هنگامی که آب در یک ظرف مسی یک شبه یا به مدت 8 ساعت باقی می ماند، مقدار بسیار کمی یون مس در آب حل می شود. این امر باعث از بین رفتن بسیاری از انواع میکروب ها، کپک ها و قارچ ها می شود.

به گزارش پی ام آپ، مس خواص ضد میکروبی زیادی دارد و می تواند باکتری های مضر برای سلامت انسان را از بین ببرد. به همین دلیل تجهیزات اتاق های بیماران و اتاق های عمل در بسیاری از نقاط جهان از آلیاژ مس ساخته می شود. بنابراین استفاده از ظروف مسی برای نوشیدن آب برای ما بد نیست، زیرا وقتی آب در یک ظرف مسی یک شبه یا به مدت 8 ساعت نگهداری شود، مقادیر بسیار کمی یون مس در آب حل می شود.

این فرآیند که می تواند بسیاری از انواع میکروب ها، کپک ها و قارچ ها را از بین ببرد، اثر الیگودینامیک نامیده می شود. توجه به این نکته مهم است، ظرفی از مس خالص بخرید. سپس آن را کاملا بشویید و با آب پر کنید و درب ظرف را ببندید. اجازه دهید آب حداقل 6 ساعت و حداکثر 8 ساعت بماند و سپس آن را بنوشید تا به نتایج زیر برسید:

1) از بیماری های منتقله از طریق آب جلوگیری می کند.

۲) به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند.

3) به کاهش وزن کمک می کند.

4) برای سلامت قلب مفید است.

5) سطح هموگلوبین را حفظ می کند.

6) عملکرد غدد تیروئید را تنظیم می کند و… به نکات زیر نیز توجه کنید:

نوشیدن آب ذخیره شده در ظرف مسی صبح زود و یک بار در شب برای تامین مس مورد نیاز بدن کافی است. هر چند وقت یکبار، مثلاً بعد از 3 ماه، نوشیدن آب از ظرف مسی را به مدت یک ماه قطع کنید. این به بدن زمان می دهد تا مس اضافی انباشته شده در بدن را از بین ببرد. بدن مکانیسم خاص خود را برای از بین بردن مواد اضافی دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *