عسل یکی این یکی از غنی ترین مواد غذایی در جهان است. استفاده از عسل در وعده صبحانه باعث می شود که مواد مغذی این ماده غذایی بر روند سیستم گوارش شما تأثیر بگذارد و در نتیجه بر بدن شما تأثیر بگذارد.

عسل مانند یک سوخت مصرفی بسیار قوی به اندام های گوارشی شما تزریق می شود و هضم و دفع را بهبود می بخشد. در درمان یبوست و اسهال نیز مفید است و در طول روز حالت تهوع نخواهید داشت.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

در ابتدای روز، دستگاه گوارش شما خالی است و پس از چند ساعت استراحت آماده عملکرد است. عسل به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند و به جذب بهتر مواد مغذی کمک می کند. وقتی عسل را با معده خالی مصرف می‌کنید، بدن خالی است و آماده جذب ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز خود است و جذب مواد مغذی را در طول روز بهبود می‌بخشد.

بوی بد دهان را از بین ببرید

در شب به دلیل فعل و انفعالات دستگاه گوارش و دفع اسیدهای اضافی و باد، بوی بد دهان در دهان و گلو ایجاد می شود. با استفاده از عسل در صبحانه می توانید بوی بد دهان را از بین ببرید و تاثیر مثبت تری بر روابط خود با اطرافیانتان داشته باشید.

مقاومت بدن را افزایش دهید

خوردن عسل در صبحانه باعث می شود بدن در طول روز در برابر ویروس ها و بیماری ها مقاوم تر شود. این امر به ویژه در هنگام شیوع بیماری های همه گیر مانند Covid-19 اهمیت دارد.

گردش خون را بهبود بخشد

استفاده از عسل برای صبحانه می تواند جریان خون را در بدن افزایش دهد. این اثر پوست را شاداب، شفاف و جوان می کند و به ترمیم بافت آسیب دیده پوست کمک می کند. عسل خون را تصفیه و رقیق می کند و میزان گلبول های سفید را افزایش می دهد.

کنترل قند خون

بسیاری از مردم تصور می کنند که مصرف عسل برای افراد دیابتی یا افرادی که قند خون بالا دارند مضر است، اما این فرض اشتباه است. قند طبیعی موجود در عسل خاصیت کنترل انسولین بدن و کنترل میزان گلوکز را دارد. استفاده از عسل در وعده صبحانه این توانایی بدن را دو چندان می کند.

تقویت استحکام استخوان

اگر از پوکی استخوان رنج می برید یا می خواهید با افزایش سن از این درد جلوگیری کنید، عسل را برای صبحانه امتحان کنید. این خاصیت به خصوص زمانی که عسل را با شیر ترکیب می کنید دو برابر می شود. عسل به استخوان ها کمک می کند تا کلسیم شیر را جذب کنند.

کاهش استرس

عسل را در صبحانه خود بگنجانید، به خصوص اگر روز پرمشغله و پر استرسی در پیش دارید. اگر می خواهید به مصاحبه شغلی بروید، سخنرانی یا ارائه کاری داشته باشید یا به صورت گروهی سخنرانی کنید، در ابتدای روز روزه داری عسل بخورید. این کار ضربان قلب شما را کنترل می کند و با گردش خون در سراسر بدن، احساس آرامش و تمرکز به شما می دهد.

ترکیبات مفید با عسل

عسل صبح یکی یکی از بهترین مکمل های غذایی در میان سایر غذاها است. چای عسل بنوشید و پوست خود را تمیز کنید. عسل را با کنجد ترکیب کنید و از تقویت بدن خود لذت ببرید. عسل و گردو ترکیبی قدرتمند برای شروع یک روز موفق و پربار هستند. شیر و عسل بنوشید و از پیری زودرس جلوگیری کنید.

دیپلم

خوردن عسل در صبحانه فواید زیادی برای بدن دارد، از بهبود سیستم گوارش و رفع بوی بد دهان گرفته تا تقویت استخوان ها و کاهش استرس. این غذای غنی و طبیعی بدن را در طول روز انعطاف پذیرتر می کند و به بهبود گردش خون و تنظیم قند خون کمک می کند. استفاده از عسل برای صبحانه راهی عالی برای شروع یک روز پر انرژی و سالم است.

منبع: Healthdirect

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا