اخبار روز

فواید عالی سرکه بالزامیک برای کاهش وزن و کنترل وزن

سرکه بازامیک یکی یکی از انواع سرکه است انگور سفید تهیه می شود و طعم آن ترکیبی از طعم ترش و شیرین است. سرکه بالزامیک برای چاشنی انواع غذاها و سالادها فوق العاده است.

سرکه بالزامیک چیست؟

به گزارش غفاری رژیم، در مورد نام این سرکه و کلمه بالزامیک باید گفت که بالزامیک در لغت به معنی رزین هایی با ساختار حلقه ای است که حاوی مقادیر قابل توجهی از انواع اسیدها مانند بنزوئیک اسید است و یکی از طعم دهنده ها می باشد. عواملی که باید در هر خانه ای که وجود دارد استفاده شود.

بالزامیک علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد، خواص و فواید بسیاری نیز برای سلامتی دارد. سرکه بالزامیک یا بالزامیک در واقع از جوانسازی آب نوع خاصی از انگور شیرین به دست می آید. به این ترتیب بالزامیک با جوشاندن و پخت کامل این انگور ایجاد می شود.

مراحل تهیه و تهیه سرکه بالزامیک با سایر انواع سرکه کمی متفاوت است. سه نوع مختلف سرکه بالزامیک وجود دارد. نوعی سرکه بالزامیک گونه ای است که به طور سنتی در برخی از شهرهای ایتالیا تهیه می شود. نوع دیگر سرکه بالزامیک نولی است که به صورت صنعتی و تجاری تولید می شود. نوع سوم سرکه بالزامیک مخلوطی از دو نوع ذکر شده در بالا است.

طرز تهیه سرکه بالزامیک

ماده اصلی و پایه سرکه بالزامیک انگور سفید است اما می توان از برخی میوه ها مانند سیب، گیلاس، خرمالو و گلابی نیز در آن استفاده کرد. انگورها و میوه های سفید با استفاده از تجهیزات مخصوص فشرده و آب گیری می شوند. آب به دست آمده مدتی در دمای 80 درجه سانتیگراد نگهداری می شود و در نهایت برخی از باکتری های موجود در انگور از بین می روند.

از 100 لیتر آب انگور تقریباً 60 لیتر سرکه به دست می آید. پس از چند ساعت جوشاندن، سرکه را با عصاره های باقیمانده مخلوط کرده و در جعبه های چوبی بزرگی که از درختان زردآلو یا توت درست شده است می ریزند و چندین سال در آنجا باقی می ماند.

برای تهیه سرکه بالزامیک خانگی به مواد زیر نیاز داریم:

  • سه چهارم فنجان روغن زیتون مرغوب
  • یک چهارم فنجان سرکه بالزامیک
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

بسته به ذائقه خود می توانید از چاشنی های دلخواه شامل سبزیجات معطر تازه و خشک، پیاز قرمز خرد شده، سیر، عسل یا شکر قهوه ای به مقدار یک قاشق غذاخوری استفاده کنید. برای تهیه سرکه بالزامیک خانگی ابتدا باید سرکه بالزامیک و روغن زیتون را در یک ظرف شیشه ای تمیز و خشک بریزید و سپس مقداری فلفل سیاه و نمک به آن اضافه کنید.

سپس درب ظرف شیشه ای را ببندید و خوب تکان دهید تا مواد داخل آن کاملا با هم مخلوط شوند. سپس آن را بچشید تا از کافی بودن نمک و فلفل مطمئن شوید. در مرحله بعد ادویه های ذکر شده را اضافه کرده و ظرف شیشه ای را در یخچال قرار دهید. بعد از چند هفته سرکه بالزامیک خانگی آماده است. قبل از هر بار استفاده، شیشه را به خوبی تکان دهید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

فواید سرکه بالزامیک برای کاهش وزن

یکی سرکه بالزامیک یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن است. شاید بتونی بگی یکی یکی از فواید سرکه بالزامیک کاهش وزن است. یکی از دلایلی که سرکه بالزامیک ماده ای موثر و مفید برای کاهش وزن است این است که سرکه بالزامیک حاوی پروبیوتیک هایی است که روش های طبیعی چربی سوزی هستند.

یکی از فواید سرکه بالزامیک برای کاهش وزن این است که مصرف سرکه بالزامیک باعث احساس سیری طولانی تری می شود و در نتیجه باعث کاهش اشتها، جلوگیری از پرخوری و کمک به کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سایر خواص سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان هایی به نام ترکیبات پلی فنول در سرکه بالزامیک وجود دارد. سرکه بالزامیک حاوی حدود هشت نوع آنتی اکسیدان پلی فنلی است. آنتی اکسیدان های پلی فنول می توانند رادیکال های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کنند. همه انواع پلی فنول ها اثرات ضد سرطانی دارند و در نتیجه باعث بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

فواید سرکه بالزامیک بسیار زیاد است. از فواید سرکه بالزامیک می توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، بهبود عملکرد سیستم تنفسی، بهبود عملکرد سیستم گردش خون، سلامت و زیبایی پوست، کاهش وزن سریع، تنظیم سطح قند خون، تنظیم چربی خون، تقویت کننده اشاره کرد. سیستم ایمنی بدن و تسکین درد ، درمان جراحات، تقویت استخوان ها، حفظ سلامت قلب، رفع گرفتگی بینی و درمان عفونت های واژن.

  • سرکه بالزامیک و سلامت پوست

سرکه بالزامیک تاثیر مفید و موثری در روشن شدن و روشن شدن پوست دارد و به همین دلیل در کشورهای اروپایی بسیار محبوب است. برای بهره مندی از خواص سرکه بالزامیک برای پوست باید از این سرکه به صورت خوراکی به عنوان چاشنی در سالاد استفاده کرد و به هیچ عنوان به عنوان ماسک یا عامل موضعی استفاده نشود زیرا باعث ایجاد لک روی پوست می شود. یک درمان خانگی برای جوش و آکنه استفاده از سرکه بالزامیک است.

  • سرکه بالزامیک و تقویت سیستم ایمنی

از دیگر خواص سرکه بالزامیک می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. سرکه بالزامیک دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی است و می تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و عملکرد آن را بهبود بخشد.

  • سرکه بالزامیک و تقویت استخوان

یکی دیگر از فواید سرکه بالزامیک این است که ترکیبات موجود در سرکه بالزامیک نقش مهمی در جذب مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم دارند که نقش مهمی در ساخت و تشکیل استخوان های سالم دارند.

  • سرکه بالزامیک و تنظیم قند خون

برای جلوگیری از افزایش ناگهانی سطح قند خون در افراد دیابتی، سرکه بالزامیک چاشنی مناسبی است. در واقع اثر ضدگلیسمی سرکه بالزامیک از افزایش بیش از حد قند خون بعد از غذا جلوگیری می کند، از طرفی پس از یک دوره پنج ساعته، سطح قند خون را به حالت اولیه برمی گرداند حساسیت به انسولین

  • سرکه بالزامیک و تنظیم چربی خون

یکی دیگر از خواص سرکه بالزامیک این است که می تواند چربی های مضر مانند تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش دهد. بنابراین، سرکه بالزامیک برای افرادی که چربی خون بالایی دارند مفید است زیرا علائم بیماری کبد چرب را تسکین می دهد.

این یکی از مزایای سرکه بالزامیک به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن است که سلول های بیگانه بیوتیک را که برای بدن بسیار مضر و سمی هستند از بین می برد. علاوه بر کاهش کلسترول بد و چربی خون، از گرفتگی رگ های خونی نیز جلوگیری می کند. برای بهره مندی از این خاصیت سرکه بالزامیک می توانید هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

  • سرکه بالزامیک و سلامت قلب

سرکه بالزامیک از انگور تهیه می شود یکی یکی از خواص آن جلوگیری از گرفتگی رگ های خونی قلب است. سرکه بالزامیک خاصیت ضد پیری سلولی دارد به همین دلیل مصرف آن برای بیماران قلبی عروقی مفید خواهد بود.

سرکه بالزامیک چیست؟ آیا سرکه بالزامیک حلال است؟

فواید سرکه بالزامیک و عوارض مصرف زیاد آن سرکه بالزامیک (بالزامیک) چاشنی منشا ایتالیایی است. این نوع سرکه معطر و طعم شیرین …

عوارض جانبی سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک به دلیل خواص و فواید بی نظیری که دارد می تواند عوارض جدی ایجاد کند. مصرف زیاد سرکه بالزامیک خام باعث تورم گلو، آسیب به مری و دیواره معده و ایجاد درد در ناحیه شکم می شود. اگر بعد از مصرف سرکه بالزامیک دچار معده درد یا سوزش سر دل شدید، از مصرف سرکه بالزامیک خودداری کنید.
مصرف بیش از دو قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک در روز مضر است. هرکسی که به انگور حساسیت دارد باید در مصرف سرکه بالزامیک احتیاط کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا