اخبار روز

فواید سلامتی «الو بخارا» فاش شد!

بر اساس نتایج یک مقاله جدید منتشر شده در مجله بین المللی استئوپروز، آلو با بهبود ساختار استخوان و استحکام در زنان یائسه مرتبط است. به گفته محققان، مصرف روزانه آلو خشک می تواند به کاهش از دست دادن استخوان مرتبط با افزایش سن و کاهش خطر شکستگی استخوان کمک کند.

مری جین دسوزا استاد حرکت شناسی و فیزیولوژی در ایالت پن است یکی یکی از نویسندگان مقاله در مورد این تحقیق می گوید: «این اولین کارآزمایی تصادفی شده و کنترل شده است که نتایج سه بعدی استخوان را از نظر ساختار استخوان، هندسه و استحکام تخمینی بررسی می کند. ما در مطالعه خود مشاهده کردیم که مصرف روزانه آلو بر عوامل مرتبط با خطر شکستگی تأثیر می گذارد. این یافته از دیدگاه بالینی بسیار مهم است.

همانطور که فرارو به نقل از نیوزویک گزارش می دهد، تراکم استخوان با افزایش سن کاهش می یابد. این پدیده تا حدی به دلیل کاهش طبیعی توانایی بدن در بازسازی بافت استخوانی رخ می دهد. در این شرایط، تعادل بین تحلیل استخوان (فرآیندی که طی آن استخوان شکسته می‌شود و مواد معدنی آن در جریان خون آزاد می‌شود) و تشکیل استخوان تغییر می‌کند و در نتیجه تحلیل استخوان بیشتر از تشکیل استخوان اتفاق می‌افتد.

کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی به طور قابل توجهی روند تحلیل استخوان را تسریع می کند و زنان یائسه را در معرض خطر خاصی قرار می دهد. استروژن به محافظت از تراکم استخوان کمک می کند. بنابراین، سطوح پایین استروژن منجر به افزایش تحلیل استخوان می شود. در مردان، کاهش تدریجی تستوسترون نیز می تواند منجر به ضعیف شدن استخوان ها شود.

افزایش از دست دادن استخوان می تواند منجر به پوکی استخوان شود، که زمانی رخ می دهد که استخوان متخلخل و تراکم کمتری پیدا می کند و آن را بیشتر مستعد شکستگی می کند. بیش از 10 میلیون نفر در ایالات متحده از پوکی استخوان رنج می برند که اکثر آنها یائسه هستند.

آلو بخارا یا آلو خشک سرشار از فیبر، ویتامین‌ها (به ویژه ویتامین K و ویتامین B)، مواد معدنی (مانند پتاسیم و منیزیم) و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که معمولاً به دلیل فواید سلامتی از جمله بهبود سلامت دستگاه گوارش به دلیل بالا بودن آن است. محتوای فیبر و سوربیتول طبیعی، برای کاهش یبوست شناخته شده است. با توجه به اطلاعات موجود در مقاله ذکر شده، آلو بخارا حاوی مواد شیمیایی بسیاری مانند پلی فنول ها است که روند تحلیل استخوان را کاهش می دهد.

محققان تأثیر آلو بخارا را بر تراکم استخوان در 235 زن یائسه بررسی کردند. آنها به سه گروه تقسیم شدند: زنانی که آلو بخارا مصرف نمی کردند، زنانی که روزانه 50 گرم آلو بخارا مصرف می کردند (4 تا 6 قطعه آلو بخارا) و گروه سوم که 100 گرم آلو بخارا در روز مصرف می کردند (10 تا 6 قطعه آلومینیوم بخارا). 12 قطعه آلومینیوم بخارا) استفاده شده بود.

سپس تراکم استخوان آنها هر شش ماه یکبار با استفاده از اسکن های اندازه گیری ویژه که توده استخوان و استحکام استخوان را در سه بعدی اندازه گیری می کند، بررسی می شد. محققان دریافتند که پس از یک سال، تراکم توده استخوانی ساق پا و استحکام این ناحیه در زنانی که آلو مصرف نمی‌کنند کاهش می‌یابد، در حالی که در زنانی که روزانه 50 و 100 گرم آلو مصرف می‌کنند، تراکم، قدرت و استحکام استخوان‌ها کاهش می‌یابد. کاهش ساختار حفظ شد

هر دو گروه از مصرف کنندگان آلو فواید مصرف آلو را تجربه کردند، اما در گروهی که بیشتر آلو در روز مصرف می کردند (9 تا 12 عدد)، اکثر آنها به دلیل کسالت، مصرف آلو را متوقف کردند. این بدان معنی است که مصرف 50 گرم آلو بخارا در روز ممکن است برای افراد در طول زندگی روزمره آنها کاربردی تر باشد.

“دی سوزا می‌گوید: «این داده‌ها نتایج بسیار هیجان‌انگیزی برای مطالعه‌ای است که تنها در مدت 12 ماه انجام شده است. ما توانستیم استخوان را در قسمت تحمل کننده وزن استخوان درشت نی حفظ کنیم که نقش کلیدی در استحکام استخوان برای جلوگیری از شکستگی دارد.

همچنین شواهدی وجود دارد که خوردن آلو ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد و تحقیقات قبلی نشان داده است که آلو خشک به حفظ تراکم استخوان لگن کمک می کند. محققان امیدوارند مطالعات بیشتر نشان دهد که خوردن آلو به کدام استخوان ها کمک می کند و چرا.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا